Main Menu
User Menu

Focke-Wulf Fw 190 A-5

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-5
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.11.1942-DD.04.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Sorau (Żary) /
DD.01.1943-DD.08.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Marienburg (Malbork) /
DD.12.1942-DD.06.1943 AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben /
DD.01.1943-DD.06.1943 Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde /
DD.02.1943-DD.06.1943 Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1942-DD.08.1943 z toho / from that:
DD.11.1942-DD.04.1943 Focke-Wulf, Sorau (W.Nr.: 0150811-150959 [180811-180959])
DD.01.1943-DD.08.1943 Focke-Wulf, Marienburg (W.Nr.: 01501040-1501751 [181488-181751])
DD.12.1942-DD.03.1943 AGO (W.Nr.: 0152521-0152746)
DD.04.1943-DD.06.1943 AGO (W.Nr.: 410001-410275)
DD.01.1943-DD.06.1943 Arado (W.Nr.: 0155845-0156024)
DD.02.1943-DD.06.1943 Fieseler (W.Nr.: 0157201-0157375)
DD.05.1943-DD.05.1943 Fieseler (W.Nr.: 710001-710070)
DD.04.1943-DD.06.1943 ? (W.Nr.: 840001-840150)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
675:
Focke-Wulf: 153
AGO: 280
Arado: 42
Fieseler: 200
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2960 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4106 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,51 m
Délka:
Length:
8,95 m
Výška:
Height:
3,95 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18,30 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW 801 D-2
- dvouhvězdicový
- počet válců: 14
- vzletový výkon: 1250 kW (1700 PS)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
524 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
670 km/h v 6500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
525 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,1 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m
Dolet:
Range:
850 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu)
2x 20mm kanón MG 151/20 E (v kořeni křídla)
2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Umrüstbausätze:
Fw 190 A-5/U1 - s kanóny MK 103 v gondolách pod křídlem (W.Nr. 1162)
Fw 190 A-5/U2 - stíhací bombardér pro noční operace, výfuky s tlumiči plamenů a plechy proti oslnění pilota
Fw 190 A-5/U3 - stíhací bombardér, vyzbrojen pouze dvěma MG 151/20 E
Fw 190 A-5/U4 - průzkumný letoun, kamera Rb 12,5/7x9, redukovaná výzbroj
Fw 190 A-5/U7 - s kanóny MK 103 v křídle (minimálně 2 prototypy)
Fw 190 A-5/U8 - stíhací bombardér (minimálně 5 letadel - W.Nr.: 813, 1513, 1449, 1450, 1482; později přeznačen na Fw 190 G-2)
Fw 190 A-5/U9 - předchůdce Fw 190 A-7 a Fw 190 A-8 (W.Nr. 812 a 816)
Fw 190 A-5/U10 - s kanóny MG 151/20 E v křídle
Fw 190 A-5/U11 - s kanóny MK 108 v křídle
Fw 190 A-5/U12 - podkřídlové gondoly, každá se dvěma MG 151/20 (4x 145 nábojů, minimálně dva letouny: W.Nr. 813 / BH+CC a W.Nr. 814 / BH+CD)
Fw 190 A-5/U13 - stíhací bombardér vycházející z Fw 190 A-5/U8, závěsník ETC 501 pod trupem, předchůdce Fw 190 G-3
Fw 190 A-5/U14 - torpédový letoun (W.Nr.: 871 / TD+SI)
Fw 190 A-5/U15 - stíhací bombardér pro nesení pum Bv 246 Hagelkorn
Fw 190 A-5/U16 - zástavba MK 108 místo MG 151/20 E v křídle (W.Nr.: 1346)
Fw 190 A-5/U17 - bitevní letoun s přídavným pancéřováním, předchůce Fw 190 F-3


Rüstsätze:
Fw 190 A-5/R1 - vybaven radiostanicí FuG 16ZE
Fw 190 A-5/R6 - s dvojicí odpalovacích zařízení na WGr.21
Fw 190 A-5/R11 - noční stíhací letoun s radarem FuG 217 Neptun
Zdroje:
Sources:
Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 "Dora", Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9
Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976
Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994
Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-5-t71303#251167Verze : 0
MOD
Fw 190 A-5 ze sestavy II./JG 54, východní fronta, podzim 1943.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 A-5 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-5-t71303#387072Verze : 0
MOD
Fw 190 A-5 nasazená u letky 8./JG 2, letiště Cherbourg ve Francii, podzim 1943.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 A-5 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-5-t71303#387074Verze : 0
MOD
Fw 190 A-5/R6 neznámej jednotky pri nabíjaní strely do výmetnej trubice 21 cm BR-Gerät (Bord-Raketen-Gerät), 1943.


zdroj: www.bundesarchiv.de

Focke-Wulf Fw 190 A-5 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-5-t71303#536194Verze : 2
MOD
Fw 190 A-5/U14 - letoun modifikovaný k nesení leteckého torpéda LT-5Fb, které bylo uchyceno na podtrupovém závěsu ETC 502; letoun měl zvětšenou ocasní plochu (shodnou jako Focke-Wulf Ta 152) a zvětšené ocasní kolo, aby se zabránilo možnému střetu torpéda se zemí. Výzbroj letounu se skládala jen ze dvou kanónů MG 151/20 E. Na tuto modifikaci byly upraveny letouny TD+SI, W.Nr. 150871 a TD+SJ, W.Nr. 150872.


Zdroj: www.facebook.com

Focke-Wulf Fw 190 A-5 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-5-t71303#584099Verze : 1
MOD