Main Menu
User Menu

Miles M.38 Messenger Mk.I

     
Název:
Name:
Miles M.38 Messenger Mk.I
Originální název:
Original Name:
Miles M.38 Messenger Mk.I
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Phillips & Powis Aircraft, Ltd., Reading
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Miles Aircraft (N.I.) Ltd., Newtownards
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
11 Reading
10 Newtownards
První vzlet:
Maiden Flight:
12.09.1942
Osádka:
Crew:
1 + 3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
689 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
862 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11.02 m
Délka:
Length:
7.32 m
Výška:
Height:
2.9 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17.74 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
48.82 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
de Havilland Gipsy Major ID o výkonu 103 kW
dvoulistá vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
186.7 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
152.9 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3.4 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
30 min do 3048 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4267 m
Dolet:
Range:
418.4 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Brown, Don Lambert. Miles Aircraft Since 1925. Putnam, London 1970. ISBN 0-37000-127-3.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
www.jaapteeuwen.com
www.britishaircraft.co.uk
www.miles-aircraft.com
https://www.aviastar.org/air/england/miles_m-38.php

Miles M.38 Messenger Mk.I - Tento letoun byl osobním stroje maršála Montgomeryho. 22. srpna 1945 byl neopravitelně poškozen při nouzovém přistání poblíž Oldenburgu poté, co mu za letu selhal motor. Maršál byl v té době na palubě, navzdory této zkušenosti poté ale používal další Messenger, RH378.

Tento letoun byl osobním stroje maršála Montgomeryho. 22. srpna 1945 byl neopravitelně poškozen při nouzovém přistání poblíž Oldenburgu poté, co mu za letu selhal motor. Maršál byl v té době na palubě, navzdory této zkušenosti poté ale používal další Messenger, RH378.
Miles M.38 Messenger Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Miles-M-38-Messenger-Mk-I-t70535#400971Verze : 0
MOD
Miles M.38 Messenger


Když v roce 1941 vznikl Miles Mercury, přes výbornou ovladatelnost, krátkou dráhou potřebnou pro vzlet I přistání a dobré chování I při nízkých rychlostech nebyl zaveden do sériové výroby. V červnu 1942 si firma pozvala několik leteckých důstojníků k testům, po kterých se shodli, že jde o ideální stroj pro dělostřelecké pozorování. Milesové dostali několik doporučení pro zlepšení svého typu, která by ho umožnila vyrábět v krátkém čase a ve velkých množstvích. Kladné hodnocení odborníků se ovšem střetlo s názory úředníků leteckých ministerstev, která s tímto typem nepočítala. Přesto po třech měsících byl hotov prototyp upraveného stroje, označeného M.38. Šlo o trup M.28 Mercury, který dostal silnější motor, Gipsy major 1D o výkonu 103 kW, měl upravené prosklení kabiny a v podstatě nové křídlo. Místo složité mechanizace původního křídla zaujaly štěrbinové nové klapky, křídlo bylo zjednodušené a místo zatahovacího podvozku byl použit mnohem jednodušší pevný, obdobný podvozku Magisterů. K prvnímu vzletu došlo 12. září 1942.

Během testů se ukázalo, že původně dvojitý ocas neposkytuje dostatečnou stabilitu při prudkém startu či přistání, byla proto doplněna ještě třetí plocha doprostřed. Prototyp s registrací U-0223 potom s úspěchem prošel i armádními zkouškami. Nadšení pilotů opět muselo porazit neochotu byrokracie, obzvlášť ministerstvo pro leteckou výrobu, které bylo rozlíceno opakovaným porušením pravidel letecké výroby, protože prototyp byl vyroben bez jejich schválení (stejně jako předtím M.35). Výsledkem dlouhé úřední bitvy bylo to, že Messenger, považovaný všemi za ideální dělostřelecký pozorovací letoun, byl objednán až na konci roku 1943 - jako spojovací a kurýrní. Předpokládala se výroba až 250 strojů a na výrobě se měla podílet i továrna v Newtownards v Severním Irsku. Nakonec výrobla skončila po dokončení 21 kusů. Jako osobní letoun ovšem Messenger používal např. maršál Montgomery, (jeho stroj měl sériové číslo RG333), nebo maršál RAF Tedder. V Montgomeryho Messengeru se při prohlídce Normandie proletěl také Churchill a Eisenhower.

Továrna se pokusila vytvořit také variantu M.38A Mariner, která by využila kratinké dráhy potřebné pro start pro hlídkování kolem námořních konvojů. Postaven byl jeden prototyp se záchytným hákem, tyto stroje měly startovat z 18 m dlouhých nouzových palub, hledat ponorky a nepřátelská plavidla, útočit na ně dvěma podvěšenými raketami a poté se vráti na palubu, kde jim přistání měla usnadnit záchytná síť. Pokusy s ní probíhaly ve Woodley v roce 1943, k sériové výrobě ale nedošlo.

V roce 1944 vznikl ještě prototyp M.48 Messenger III s motorem Blackburn Cirrus Major o výkonu 112 kW a novou mechanizací křídla, jeho výsledky ale nebyly natolik lepší, aby stál za zavedení do výroby. Po válce Messenger samozřejmě zaujal i civilní zákazníky, proto vznikla civilní verze Messenger IIA a později několik dalších, které se lišily hlavně použitými motory (kromě Blackburn Cirrus Major 3 také de Havilland Gipsy Major 10 a Blackburn Bombardier 702). Po vyřazení vojenských Messengerů v roce 1948 byly tyto přestavěny na civilní verzi, označenou Messenger 4A. Bylo postaveno celkem 92 strojů všech verzí.


Zdroj:
https://www.airwar.ru/enc/other2/m38.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Miles_Messenger
www.miles-aircraft.com
www.jaapteeuwen.com

Miles M.38 Messenger Mk.I - https://www.aviastar.org/air/england/miles_m-38.php

https://www.aviastar.org/air/england/miles_m-38.php
URL : https://www.valka.cz/Miles-M-38-Messenger-Mk-I-t70535#248647Verze : 0
MOD
Svedinos museum, vlastni foto
Miles M.38 Messenger Mk.I -


Miles M.38 Messenger Mk.I -


Miles M.38 Messenger Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Miles-M-38-Messenger-Mk-I-t70535#539892Verze : 0
MOD