Main Menu
User Menu

Námořní typ Hansa

Navy Type Hansa / ハンザ・ブランデンブルク W.33

     
Název:
Name:
Námořní průzkumný plovákový letoun Hansa
Originální název:
Original Name:
ハンザ・ブランデンブルク W.33
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1922-DD.MM.1925 Nakajima Aircraft Factory, Ōta /
DD.MM.192R-DD.MM.192R Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1922-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Nakajima 160 letadel
Aichi 150 letadel
celkem 310
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1922 v Japonsku
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1470 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2100 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
13,570 m
Délka:
Length:
9,287 m
Výška:
Height:
2.996 m
Plocha křídla:
Wing Area:
31.30 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
67,90 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši Typ Hi kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 125 kW (170 k) a o maximálním výkonu 154 kW (210 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 2 895 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
169 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
140 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2,2 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
23,17 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4542 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm v otevřeném hřbetním střelišti.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Po ukončení první světové války se v rámci válečných reparací k japonskému námořnímu letectvu dostal německý plovákový průzkumný letoun Hansa-Brandenburg W.33. Japonské námořnictvo se v roce 1922 rozhodlo přijmout toto letadlo do služby a nahradit jím ve službě zastarávající Jokošo Ro-go Ko-gata a objednalo jejich produkci u společností Nakadžima Hikoki Sejsakušo a Ajči Tokei Denki KK. Letoun původně navrhl dr. Ernst Heinkel a jeho konstrukce byla považována za velmi pokročilou s velmi dobrým výkonem.
Konstruktéři společnosti Nakadžima letoun mírně upravili, opravený typ Hansa byl poháněn motorem Micubiši Hi. Přijetím tohoto letounu do výzbroje se tak na paluby válečných lodí dostal první dolnoplošník. Letoun byl velice snadno rozpoznatelný podle neobvyklého umístnění SOP, tato plocha byla pod zadní částí trupu.
Jako první je nesla na své palubě bitevní loď Nagato, stalo se tak počátkem roku 1926. Ve službě se udržely do roku 1928, kdy byly nahrazeny typem Jokošo typ 14 (E1Y) a Nakadžima typ 15 (E2N).
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
www.ne.jp - obrázek
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Namorni-typ-Hansa-t48935#190316Verze : 0
MOD
Fotografie a obrázek od Mr.Shigeo Koike, zobrazuje japonskou Hansu po startu z bitevní lodi.
Zdroj uveden výše
Námořní typ Hansa -


Námořní typ Hansa -


URL : https://www.valka.cz/Namorni-typ-Hansa-t48935#190317Verze : 0
MOD