Main Menu
User Menu
Reklama
     
Název:
Name:
PZL.37A Łoś
Originální název:
Original Name:
PZL.37A Łoś
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców Nr 1, Okęcie /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
10
vojenská evidenční čísla / military serial numbers:
72.3-72.12
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1938
Osádka:
Crew:
4
pilot, pozorovatel-radiooperátor, 2 palubní střelci
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4225 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6569 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9105 kg
Rozpětí:
Wingspan:
17,93 m
Délka:
Length:
12,92 m
Výška:
Height:
4,25 m
Plocha křídla:
Wing Area:
52,9 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
170,2 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bristol Pegasus XIIB, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 642 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
hlavní nádrž v trupu - 532 l
2 nádrže v křídlech po 238 l
2 odhazovací nádrže po 119 l
Možnost přidání dvou nádrží po 369 l do pumovnice.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
396 km/h v 2150 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3,38 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
26,31 min do 4500 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m
Dolet:
Range:
1400 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2400 km
Výzbroj:
Armament:
3 kulomety Vickers F ráže 7,92 mm se zásobou 1632 nábojů


Bomby:
2x 300 kg PuW + 18x100 kg Ż-31 nebo PuW
20x 100 kg PuW nebo Ż-31
20x 50 kg T-32 nebo wz. 29 nebo PuW
20 kontejnérů po 240 zápalných pum T-34 (celkem 1056 kg)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Na jaře 1938 byly tyto stroje přestaveny na školní letouny.
Zdroje:
Sources:
Cynk, Jerzy B.: Samolot bombowy PZL P-37 Łoś, WKŁ, Warszawa 1990
Bernád, Denes, Braniewski, Bogdan, Cynk, Jerzy B., Glass Andrzej, Kopański, Tomasz J.: PZL.37 Łoś, Gdańsk 2006
Morgała, Andrzej: Polskie samoloty wojskowe 1918-1939, MON, Warszawa 1972
URL : https://www.valka.cz/PZL-37A-Los-t71373#375333Verze : 0
MOD
Seznam vyrobených PZL.37A Łoś

Vojenské evidenční číslo Datum výroby Vojenský útvar (srpen-září 1939) Útvarové označení Poznámka
72.1 DD.MM.1936 - - První prototyp označovaný PZL.37/I. 20.06.1938 se při zkušebním letu ulomilo křídlo a stroj havaroval. Osádka zahynula.
72.3 DD.MM.1937 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.4 DD.MM.1937(1938?) ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.5 DD.MM.1938 ? bílá 3 V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení). Začátkem září 1939 zničen při bombardování letecké základny Małaszewicze.
72.6 DD.MM.1938 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.7 DD.MM.1938 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.8 DD.MM.1938 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.9 DD.MM.1938 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.10 DD.MM.1938 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.11 DD.MM.1938 21. bombardovací letka (?)
Od 15.09.1939 11. bombardovací letka
bílá 1

?
V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení). 26.-27.08.1939 přelet z Varšavy na leteckou základnu Małaszewicze.
15.09.1939 přelétnut k 11. bombardovací letce jako náhradní stroj. Nezúčastnil se operačních letů. 17.09.1939 - evakuace do Rumunska.
72.12 DD.MM.1938 11. bombardovací letka ? 04.09.1939 zničen při náletu He 111H od 2./KG 53 na polní letiště Kuciny



Zdroje:
Cynk, Jerzy B.: Samolot bombowy PZL P-37 Łoś, WKŁ, Warszawa 1990
Bernád, Denes, Braniewski, Bogdan, Cynk, Jerzy B., Glass Andrzej, Kopański, Tomasz J.: PZL.37 Łoś, Gdańsk 2006
URL : https://www.valka.cz/PZL-37A-Los-t71373#376198Verze : 0
MOD
Foto PZL.37A Łoś





Zdroj : http://www.samoloty.ow.pl/str003k7.htm
PZL.37A Łoś -


URL : https://www.valka.cz/PZL-37A-Los-t71373#375820Verze : 0