Název: Name: | EKW C-35 | |
Originální název: Original Name: | EKW C-35 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1942 Eidgenössische Konstruktionswerkstätte, Thun | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 90 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2190 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3130 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,08 m | |
Délka: Length: | 9,45 m | |
Výška: Height: | 3,75 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 32,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Ycrs o výkonu 633 kW/860 k třílistá stavitelná vrtule Ratier | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 335 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,5 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | |
Dolet: Range: | 800 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon Hispano ráže 20 mm 2x kulomet ráže 7,5 mm 1x pohyblivý kulomet ráže 7,5 mm 10x 10kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Grey, C. G., Brigman, L. Jane's All the World's Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938. Němeček. Václav. EKW C-35, L+K 1973/04. Munson, Kenneth. Fighters Between the Wars 1918-39, Blandford Press, Poole 1977. ISBN 0-7137-0750-X. http://old.hermannkeist.ch/c-352.html |
URL : https://www.valka.cz/EKW-C-35-t69233#531883Verze : 0
Aubi
MOD
EKW C-35
Letoun začal vznikat v roce 1934 jako náhrada za švýcarským letectvem používané Fokkery C.VE. Švýcaři z typu C.V také vycházeli, konstrukci však upravili a hlavně instalovali silnější motor Hispano-Suiza 12Ycrs. Nový stroj dostal označení C-35 a poprvé vzlétl v roce 1936. Šlo o víceúčelový letoun, který měl plnit roli těžkého stíhače, průzkumného i bitevního letounu. Testy letounu dopadly dobře a v roce 1936 bylo objednáno 40 sériových kusů, první byly k jednotkám dodány v květnu roku následujícího. V letech 1941 - 1942 bylo vyrobeno dalších osm kusů k nahrazení ztracených letounů. Sériové stroje poháněl licenční motor Hispano-Suiza 77.
Stroje dostalo do výzbroje celkem šest jednotek švýcarského letectva, které je intenzivně používalo při průzkumných a hlídkových letech, zejména po vypuknutí 2. světové války, kdy letouny bojujících stran narušovaly švýcarský vzdušný prostor. Švýcaři ho však urputně bránili, což vyprovokovalo Němce k pokusu o zničení švýcarského letectva ve vzduchu. K utkání tak nakonec došlo 8. června 1940, kdy velká formace Luftwaffe vnikla do Švýcarska. Osamocený C-35 na průzkumném letu byl prvním strojem, na který Němci narazili. Pro zkušené piloty Bf 110 od ZG 1 nebyl tento stroj žádným protivníkem a po chvíli již jeho trosky dohořívaly u Alle, pilot i pozorovatel zahynuli. Poté se však objevili švýcarští stíhači a připravili Luftwaffe o sedmu strojů, sami přišli celkem o čtyři letouny.
Letouny EKW C-35 sloužily v první linii do roku 1943, kdy je začaly nahrazovat nové stroje C-3603, v pomocných službách však typ vydržel až do roku 1954.
Prameny:
http://en.wikipedia.org/wiki/EKW_C-35
http://www.airwar.ru/enc/other1/c35.html
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ekw_c-35
www.valka.cz
Letoun začal vznikat v roce 1934 jako náhrada za švýcarským letectvem používané Fokkery C.VE. Švýcaři z typu C.V také vycházeli, konstrukci však upravili a hlavně instalovali silnější motor Hispano-Suiza 12Ycrs. Nový stroj dostal označení C-35 a poprvé vzlétl v roce 1936. Šlo o víceúčelový letoun, který měl plnit roli těžkého stíhače, průzkumného i bitevního letounu. Testy letounu dopadly dobře a v roce 1936 bylo objednáno 40 sériových kusů, první byly k jednotkám dodány v květnu roku následujícího. V letech 1941 - 1942 bylo vyrobeno dalších osm kusů k nahrazení ztracených letounů. Sériové stroje poháněl licenční motor Hispano-Suiza 77.
Stroje dostalo do výzbroje celkem šest jednotek švýcarského letectva, které je intenzivně používalo při průzkumných a hlídkových letech, zejména po vypuknutí 2. světové války, kdy letouny bojujících stran narušovaly švýcarský vzdušný prostor. Švýcaři ho však urputně bránili, což vyprovokovalo Němce k pokusu o zničení švýcarského letectva ve vzduchu. K utkání tak nakonec došlo 8. června 1940, kdy velká formace Luftwaffe vnikla do Švýcarska. Osamocený C-35 na průzkumném letu byl prvním strojem, na který Němci narazili. Pro zkušené piloty Bf 110 od ZG 1 nebyl tento stroj žádným protivníkem a po chvíli již jeho trosky dohořívaly u Alle, pilot i pozorovatel zahynuli. Poté se však objevili švýcarští stíhači a připravili Luftwaffe o sedmu strojů, sami přišli celkem o čtyři letouny.
Letouny EKW C-35 sloužily v první linii do roku 1943, kdy je začaly nahrazovat nové stroje C-3603, v pomocných službách však typ vydržel až do roku 1954.
Prameny:
http://en.wikipedia.org/wiki/EKW_C-35
http://www.airwar.ru/enc/other1/c35.html
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ekw_c-35
www.valka.cz
URL : https://www.valka.cz/EKW-C-35-t69233#243595Verze : 1
Michal Rak
MOD
EKW C-35
Na dolním obrázku letoun z muzea v Dübendorfu
http://en.wikipedia.org/wiki/EKW_C-35
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/other1/c35.html
Na dolním obrázku letoun z muzea v Dübendorfu
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://en.wikipedia.org/wiki/EKW_C-35
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.aviastar.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://www.airwar.ru/enc/other1/c35.html
URL : https://www.valka.cz/EKW-C-35-t69233#243596Verze : 0
Michal Rak
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.