Main Menu
User Menu

Micubiši K3M3 [Pine]

Mitsubishi K3M3 / 九〇式機上作業練習機(K3M3)

     
Název:
Name:
Micubiši K3M3
Originální název:
Original Name:
九〇式機上作業練習機「2号型」(K3M3)
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1941 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
301
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1939
Osádka:
Crew:
2 + 3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1360 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2200 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
15,780 m
Délka:
Length:
9,540 m
Výška:
Height:
3,820 m
Plocha křídla:
Wing Area:
34,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
63,768 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 KAI 2, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k) a 338 kW (460 k) v h= 3 000 m.
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu o průměru 2 746 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
430 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
235 km/h v 1840 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
148 km/h v 1000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8,77 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,5 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6390 m
Dolet:
Range:
790 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti.
Pumový náklad: 4x 30 kg pumy.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九〇式機上作業練習機(K3M3) - Kjūrei-šiki kidžō sagyō renšū-ki(K3M3) - Námořní školní letoun typ 90 model 2 (K3M3)
Spojenecké kódové jméno: Pine


K3M3 byl poslední sériově vyráběnou verzí, kterou však již nevyráběla mateřská továrna Micubiši. Letoun byl poháněn výkonným motorem Nakadžima Kotobuki 2 KAI 2 a dále měl větší ocasní plochy, tato úprava byla zkoušena na civilním MS-1, což byla úprava druhého prototypu Ki-7.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewska Kryzysztof and Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, volume 2, published Lampart, 2000, ISBN 83-86776-00-05
https://www.combinedfleet.com/ijna/k3m.htm
www.historyofwar.org
www.wesworld.jk-clan.de
https://www.airwar.ru/enc/other2/k3m.html
www.geocities.co.jp
archiv autora
URL CZ: https://www.valka.cz/Micubisi-K3M3-Pine-t30034#108059Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Mitsubishi-K3M3-20061-12295-24335-27231-19978-20316-26989-32244-32722-27231-K3M3-t30034#108059Version : 0
MOD
Fotografie a náčrt tohoto opravdu obstarožního letadla.
Micubiši K3M3 [Pine] -


Micubiši K3M3 [Pine] -


Micubiši K3M3 [Pine] -


URL CZ: https://www.valka.cz/Micubisi-K3M3-Pine-t30034#108067Verze : 1
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Mitsubishi-K3M3-20061-12295-24335-27231-19978-20316-26989-32244-32722-27231-K3M3-t30034#108067Version : 0
MOD