Main Menu
User Menu

Micubiši A5M3a

Mitsubishi A5M3a / 三菱 A5M3a・九六式三号艦戦

     
Název:
Name:
Micubiši A5M3a
Originální název:
Original Name:
九六式三号艦戦(A5M3a)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m
Délka:
Length:
8,377 m
Výška:
Height:
3,095 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Xcrs, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 449 kW (610 k) a 507 kW v h= 4 500 m.
Vrtule trojlistá kovová Ratier s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 900 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Hispano-Suiza HS-404 ráže 20 mm v ose vrtule
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
九六式三号艦戦 - Kyū roku-šiki san-gō-kan-sen


Jediný pokusný prototyp s řadovým motorem Hispano-Suiza 12 Xcrs a 20 mm kanónem pálícím skrz vrtuli, přestavbou typu A5M1,znikl přestavbou typu A5M1, letoun nebyl přijat, protože námořnictvo neprojevilo zájem, preferovalo hvězdicové vzduchem chlazené motory.
Zachoval se pouze nákres tohoto letadla.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691
Tadeusz Januszewski, Mitsubishi A5M Claude, Yellow Series No.6107, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, rok 2003, ISBN ISBN 83-917178-0-1
Famous Airplanes of the World, Type96 Carrier Fighter, No 27, March 1991, Bunrin-Do Co. Ltd., Nankano, Tokyo 164, Japan
Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1
L+K č. 24/1991, 25/1991 a 26/1991, Václav Balous, Monografie Micubiši A5M Claude,
L+K č. 2/65, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Mitsubishi A5M
http://www.combinedfleet.com/ijna/a5m.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/a5m.html
http://www.hikotai.net/datasheets/ka14.htm
www.aviastar.org
www.aviastar.org
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=259
www.aviarmor.net
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A5M3a-t28833#101532Verze : 0
MOD
Zde je náčrtek
Micubiši A5M3a -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A5M3a-t28833#101547Verze : 0
MOD
Přidám ještě kamuflážní schéma
Micubiši A5M3a -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A5M3a-t28833#116213Verze : 0
MOD