Main Menu
User Menu

LVT-1 Alligator

Landing Vehicle, Tracked (Unarmored), Mark 1, LVT (1)

     
Název:
Name:
LVT-1 Alligator
Originální název:
Original Name:
LVT-1 Alligator
Výrobce:
Producer:
Donald Roebling, Clearwater, California
Food Machinery Corp., Riverside, California
Ingersoll Steel Division, Borg-Warner Corp., ?, ?
Graham-Paige Motor Corp., ?, ?
St. Louis Car Co., St. Louis, Missouri
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1941-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1225
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.05.1940 1. prototyp / 1st prototype ("Alligator")
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
14742 kg
Celková délka:
Overall Length:
6553 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2997 mm
Celková výška:
Overall Height:
2464 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
457 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Hercules WXLC-3
Výkon:
Power:
109 kW při 2900 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
- manuální převodovka
- počet stupňů: 3+1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
19 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Rychlost plavby:
Water Speed:
10 km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
241 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Jízdní dosah ve vodě:
Cruising Range in the Water:
338 km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
17 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
1.63 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0.46 m
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
užitečné zatížení: 2041 kg
osoby: 20 vojáků
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Výzbroj:
- 2x kulomet M1919A4, munice: 6000 nábojů
Zdroje:
Sources:
Mesko, J.: AMTRACS in Action, Squadron-Signal Publication, Carrollton, 1993
https://afvdb.50megs.com/usa/lvt1.html
URL : https://www.valka.cz/LVT-1-Alligator-t29737#195134Verze : 0
Obojživelná vozidla LVT-1 Amtrac (zkratka z Amphibian Tractor) vznikla původně jako záchranné stroje pojmenované "Alligator". Byly navrženy pouze jako zásobovací vozidla a mohly přepravovat 4 500 liber nákladu. Vykazovaly překvapivě dobrou plavbyschopností a schopností udržet se na vodě i za obtížných podmínek. Jedinou nevýhodou bylo, že když nabraly vodu, v okamžiku se začaly potápět.

Ve vodě byly poháněny svými pásy. Na souši se však pohybovaly pomaleji, než se doufalo. Pozdější verze byly někdy využívány jako mobilní prostředky dělostřelecké podpory, držely obranné pozice a příležitostně se jich používalo k podpoře útoku díky jejich silné kulometné výzbroji. Na druhou stranu vozidla nebyla vůbec pancéřována, což vedlo k těžkým ztrátám v průběhu vyloďovacích operací.

Na Guadalcanalu zajišťovaly logistickou podporu a přesun tun zásob od pobřeží k frontovým liniím. Jednalo se o první masivní nasazení Amtracu v boji. V dalším průběhu války bylo vyrobeno mnoho různých verzí, které se staly nezbytnou součástí amerických vyloďovacích operací v Pacifiku. Z celkového počtu 1225 vyrobených kusů bylo 540 používáno u USMC, 485 u US Army a zbytek dodán Spojencům.
URL : https://www.valka.cz/LVT-1-Alligator-t29737#105899Verze : 0
Vyloďovací stroje LVT-1 zachycené v přístavu Wellington na Novém Zélandu, 20. července 1942.


Zdroj: history.navy.mil



URL : https://www.valka.cz/LVT-1-Alligator-t29737#195040Verze : 0
MOD
Snímek z prvního bojového nasazení vozidel LVT-1 na Guadalcanalu. Amtracy zde operovaly v sestavě dvou útvarů americké námořní pěchoty: 1st Amphibious Tractor Battalion a 2nd Amphibious Tractor Battalion.
LVT-1 Alligator - (FMC)

(FMC)
URL : https://www.valka.cz/LVT-1-Alligator-t29737#330077Verze : 0