Název: Name: | Mikulin AM-38F | |
Originální název: Original Name: | Микулин АМ-38Ф | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | |
Výrobce: Producer: | Statní letecký průmysl SSSR / , závod č. 24 Moskva a Státní závod č. 26, Rybinsk, Jaroslavská oblast | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 36 163 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1941 | |
Použití: Use: | Mikojan-Gurevič I-220 (AM-38F), Iljušin Il-2m3, Il-2 I | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 880 kg | |
Celková délka: Overall Length: | ? mm | |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 866 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 1082 mm | |
Vrtání: Bore: | 160 mm | |
Zdvih: Stroke: | 190 mm | |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 46,66 l | |
Palivo: Fuel: | 4B-78 / 95 oktanů minimální požadavek byl 92 oktanů | |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | karburátory | |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,0 : 1 | |
Plnění válců: Mixture Charging: | Jednostupňový jednorychlostní odstředivý kompresor | |
Chlazení: Cooling: | Kapalinové | |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1250 kW při 2350 ot/min | |
Poznámka: Note: | Výkony: bojový výkon 1 250 kW (1 700 k) v h= 750 m po dobu 10 minut. nominální výkon 1 103 kW (1 500 k) do výšky 1 500 m | |
Zdroje: Sources: | A. N. Medved', D. B. Chacanov and M. A. Maslov, Istrebitel' MiG-3, Rusavia, 2003. ISBN 5-900078-24-8. http://www.airwar.ru/enc/engines/am38f.html http://www.fluggeraet.de/e_am38.html |
URL : https://www.valka.cz/Mikulin-AM-38F-t54878#462972Verze : 0
Vláďa
MOD
AM-38F
АМ-38Ф
Motor AM-38F je konštrukciou A.A. Mikulina (А.А.Микулин), ktorá vznikla zvýšením výkonu pôvodného motoru M-38. Odtiaľ je aj označenie F za číslom motora, ktoré znamená Forsirovanyj (Форсированный), teda so zvýšeným výkonom. Oproti AM-38 mal síce vo výškach nad 1500 m nižší výkon, avšak výkon vo vzletovom režime mal zosilnený o 74,6 kW (100 k). Súčasne jeho konštrukcia umožňovala pracovať vo vzletovom režime až po dobu 10 minút v rozsahu výšok od 0 do 1500 metrov. Tento režim bol nazývaný bojový režim.
Skonštruovaný bol pre dvojmiestnu verziu "šturmovika" Il-2, ktorá dostala označenie Il-2 АМ-38F.
zdroje:
www.airwar.ru
http://engine.aviaport.ru/issues/index.html
АМ-38Ф
Motor AM-38F je konštrukciou A.A. Mikulina (А.А.Микулин), ktorá vznikla zvýšením výkonu pôvodného motoru M-38. Odtiaľ je aj označenie F za číslom motora, ktoré znamená Forsirovanyj (Форсированный), teda so zvýšeným výkonom. Oproti AM-38 mal síce vo výškach nad 1500 m nižší výkon, avšak výkon vo vzletovom režime mal zosilnený o 74,6 kW (100 k). Súčasne jeho konštrukcia umožňovala pracovať vo vzletovom režime až po dobu 10 minút v rozsahu výšok od 0 do 1500 metrov. Tento režim bol nazývaný bojový režim.
Skonštruovaný bol pre dvojmiestnu verziu "šturmovika" Il-2, ktorá dostala označenie Il-2 АМ-38F.
zdroje:
www.airwar.ru
http://engine.aviaport.ru/issues/index.html
URL : https://www.valka.cz/Mikulin-AM-38F-t54878#202530Verze : 2
Panzer
MOD
Motor Mikulin AM-38F - exponát Múzea letectva v Košiciach.
![]()
(©Norbert Mogyorósi)
(©Norbert Mogyorósi)
URL : https://www.valka.cz/Mikulin-AM-38F-t54878#202659Verze : 0
Elvis
MOD
Letadlové pístové motory - II. díl - SNTL 1955
URL : https://www.valka.cz/Mikulin-AM-38F-t54878#252309Verze : 2
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.