Main Menu
User Menu

Friedrichshafen FF.29

Friedrichshafen FF.29a

     
Název:
Name:
Friedrichshafen FF.29 B
Originální název:
Original Name:
Friedrichshafen FF.29 B
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1914-DD.MM.1915 Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH, Friedrichshafen /
DD.MM.1914-DD.MM.1915 Kaiserliche Werft Wilhelmshaven, Wilhelmshaven /
DD.MM.1917-DD.MM.1917 Orlogsvarftet Flyvemaskinevarksted, København
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1914-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
32 FF.29
15 FF.29a
1 OV.12
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.11.1914
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
928 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1400 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
16,30 m
Délka:
Length:
10,40 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
57,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
FF.29: Mercedes D.II o výkonu 88 kW/120 k
FF.29a: Mercedes D.I o výkonu 77 kW/105 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
95 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Borzutski, Siegfried. Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH. Verlag Markus Burbach, Berlin 1993. ISBN 3-92751-360-1.
Kroschel, G. Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
www.csd.uwo.ca
https://www.luftfahrtmuseum.com/htmd/dtf/ff29.htm


https://www.earlyaviator.com/archive/1w/images/Friedrichshafen.FF29.jpg
URL : https://www.valka.cz/Friedrichshafen-FF-29-t79355#291407Verze : 0
MOD
15. srpna 1914 byla objednána série 20 strojů FF.29. Tento lehký plovákový dvouplošný průzkumný letoun vznikl zvětšením FF.19. Vstoupil do služby u německého námořnictva v listopadu 1914 a byl používán pro pobřežní hlídky a průzkum. 15. ledna 1915 se stal také prvním letounem, který odstartoval z ponorky, konkrétně z paluby ponorky U-12. První série 20 strojů měla motory Mercedes D.II, druhá sedmikusová série měla motory Argus, zbylé stroje dostaly opět mercedesy. Poslední stroj byl dodán 27. září 1915. Část strojů byla dokončena ve Wilhelmshavenu, kde obdržely zjednodušené směrrovky a plováky. Tyto stroje měly navíc i slabší motory a obdržely označení FF.29a.
V roce 1917 FF.29 Nr.293 uvízl v Dánsku, kde byl zabaven, přeměřen a okopírován. Vznikl tak jediný stroj OV.12, označený Magen 17, a byl testován proti létajícím člunům dánské výroby. Ukázal se být lepším, proto vláda ze státních leteckých dílen objednala další čtyři upravené stroje HB.I, lišící se hlavně výkonnějšími motory Curtiss či Benz o 150 a 160 k.
V Německu dalším vývojem vznikl veleúspěšný typ FF.33.


Borzutski, Siegfried. Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH. Verlag Markus Burbach, Berlin 1993. ISBN 3-92751-360-1.
Kroschel, G. Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
www.ole-nikolajsen.com
https://www.airwar.ru/enc/other1/friedrff29.html


FF.29

FF.29a
URL : https://www.valka.cz/Friedrichshafen-FF-29-t79355#521011Verze : 0
MOD