Název: Name: | RWD-14b Czapla1) | |
Originální název: Original Name: | RWD-14b Czapla | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1938 Doświadczalne Warsztaty Lotnicze, Okęcie / DD.MM.1938-DD.02.1939 Lubelska Wytwórnia Samolotów Sp. Akc., Lublin / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.02.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | DWL: 1 RWD-14 3 RWD-14a LWS: 65 RWD-14b | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1935 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1153 2) kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1700 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,9 3) m | |
Délka: Length: | 9,0 m | |
Výška: Height: | 3,0 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,0 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 77,0 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Škoda PZL G-1620B Mors II - hvězdicový vzduchem chlazený devítiválec o výkonu 346 kW/470 k s dvoulistou dřevěnou vrtulí Szomański. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 315 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 247 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 232 km/h v 2000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6,10 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 1 min do 366 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5100 m | |
Dolet: Range: | 580 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 675 km | |
Výzbroj: Armament: | 1 pevný kulomet wz. 33 ráže 7,92 mm se zásobou 500 nábojů. 1 pohyblivý kulomet wz. Vickers F ráže 7,92 mm s 5 zásobníky po 97 nábojů. 4) Užitečné zatížení 475 kg | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Údaje platí pro sériovou verzi RWD-14b Czapla. 1) Vojenský název LWS Czapla 2) Cynk uvádí 1225 kg 3) Po složení křídel 3,9 m 4) Dalším vybavením byly: radiostanice N2L/T s dosahem 30 km, fotoaparát, reflektor, 2 osvětlovací rakety. Podle jiných zdrojů byl kulomet Vickers F ráže 7,7 mm a pevný kulomet byl wz. 36. První prototyp poháněl motor Pratt & Whitney Wasp Junior (294 kW / 400 HP), prototypy RWD-14a byly poháněny hvězdicovým motorem PZL G-1620A Mors (309 kW / 430 HP). Edit: Janko PALIGA | |
Zdroje: Sources: | Cynk, Jerzy B.: Siły lotnicze Polski i Niemiec - wrzesień 1939, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 1989 Morgała, Andrzej: Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939, Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003 Balous, Miroslav: R.W.D. (L.W.S.)-14 Czapla, Letectví a kosmonautika 2013 / 07 www.muzeumlotnictwa.pl http://www.airwar.ru/enc/spyww2/rwd14.html |
URL : https://www.valka.cz/RWD-14-Czapla-t45658#208848Verze : 0
RWD-14 v polských a rumunských barvách
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/rwd14.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/rwd14.html
URL : https://www.valka.cz/RWD-14-Czapla-t45658#235303Verze : 0
Michal Rak
MOD
Prototyp letounu
Zdroj: www.airwar.ru
Zdroj: www.airwar.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/RWD-14-Czapla-t45658#337405Verze : 0
Kulomet PWU wz. 1933 byl pevným kulometem pilota.
Kulomet Vickers "F" byl pohyblivým kulometem pozorovatele. V rámci unifikace střeliva byly tyto kulomety vyráběny v Anglii podle smlouvy pro polské letectvo v ráži 7,92 mm. Celkem bylo objednáno něco málo přes 700 kusů a byly dodány do roku 1933
Ve mnou uvedených zdrojích je u Morgały uvedená ráže 7,7 mm, což byly kulomety vyráběné pro britské letectvo.
U Cynka je uvedeno, že byly překalibrovány na 7,92 mm. V některých polských internetových stránkách se uvádí, že byly pro polské letectvo vyráběny v ráži 7,92 mm, pro střelivo Mauser 7,92x57, což bylo standardní střelivo používané v polské armádě.
http://www.dws-xip.pl/wojna/bron/polska/p22.html
www.infolotnicze.pl
wojsko18-39.3ap.net
atd.
Kulomet Vickers "F" byl pohyblivým kulometem pozorovatele. V rámci unifikace střeliva byly tyto kulomety vyráběny v Anglii podle smlouvy pro polské letectvo v ráži 7,92 mm. Celkem bylo objednáno něco málo přes 700 kusů a byly dodány do roku 1933
Ve mnou uvedených zdrojích je u Morgały uvedená ráže 7,7 mm, což byly kulomety vyráběné pro britské letectvo.
U Cynka je uvedeno, že byly překalibrovány na 7,92 mm. V některých polských internetových stránkách se uvádí, že byly pro polské letectvo vyráběny v ráži 7,92 mm, pro střelivo Mauser 7,92x57, což bylo standardní střelivo používané v polské armádě.
http://www.dws-xip.pl/wojna/bron/polska/p22.html
www.infolotnicze.pl
wojsko18-39.3ap.net
atd.
URL : https://www.valka.cz/RWD-14-Czapla-t45658#492882Verze : 0
stary
MOD
Miroslav Balous uvádza, že guľomet Vickers F bol kalibru 7,7 mm a nie 7,92 mm. (Prekalibrovali azda Poliaci Vickersy na 7,92 mm?)
Zdroj:
R.W.D. (L.W.S.)-14 Czapla, Letectví a kosmonautika 2013 / 07
Manuál lietadla Czapla udáva výzbroj pilota (pevný guľomet) ako "Karabin Masznynowy Lotniczy" wz. 36.
Zdroj:
www.muzeumlotnictwa.pl
Zdroj:
R.W.D. (L.W.S.)-14 Czapla, Letectví a kosmonautika 2013 / 07
Manuál lietadla Czapla udáva výzbroj pilota (pevný guľomet) ako "Karabin Masznynowy Lotniczy" wz. 36.
Zdroj:
www.muzeumlotnictwa.pl
URL : https://www.valka.cz/RWD-14-Czapla-t45658#492622Verze : 0
Janko PALIGA
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.