Main Menu
User Menu

Mi-17 0802

     
Typ:
Type:
Mi-17
Výrobce:
Producer:
Kazaňský vrtulníkový závod
Datum výroby:
Date of Production:
DD.10.1984
Výrobní číslo:
Construction Number:
108M02
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
18.10.1984-08.01.1998 0802
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
08.01.1998 zničen při nehodě
Poznámka:
Note:
Technická závada na transmisi zadního vyrovnávacího rotoru (špatné mazivo). Vrtulník se v 10.40 hod. zřítil cca. 4 vteřiny po startu z 25 m zpět k zemi na základně Bosanska Krupa u Bihače. Na palubě se mimo posádky nacházelo 20 našich vojáků a 1 brit. Po dopadu celková destrukce stroje. 7 těžce zraněných. Kpt. Grutman ošetřen v Záhřebské nemocnici, ostatní byli přepraveni v An-26 dne 9. 1. 1998 do ČR. Mi-17 patřil v ČR do stavu 33. zVrl, 332. vrlt v Přerově.
Zdroje:
Sources:
Марковский, В., Приходченко, И. Незаменимый Ми-8 - полвека в строю. Эксмо, Москва 2012. ISBN 978-5-699-57879-5.
Мороз, Сергей. Многоцелевой вертолет Ми-8. Издательский центр Экспринт, Москва 2005. ISBN 5-94038-073-5.
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Якубович, Николай. Боевые вертолеты СССР и России. Эксмо, Москва 2013. ISBN: 978-5-699-61542-2.
ruslet.webnode.cz
russianplanes.net
URL : https://www.valka.cz/Mi-17-0802-t52676#197766Verze : 1
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
18.10.1984
Datum vyřazení:
Decommissioned:
31.12.1992
Provozovatel:
Operator:
18.10.1984-01.07.1985 11. vrtulníková letka
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
18.10.1984-31.12.1992 0802
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
18.10.1984-31.12.1992 standardní (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
18.10.1984-31.12.1992 standardní vojenská
Barvy:
Colors:
18.10.1984-31.12.1992 šedozelená
18.10.1984-31.12.1992 zelená tmavá
18.10.1984-31.12.1992 modrá světlá
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Марковский, В., Приходченко, И. Незаменимый Ми-8 - полвека в строю. Эксмо, Москва 2012. ISBN 978-5-699-57879-5.
Мороз, Сергей. Многоцелевой вертолет Ми-8. Издательский центр Экспринт, Москва 2005. ISBN 5-94038-073-5.
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Якубович, Николай. Боевые вертолеты СССР и России. Эксмо, Москва 2013. ISBN: 978-5-699-61542-2.
ruslet.webnode.cz
russianplanes.net

Mi-17 0802 - Zdroj: www.aukro.cz

Zdroj: www.aukro.cz
URL : https://www.valka.cz/Mi-17-0802-t52676#460459Verze : 1
MOD
     
Stát:
Country:
Česká republika (1993- )
Datum převzetí:
Commissioned:
01.01.1993
Datum vyřazení:
Decommissioned:
08.01.1998
Provozovatel:
Operator:
DD.MM.RRRR-08.01.1998 332. letka bojových vrtulníků
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
01.01.1993-08.01.1998 0802
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
01.01.1993-08.01.1998 standardní (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:

Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
01.01.1993-08.01.1998 standardní vojenská
Barvy:
Colors:
01.01.1993-08.01.1998 hnědozelená světlá
01.01.1993-08.01.1998 šedozelená
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Марковский, В., Приходченко, И. Незаменимый Ми-8 - полвека в строю. Эксмо, Москва 2012. ISBN 978-5-699-57879-5.
Мороз, Сергей. Многоцелевой вертолет Ми-8. Издательский центр Экспринт, Москва 2005. ISBN 5-94038-073-5.
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Якубович, Николай. Боевые вертолеты СССР и России. Эксмо, Москва 2013. ISBN: 978-5-699-61542-2.
ruslet.webnode.cz
russianplanes.net
URL : https://www.valka.cz/Mi-17-0802-t52676#668528Verze : 1
MOD
Vrtuľník Mi-17 ev. čísla 0802 bol zničený počas leteckej nehody dňa 8. januára 1998 v priestore vojenskej základne českého kontingentu Bosenská Krupa. K nehode došlo po prerušení náhonu vyrovnávacieho rotoru krátko po vzlietnutí. Vrtuľník sa dostal zhruba do výšky 30 m a následne sa zrútil na zem. Z celkom 21 osôb na palube prežili všetci.

Zdroj:
Czvaliga, J.: Bosenská mise skončena. In: Letectví + Kozmonautika, 2002, č. 5, s. 32-35
https://www.valka.cz/clanek_10582.html
URL : https://www.valka.cz/Mi-17-0802-t52676#206655Verze : 0
Posádka:
mjr. Antonín BALLEK, 1. pilot
kpt. Robert GRUTMAN, 2. pilot
Radek OMELKA, palubní technik
Mi-17 0802 -



Web autora : http://www.vrtulnik.cz/
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Mi-17 0802 - Zdroj: www.vrtulnik.cz

Zdroj: www.vrtulnik.cz

Web autora : http://www.vrtulnik.cz/
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mi-17-0802-t52676#460463Verze : 0
MOD
Série snímků z nehody.
Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065955714803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065955819803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065956079803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065955879803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065956049803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065956099803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065956199803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065956229803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065956279803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065956369803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065956364803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065956429803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065956479803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065955619803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065955749803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065955609803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065955599803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-17 0802 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156065955714803&set=pcb.10156065966284803

Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/Mi-17-0802-t52676#689823Verze : 3
Diskuse
Příčnou bylo nahrazení ruské smolky aeroshellem, ten jak se později ukázalo není vhodný pro mazání a došlo k poškození transmise.
URL : https://www.valka.cz/Mi-17-0802-t52676#486810Verze : 0
MOD