Main Menu
User Menu

Vickers Venom

     
Název:
Name:
Vickers Type 279 Venom
Originální název:
Original Name:
Vickers Type 279 Venom
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Weybridge
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
17.06.1936
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1080 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1520 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.98 m
Délka:
Length:
7.37 m
Výška:
Height:
3.28 m
Plocha křídla:
Wing Area:
13.56 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Aquila A.E.3S o výkonu 466 kW
třílistá stavitelná vrtule de Havilland
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
511.8 km/h v 4953 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15.2 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9754 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
8x pevný 7,7mm kulomet Browning v křídlech
Uživatelské státy:
User States:
( )
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
Němeček V.: Vojenská letadla 2, Naše vojsko, Praha 1975
www.britishaircraft.co.uk
avia.russian.ee
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Venom-t60771#218849Verze : 0
MOD
Historie: Letoun vznikl podle specifikace F.5/34 na vysokovýkonný stíhací letoun s vodou chlazeným motorem pro použití v oblastech s horkým klimatem. Do soutěže se přihlásily čtyři firmy, žádný z letounů se ale nakonec nestavěl sériově.
Vickers přihlásil jednoplošný letoun, který vycházel z neúspěšného projektu Type 151 Jockey, s kovovým skořepinovým trupem, jehož kovový potah byl upevněn zapuštěnými nýty. K pohonu byl zvolen devítiválec Bristol Aquila A.E.3S, který mohl být odklopen na levou stranu. Typ byl zároveň první stíhačkou firmy Vickers se zatahovacím podvozkem.
Prototyp poprvé vzlétl 17. června 1936 a již od počátku byl vyzbrojen osmi kulomety. Testy prokázaly vynikající obratnost, ale v ostatních výkonech zaostával za prototypy s novými řadovými motory firmy Rolls-Royce. A protože nebyl k dispozici hvězdicový motor s vyšším výkonem, byl projekt zrušen a prototyp v roce 1939 sešrotován.



Prameny:
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
Němeček V.: Vojenská letadla 2, Naše vojsko, Praha 1975
www.britishaircraft.co.uk
avia.russian.ee
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Venom-t60771#218851Verze : 0
MOD
Vickers Venom
Vickers Venom - https://avia.russian.ee/air/england/vickers_venom.php

avia.russian.ee
Vickers Venom - https://www.airwar.ru/enc/fww2/venom.html

https://www.airwar.ru/enc/fww2/venom.html
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Venom-t60771#218855Verze : 0
MOD