Název: Name: | Micubiši K3M3 | Mitsubishi K3M3 |
Originální název: Original Name: | 九〇式機上作業練習機「2号型」(K3M3) | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1941 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 301 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1939 | |
Osádka: Crew: | 2 + 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1360 kg | 2998 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2200 kg | 4850 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,780 m | 51ft 9,25in |
Délka: Length: | 9,540 m | 31ft 3,6in |
Výška: Height: | 3,820 m | 12ft 6,4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 34,50 m2 | 371.35 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 63,768 kg/m2 | 13.06 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 2 KAI 2, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k) a 338 kW (460 k) v h= 3 000 m. Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu o průměru 2 746 mm. | Nakajima Kotobuki 2 KAI 2 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 572 hp for take-off and 454 hp at 9,842 ft, driving a two-blade metal propeller of diameter 9ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 430 l | 94.6 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 235 km/h v 1840 m | 146 mph in 6037 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 148 km/h v 1000 m | 92 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8,77 m/s | 1726.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,5 min do 2000 m | 9,5 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6390 m | 20965 ft |
Dolet: Range: | 790 km | 490.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti. Pumový náklad: 4x 30 kg pumy. | One flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun. Bomb load: Four 66 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九〇式機上作業練習機(K3M3) - Kjūrei-šiki kidžō sagyō renšū-ki(K3M3) - Námořní školní letoun typ 90 model 2 (K3M3) Spojenecké kódové jméno: Pine K3M3 byl poslední sériově vyráběnou verzí, kterou však již nevyráběla mateřská továrna Micubiši. Letoun byl poháněn výkonným motorem Nakadžima Kotobuki 2 KAI 2 a dále měl větší ocasní plochy, tato úprava byla zkoušena na civilním MS-1, což byla úprava druhého prototypu Ki-7. | 九〇式機上作業練習機(K3M3) - Kyūrei-shiki kijō sagyō renshū-ki(K3M3) - Navy Type 90 Model 2 Operations Trainer (K3M3) Allied Code Name: "Pine" The final production version was the K3M3. This version used the 580hp Nakajima Kotobuki 2 KAI 2 radial engine, and had larger tail surfaces that had first been used on the civil MS-1, itself a conversion of the second Ki-7 prototype. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewska Kryzysztof and Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, volume 2, published Lampart, 2000, ISBN 83-86776-00-05 http://www.combinedfleet.com/ijna/k3m.htm www.historyofwar.org www.wesworld.jk-clan.de http://www.airwar.ru/enc/other2/k3m.html www.geocities.co.jp archiv autora |