Main Menu
User Menu

Douglas WB-66D Destroyer

     
Název:
Name:
Douglas WB-66D Destroyer
Originální název:
Original Name:
Douglas WB-66D Destroyer
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.05.1957-DD.01.1958 Douglas Aircraft Co. Inc., Tulsa, Oklahoma
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1957-DD.01.1958
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
36 (55-0390/0425)
První vzlet:
Maiden Flight:
29.05.1957
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
19553 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
28712 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
37648 kg
Rozpětí:
Wingspan:
22.1 m
Délka:
Length:
22.91 m
Výška:
Height:
7.19 m
Plocha křídla:
Wing Area:
72.46 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
400.85 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Allison J71-A-13 o tahu 45,37 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1035.3 km/h v 1829 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
813 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
19.5 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11095 m
Dolet:
Range:
1564.9 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
3852.1 km
Výzbroj:
Armament:
2x 20mm kanon M24A-1 v ocasní věžičce
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Francillon, Rene, Roth. Mick. Douglas B-66 Destroyer, Aerofax Minigraph 19. Aerofax, Arlington 1988. ISBN 0-942548-38-8.
Knaack, Marcelle Size. Post-World War II bombers, 1945-1973. Office of Air Force History 1988. ISBN 0-16-002260-6.
Francillon, Rene J. McDonnell Douglas Aircraft Since 1920, Volume I. Naval Institute Press, Annapolis 1988. ISBN 0-87021-428-4.
https://joebaugher.com/usaf_bombers/b66_5.html
www.nationalmuseum.af.mil

Douglas WB-66D Destroyer -


URL CZ: https://www.valka.cz/Douglas-WB-66D-Destroyer-t44207#468329Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Douglas-WB-66D-Destroyer-t44207#468329Version : 0
MOD
Douglas WB-66D Destroyer

Varianta letounu B-66 určená k provádění meteorologického průzkumu. Vývoj byl zahájen na základě žádosti USAF vydané v říjnu 1954. V srpnu 1955 bylo objednáno 36 letounů této verze. První stroj se poprvé vznesl 29. května 1957. Poslední z letounů WB-66D byl do výzbroje USAF zaveden v lednu 1958. Všechny letouny této verze byly vybaveny pohonnými jednotkami J71-A-13. Vybavení pro meteorologickou činnost zahrnovalo radiosondy AN/AME-1, AN/AMR-3, kameru P-220 či systém AN/AMQ-7. Letouny nebyly opatřeny žádnou výzbrojí.

WB-66D byl prvním letounem své kategorie, který USAF zařadilo do svých služeb. Letouny této verze měla ve své výzbroji vždy jedna letka podřízená TAC (Tactical Air Command), PACAF (Pacific Air Command) a USAFE (US Air Force Europe), konkrétně se jednalo o tyto útvary: 9th, 11th a 42nd TRS. Letouny sloužící v řadách 11. a 42. letky podnikaly lety podél hranic komunistických zemí a shromažďovaly meteorologické informace, které se následně ukládaly do databáze, aby mohly být dále využity pro případné plánování bojových operací.

V roce 1963 byly dva WB-66D přestavěny společností Northrop na experimentální typ X-21A.


WB-66D sériového čísla 55-0395 v barvách 363rd Tactical Reconnaissance Wingu, který operoval ze základny Shaw AFB v Jižní Karolíně. Letoun se nyní nachází ve sbírkách muzea Pima County Air Museum, Tucson v Arizoně.




Letouny řady B-66 Destroyer
URL CZ: https://www.valka.cz/Douglas-WB-66D-Destroyer-t44207#174148Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Douglas-WB-66D-Destroyer-t44207#174148Version : 0
MOD