Curtiss H-75R

     
Název:
Name:
Curtiss Model 75R Curtiss Model 75R
Originální název:
Original Name:
Curtiss Model 75R
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.12.1938 Curtiss-Wright Corp., Buffalo New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.12.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (úprava Hawku 75A-1)
První vzlet:
Maiden Flight:
13.12.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2198 kg 4846 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2798 kg 6169 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m 37ft 3,63in
Délka:
Length:
8,920 m 29ft 3,18in
Výška:
Height:
2,560 m 8ft 4,79in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2 235.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
127,55 kg/m2 26.12 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1830-19 (SC2-G) Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec přeplňovaný dvoustupňovým turbokompresorem a samostatným mechanickým kompresorem (pracoval ve velkých výškách). Vzletový výkon 895 kW
Vrtule trojlistá stavitelná
Pratt & Whitney R-1830-19 (SC2-G) Twin Wasp fourteen-cylinder two-row supercharged air-cooled radial engine fitted with two-stage turbosupercharger and for the flights in high altitudes also a mechanical compressor. Rated at 1,200 hp for take-off,
driving a three-blade variable-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
531 km/h v 4572 m 329.9 mph in 15000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,75 min do 4572 m 4,75 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10950 m 35925 ft
Dolet:
Range:
970 km 602.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji (pravý)
1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji (levý)
(oba nad motorem)
One fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 right above the engine 200 rounds and
one fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AM-M2 left of the engine 600 rounds
Uživatelské státy:
User States:
USA USA
Poznámka:
Note:
Nespolehlivost a složitost turbokompresoru a malý nárůst výkonů, zavinilo ztrátu zájmu USAAC v soutěži jej porazil Seversky XP-41 (později vyráběn jako P-43 Lancer.
Později byl prototyp nově vybaven devítiválcovým motorem Wright R-1820 Cyclone, s tímto motorem probíhaly další zkoušky, byly zkoušeny různé druhy kompresorů.
Late in 1938 the aircraft was given a new supercharger. This had the supercharger mounted below the nose, just behind the engine cowling, and the intercooler under the trailing edge of the wing. In January 1939 this aircraft, as the Model H75R, was submitted to the US Army, but lost out to a turbo-supercharged Seversky XP-41, which entered production as the P-43.
Zdroje:
Sources:
Peter M Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979
Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966
William Green, War Planes of the Second World War - Fighters díl 4., Doubleday rok 1961
http://www.airwar.ru/enc/fww2/hawk75.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-H-75R-t45582#177782 Verze : 0
Na serveru http://www.airwar.ru/enc/fww2/hawk75.html jsem našel fotografii.
Curtiss H-75R -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-H-75R-t45582#185139 Verze : 0
Náčrtek pohled z boku, zdroj: archiv autora
Curtiss H-75R -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-H-75R-t45582#177785 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více