Název: Name: | PZL.37A Łoś | |
Originální název: Original Name: | PZL.37A Łoś | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców Nr 1, Okęcie / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 10 vojenská evidenční čísla / military serial numbers: 72.3-72.12 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1938 | |
Osádka: Crew: | 4 pilot, pozorovatel-radiooperátor, 2 palubní střelci | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4225 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6569 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9105 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 17,93 m | |
Délka: Length: | 12,92 m | |
Výška: Height: | 4,25 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 52,9 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 170,2 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Bristol Pegasus XIIB, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 642 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | hlavní nádrž v trupu - 532 l 2 nádrže v křídlech po 238 l 2 odhazovací nádrže po 119 l Možnost přidání dvou nádrží po 369 l do pumovnice. | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 396 km/h v 2150 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3,38 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 26,31 min do 4500 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5000 m | |
Dolet: Range: | 1400 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2400 km | |
Výzbroj: Armament: | 3 kulomety Vickers F ráže 7,92 mm se zásobou 1632 nábojů Bomby: 2x 300 kg PuW + 18x100 kg Ż-31 nebo PuW 20x 100 kg PuW nebo Ż-31 20x 50 kg T-32 nebo wz. 29 nebo PuW 20 kontejnérů po 240 zápalných pum T-34 (celkem 1056 kg) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Na jaře 1938 byly tyto stroje přestaveny na školní letouny. | |
Zdroje: Sources: | Cynk, Jerzy B.: Samolot bombowy PZL P-37 Łoś, WKŁ, Warszawa 1990 Bernád, Denes, Braniewski, Bogdan, Cynk, Jerzy B., Glass Andrzej, Kopański, Tomasz J.: PZL.37 Łoś, Gdańsk 2006 Morgała, Andrzej: Polskie samoloty wojskowe 1918-1939, MON, Warszawa 1972 |
URL : https://www.valka.cz/PZL-37A-Los-t71373#375333Verze : 0
stary
MOD
Seznam vyrobených PZL.37A Łoś
Zdroje:
Cynk, Jerzy B.: Samolot bombowy PZL P-37 Łoś, WKŁ, Warszawa 1990
Bernád, Denes, Braniewski, Bogdan, Cynk, Jerzy B., Glass Andrzej, Kopański, Tomasz J.: PZL.37 Łoś, Gdańsk 2006
Vojenské evidenční číslo | Datum výroby | Vojenský útvar (srpen-září 1939) | Útvarové označení | Poznámka |
---|---|---|---|---|
72.1 | DD.MM.1936 | - | - | První prototyp označovaný PZL.37/I. 20.06.1938 se při zkušebním letu ulomilo křídlo a stroj havaroval. Osádka zahynula. |
72.3 | DD.MM.1937 | ? | ? | V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení). |
72.4 | DD.MM.1937(1938?) | ? | ? | V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení). |
72.5 | DD.MM.1938 | ? | bílá 3 | V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení). Začátkem září 1939 zničen při bombardování letecké základny Małaszewicze. |
72.6 | DD.MM.1938 | ? | ? | V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení). |
72.7 | DD.MM.1938 | ? | ? | V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení). |
72.8 | DD.MM.1938 | ? | ? | V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení). |
72.9 | DD.MM.1938 | ? | ? | V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení). |
72.10 | DD.MM.1938 | ? | ? | V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení). |
72.11 | DD.MM.1938 | 21. bombardovací letka (?) Od 15.09.1939 11. bombardovací letka | bílá 1 ? | V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení). 26.-27.08.1939 přelet z Varšavy na leteckou základnu Małaszewicze. 15.09.1939 přelétnut k 11. bombardovací letce jako náhradní stroj. Nezúčastnil se operačních letů. 17.09.1939 - evakuace do Rumunska. |
72.12 | DD.MM.1938 | 11. bombardovací letka | ? | 04.09.1939 zničen při náletu He 111H od 2./KG 53 na polní letiště Kuciny |
Zdroje:
Cynk, Jerzy B.: Samolot bombowy PZL P-37 Łoś, WKŁ, Warszawa 1990
Bernád, Denes, Braniewski, Bogdan, Cynk, Jerzy B., Glass Andrzej, Kopański, Tomasz J.: PZL.37 Łoś, Gdańsk 2006
URL : https://www.valka.cz/PZL-37A-Los-t71373#376198Verze : 0
stary
MOD
Reklama
Foto PZL.37A Łoś
Zdroj : http://www.samoloty.ow.pl/str003k7.htm
Zdroj : http://www.samoloty.ow.pl/str003k7.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/PZL-37A-Los-t71373#375820Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.