Main Menu
User Menu
BA-3


Návrh BA-3 pochází z roku 1934. Téhož roku začala sériová výroba, která pokračovala do roku 1935. Za tuto dobu bylo sestaveno 168 vozidel.


BA-3 znamenal velký pokrok ve vývoji středních a těžkých obrněných automobilů, především použitím tankové věže s moderním a výkonným kanónem. Bohužel špatnou stránkou BA-3 byl slabý motor a absence radiostanice. Vozidla se účastnila bojů s japonci v Mongolsku, při invazi do Polska a v Zimní válce. V průběhu Zimní války Finsko ukořistilo několik strojů BA-3, které dále využívalo.


Jeden exemplář BA-3 se dochoval v muzeu Kubinka u Moskvy.



Osádka: 4


Hmotnost: 6 t


Rozměry
- délka: 4,77 m
- šířka: 2,11 m
- výška: 2,35


Výzbroj
- kanon ráže 45 mm
- munice: 40 granátů
- 2x kulomet DT
- ráže: 7,62 mm
- počet nábojů: 3276


Pancéřování
- korba: 8 mm
- věž: 8-10 mm


Motor
- typ: GAZ-AA
- max.rychlost: 42 km/h
- zásoba PHM: 65 l


Dojezd
- silnice: 250 km
- terén: 140


Překážky
- stoupání: 25°
- brodění: 1,0 m




Zdroj: I. Pejčoch, S. Spurný- Obrněná technika 4
URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-3-t39286#171271Verze : 0
Foto BA-3 ukořistěného Wehrmachtem.


karopka.ru

SOV - BA-3 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-3-t39286#148640Verze : 1
MOD
Ďalší z koristných BA-3. Vo Wehrmachte dostali pridelené označenie Panzerspähwagen BA(F) 203(r).


https://waralbum.ru/262557/

SOV - BA-3 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-3-t39286#548100Verze : 1
MOD