Main Menu
User Menu

Avro Lancaster Mk.II

Avro Lancaster B Mk.II

     
Název:
Name:
Avro Lancaster B Mk.II
Originální název:
Original Name:
Avro Lancaster B Mk.II
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.11.1941 A. V. Roe & Co. Ltd., Manchester
DD.09.1942-DD.03.1944 Sir W. G. Armstrong Whitworth Aircraft Ltd., Coventry
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1941-DD.03.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 Manchester
300 Coventry
První vzlet:
Maiden Flight:
26.11.1941
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
16550 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
28440 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
28576 kg
Rozpětí:
Wingspan:
31.09 m
Délka:
Length:
21.18 m
Výška:
Height:
6.25 m
Plocha křídla:
Wing Area:
120.5 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of engines:
4
Typ:
Type:
prototyp - Bristol Hercules VI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 204 kW, 1305 kW v h= 1 983 m na 1. rychlost kompresoru a 1 152 kW v h= 4 572 m na 2. rychlost kompresoru.
sériové -
Bristol Hercules XVI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 204 kW (1 637 k) při 2 900 ot/min, 1 279 kW (1 739 k) při 2 900 ot/min v h= 1 372 m na I. rychlost kompresoru a 1 115 kW (1 516 k) při 2 900 ot/min v h= 3 658 m na II. rychlost kompresoru, tyto výkony s plnícím tlakem 0,569 barů.
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček typu Bristol REC.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
9 792 l, 100 oktanů 
později 2x 1 818 l pomocná nádrž v pumovnici
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
426.5 km/h v 4267 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
268.8 km/h v 4572 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
1.3 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5639 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
4103.81) km
Výzbroj:
Armament:
Přední věž - Nash & Thomson FN-5, 2x 7,7mm kulomet Browning Mk.II;
hřbetní věž - Nash & Thomson FN-50, 2x 7,7mm kulomet Browning Mk.II;
zadní věž - Nash & Thomson FN-20, 4x 7,7mm kulomet Browning Mk.II / F.N.120, 4x 7,7mm kulomet Browning Mk.II;
břišní věž - Nash & Thomson FN-64, 2x 7,7mm kulomet Browning Mk.II, nebo pohyblivý 12,7mm kulomet Browning;

Bomby: celkem 6350 kg (obvykle 227kg až 1814kg bomby)
část strojů měla rozšířenou pumovnici schopnou pojmout 3629kg pumu HC
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) s pumami
Zdroje:
Sources:
Němeček, Václav. Avro Lancaster II, Letadla 39-45, Letectví+Kosmonautika 1988/13
Robertson, Bruce. Avro Lancaster II, Profile No.235. Profile Publications, Leatherhead, 1971
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5 
Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8 
Mackay, R.S.G. Lancaster in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton, Texas 1982. ISBN 0-89747-130-X
URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-II-t24066#337795Verze : 0
MOD
Avro Lancaster B Mk.II


Stroj vznikl na základě zakázky z roku 1941 na stavbu dvou prototypů poháněných motory Bristol Hercules. Byl postaven pouze jeden prototyp (s/n DT810), ke stavbě druhého prototypu — DT812 — již nedošlo. DT810 poprvé vzlétl 26. listopadu 1941.


Sériová výroba byla zahájena roku 1942 — první sériový stroj, DS601, byl zalétán 2. září 1942.
URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-II-t24066#89650Verze : 0
Avro Lancaster Mk II


www.luftoorlog.be
Avro Lancaster Mk.II -


Avro Lancaster Mk.II -


Avro Lancaster Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-II-t24066#95558Verze : 0
Lancaster Mk.II DS723, EQ-B, z 408. peruti RCAF v listopadu 1943. Pod trupem je viditelný přechod rozšířené pumovnice do břišní věže FN-64. Ta byla na rozdíl od ostatních verzí Lancasteru, kde dostal přednost vyhledávací radar H2S, standardním vybavením.

Zdroj:
https://www.luchtoorlog.be/lanc_ii.htm

Avro Lancaster Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-II-t24066#337875Verze : 0
MOD
Perutě používající Lancaster B Mk.II

Peruť[Kódová písmena Období PeruťKódová písmenaObdobí
61. QR 10.1942-02.1943
426 OW 06.1943-03.1944
115 KO, A4 04.1943-08.1944
432 QO 09.1943-02.1944
408 EQ 08.1943-08.1944
514 JI/A2 09.1943-09.1944

Další stroje létaly u Nos.1657, 1660, 1666 1668, 1678, 1679 Heavy Conversion Units.

Zdroj:
Robertson, Bruce. Avro Lancaster II, Profile No.235. Profile Publications, Leatherhead, 1971
URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-II-t24066#337880Verze : 0
MOD