Název: Name: | Micubiši 1MF9 Taka 1. prototyp | |
Originální název: Original Name: | 海軍 三菱鷹型試作艦上戦闘機 [1MF9] | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1927-DD.MM.1927 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.1927 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1. (ze dvou prototypů) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1927 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1200 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1710 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,800 m | |
Délka: Length: | 8,403 m | |
Výška: Height: | 3,403 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 41,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 41,205 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši typ Hi (Hispano Suiza 12Ha) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 331-441 kW (450-600 k) Vrtule: kovová dvoulistá s pevným úhlem náběhu o průměru 2 900 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 451 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ráže 7,7 mm Pumový náklad: 2x 30 kg | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 海軍 三菱鷹型試作艦上戦闘機 [1MF9] - Experimentální palubní stíhač typ Taka (1MF9) Taka - Sokol (jap.) Ostatní popsáno v historii. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 www.csd.uwo.ca www.modelbud.pl www.wesworld.jk-clan.de archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-1MF9-Taka-t48296#319442Verze : 0
Vláďa
MOD
Název: Name: | Micubiši 1MF9 Taka 2. prototyp | |
Originální název: Original Name: | 海軍 三菱鷹型試作艦上戦闘機 [1MF9] | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1927-DD.MM.1927 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.09.1927 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2. (ze dvou prototypů) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1927 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1272 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1855 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,800 m | |
Délka: Length: | 8,443 m | |
Výška: Height: | 3,403 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 41,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 44,70 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši typ Hi (Hispano Suiza 12Ha) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 331-441 kW (450-600 k) Vrtule: kovová dvoulistá s pevným úhlem náběhu o průměru 2 900 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 451 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 245 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 152 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,17 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7000 m | |
Dolet: Range: | 700 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ráže 7,7 mm Pumový náklad: 2x 30 kg | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 海軍 三菱鷹型試作艦上戦闘機 [1MF9] - Experimentální palubní stíhač typ Taka (1MF9) Taka - Sokol (jap.) Letová vytrvalost: 3,5 h. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 www.csd.uwo.ca www.modelbud.pl www.wesworld.jk-clan.de archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-1MF9-Taka-t48296#188495Verze : 1
Vláďa
MOD
Mitsubishi 1MF9 Taka
Historie:
V dubnu 1926 vyzvalo Kaigun Koku Hombu své tři hlavní dodavatele (splečnosti Micubiši, Nakadžimu a Ajči), aby předložily své návrhy na nový palubní stíhací leteon, který měl nahradit sice dobré, ale již zastarávající palubní stíhače typ 10-3 (1MF4). Kaigun Koku Hombu projevilo ještě jedno přání - nový letoun měl být ryze japonskou konstrukcí.
Micubiši 1MF9 si činí nárok na první originální japonskou konstrukci, tedy vyjma motoru, to byl licenčně stavěný Hispano Suiza 12Ha. Letoun samotný byl dílem konstruktéra Joji Hattoriho a jeho týmu.
Zajímavostí byl trup letounu, který byl vodotěsný, stejně tak byla vodotěsná část spodního křídla, to bylo nutné při nouzovém přistání na vodní hladinu, pro tuto situaci bylo možno odhodit podvozek a vypustit palivo.
První prototyp byl vybaven vztlakovými klapkami, které umožnily významné snížení přistávací rychlosti (klapky byly vůbec poprvé nainstalovány na japonském letadle). Druhý prototyp létal bez klapek, při zkouškách měl těžkou havárii, která vedla k jeho vyřazení.
Soutěž obsadily všchny oslovené továrny Ajči přihlásila německý HD-23 a Nakadžima zase svůj A1N1, což byl britský Gloster Gambit. Ze své vlastní iniciativy potom ještě společnost Kawaniši přihlásila svůj prototyp K-11.
Soutěž vyhrála Nakadžima se svým typem A1N, nebyla to sice japonská konstrukce, ale na rozdíl od Taky neskončila v porovnávacích testech těžkou havárií.
Použité zdroje:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
www.csd.uwo.ca
www.modelbud.pl
www.wesworld.jk-clan.de
archiv autora
Historie:
V dubnu 1926 vyzvalo Kaigun Koku Hombu své tři hlavní dodavatele (splečnosti Micubiši, Nakadžimu a Ajči), aby předložily své návrhy na nový palubní stíhací leteon, který měl nahradit sice dobré, ale již zastarávající palubní stíhače typ 10-3 (1MF4). Kaigun Koku Hombu projevilo ještě jedno přání - nový letoun měl být ryze japonskou konstrukcí.
Micubiši 1MF9 si činí nárok na první originální japonskou konstrukci, tedy vyjma motoru, to byl licenčně stavěný Hispano Suiza 12Ha. Letoun samotný byl dílem konstruktéra Joji Hattoriho a jeho týmu.
Zajímavostí byl trup letounu, který byl vodotěsný, stejně tak byla vodotěsná část spodního křídla, to bylo nutné při nouzovém přistání na vodní hladinu, pro tuto situaci bylo možno odhodit podvozek a vypustit palivo.
První prototyp byl vybaven vztlakovými klapkami, které umožnily významné snížení přistávací rychlosti (klapky byly vůbec poprvé nainstalovány na japonském letadle). Druhý prototyp létal bez klapek, při zkouškách měl těžkou havárii, která vedla k jeho vyřazení.
Soutěž obsadily všchny oslovené továrny Ajči přihlásila německý HD-23 a Nakadžima zase svůj A1N1, což byl britský Gloster Gambit. Ze své vlastní iniciativy potom ještě společnost Kawaniši přihlásila svůj prototyp K-11.
Soutěž vyhrála Nakadžima se svým typem A1N, nebyla to sice japonská konstrukce, ale na rozdíl od Taky neskončila v porovnávacích testech těžkou havárií.
Použité zdroje:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
www.csd.uwo.ca
www.modelbud.pl
www.wesworld.jk-clan.de
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-1MF9-Taka-t48296#188497Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie a kamuflážní schéma
Zdroj:
www.csd.uwo.ca
www.modelbud.pl
Zdroj:
www.csd.uwo.ca
www.modelbud.pl
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-1MF9-Taka-t48296#188500Verze : 1
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek
Zdroj: archiv autora
Zdroj: archiv autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-1MF9-Taka-t48296#188498Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.