Název: Name: | Fairey Fulmar Mk.II | |
Originální název: Original Name: | Fairey Fulmar Mk.II | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.02.1943 The Fairey Aviation Co. Ltd., Stockport | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-11.12.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 350 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 20.01.1941 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3192 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4387 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4627 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14.020 m | |
Délka: Length: | 12.290 m | |
Výška: Height: | 3.510 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 31.77 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 138,86 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 30 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 969,4 kW (1 318 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 0,862 barů (646,439 mm Hg) a 939,6 kW (1 277 k) při 3 000 ot/min v h= 2 210 m a plnícím tlaku 0,672 barů (504,222 mm Hg) (omezeno na dobu 5 minut). Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček Rotol. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 423.3 km/h v 2743 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 313 km/h v 3048 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,7 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7.2 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8291 m | |
Dolet: Range: | 515 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1247 km | |
Výzbroj: Armament: | 8x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v křídlech, 1000 nábojů na hlaveň, nebo u verze Mk.II NF 4x pevný kulomet Browning ráže 12,7 mm v křídlech, 370 nábojů na hlaveň. Pumový náklad: 8x puma o hmotnosti 9/11,5 kg pod křídlem nebo 2x puma o hmotnosti 45,4 kg pod křídle nebo 1x 113 kg nebo 227 kg průrazná bomba pod trupem | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Brown, David. Fairey Fulmar Mks I & II, Profile No.254. Profile Publications, Windsor 1973. Bussy, Geoffrey. Fairey Fulmar, Warpaint No.41. Warpaint Books, Luton 2004. Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912, Naval Institute Press, Annapolis 1991, ISBN 1-55750-076-2. www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=62 |
URL : https://www.valka.cz/Fairey-Fulmar-Mk-II-t40358#394453Verze : 1
Aubi
MOD
Fairey Fulmar Mk.II (BP782), který roku 1942 sloužil u 806. perutě FAA na palubě HMS Illustrious v Indickém oceánu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Fairey |
Typ letounu | Fairey Fulmar Mk.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | BP782 |
Taktické označení / imatrikulace | OR |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 806. námořní letecká peruť FAA [1940-1943] |
Základna | CV - HMS Illustrious (87) |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1942 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fairey-Fulmar-Mk-II-t40358#406293Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Fairey Fulmar Mk.II (DR641, 6B), 809. peruť FAA, HMS Victorious, letoun nese americké výsostné znaky, operace Torch, listopad 1942.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Fairey |
Typ letounu | Fairey Fulmar Mk.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | DR641 |
Taktické označení / imatrikulace | 6B |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 809. peruť FAA |
Základna | CV - HMS Victorious (R38) |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.11.1942 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fairey-Fulmar-Mk-II-t40358#410586Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Fairey Fulmar Mk.II (N1854, výrobní číslo F.3707) byl vyroben v roce 1939 a svůj první let absolvoval 4. ledna 1940 (jedná se o první vyrobený stroj verze Fulmar Mk.I, který byl později upraven na provedení Mk.II). Letoun je dnes vystaven v Fleet Air Arm Museum ve městě Yeovil.
![]()
![]()
![]()
![]()





URL : https://www.valka.cz/Fairey-Fulmar-Mk-II-t40358#4399Verze : 0
Admin
MOD
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft26281.htm
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Fairey |
Typ letounu | Fairey Fulmar Mk.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | N8566 |
Taktické označení / imatrikulace | V |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 889. peruť FAA |
Základna | Fayed, Stanice Královských vzdušných sil Fayid [RRRR-195R] |
Datum (DD.MM.RRRR) | 15.11.1943 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fairey-Fulmar-Mk-II-t40358#537678Verze : 0
Aubi
MOD
commons.wikimedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fairey Fulmar Mk.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | X8559 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 809. peruť FAA |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1942 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fairey-Fulmar-Mk-II-t40358#537707Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.