Název: Name: | Junkers Jumo 211 F | Junkers Jumo 211 F |
Originální název: Original Name: | Junkers Jumo 211 F | |
Kategorie: Category: | invertní vidlicový motor | inverted vee engine |
Výrobce: Producer: | Junkers Motorenbau GmbH, Dessau, Magdeburg, Kothen, Leipzig, Stettin a Strassburg | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.08.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 68,248 all versions | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | Junkers Ju 88 C-4 Avia S-199 Savoia-Marchetti SM.79JR (Romanian variants) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 720 kg | 1587 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2173 mm | 7ft 1,54in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 804 mm | 2ft 7,64in |
Celková výška: Overall Height: | 1053 mm | 3ft 5,46in |
Vrtání: Bore: | 150 mm | 5,91in |
Zdvih: Stroke: | 165 mm | 6,5in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 34,99 l | 2135.22 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 87 - B4 | 87 octane rating gasoline - B4 |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | přímé vstřikování | direct fuel injection |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,5:1 | 6,5:1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednostupňovým dvourychlostním mechanickým kompresorem s mezichladičem vzduchu | Supercharged: Two-speed single-stage centrifugal type supercharger with automatic boost control |
Chlazení: Cooling: | přetlakové chlazení kapalinou (Glysantin) | Liquid-cooled pressurized, ethylene glycol (Glysantin) |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 985.8 kW při 2600 ot/min | 1322 bhp at 2600 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: 986 kW (1 340 k) při 2 600 ot/min při vzletu 890 kW (1 210 k) při 2 400 ot/min - maximální ve výšce 1 900 m 780 kW (1 060 k) při 2 400 ot/min - maximální ve výšce 5 300 m 765 kW (1 040 k) při 2 250 ot/min - max. trvalý ve výšce 2 300 m Ventilový rozvod OHC, dva sací a jeden výfukový ventil na válec Oproti předchozí verzi 211E byla zesílená kliková hřídel, dále byl montován účinnější kompresor DVL Motor byl optimalizován pro výšku 5 300 m. | Power output: 1,322 hp at 2,600 rpm for take-off 1,193 hp at 2,400 rpm at 6,234 ft, first supercharger speed 1,045 hp at 2,400 rpm at 17,388 ft, second supercharger speed 1,026 hp at 2,250 rpm at 7,546 ft for nominal power. Valvetrain: Overhead camshaft, 3 valves per cylinder Optimal altitude: 17,388 ft |
Zdroje: Sources: | Antony Kay, Junkers Aircraft & engines 1913-1945, London, Putnam Aeronautical Books, 2004, ISBN 0-85177-985-9. http://www.oocities.org/hjunkers/ju_jumo211_a1.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_211 www.geocities.com www.flightglobal.com |