Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Praga IV
Originální název:
Original Name:
Praga IV
Výrobce:
Producer:
ČKD, Praha /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1+114
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
4640 kg
Celková délka:
Overall Length:
4070 mm
Celková šířka:
Overall Width:
1590 mm
Celková výška:
Overall Height:
1850 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Praga typ N (vodou chladený 4-valec, objem: 6082 cm3)
Výkon:
Power:
41,9 kW při 1200 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
5+R
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
21 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
220 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
nosnosť - posádka + 1 tona nákladu
nosnosť v ťahu - 4,5 - 5 tony
ťah na navijáku - 5 tony
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Technické údaje jsou převzaty z knížky členů Difrologického klubu, pánů Vladimíra Franceva a Charlese Klimenta.


Podklady:
PA VHJ ČKD, fond: AS, karton 361, složka 1734, list 2: Praga IV alte Ausführung
Muzeum Auto Praga: neokótovaný výkres č. 46-0982 "Schéma mazání Praga IV" datován 19.02.1936
V. Francev, C. Kliment: Czechoslovak armored fighting vehicles 1918-1948, Schiffer Publ. 1997
V. Francev, C. Kliment: Československá obrněná vozidla 1918-1948, Praha 1999
ČSN 011300 Tabulky SI, Praha 1977
Jiří Tintěra: osobní poznámky z let 1970-1990
URL : https://www.valka.cz/Praga-IV-t23041#432195Verze : 0
MOD
Praga IV
- charakteristika: dělostřelecký tahač
- krátká historie: tahač byl vyvinut pro československou armádu. Za války používán Wehrmachtem.
- druh vozidla: střední pásový traktor pomaloběžný
- výrobce: ČKD
- značení výrobce: Praga IV (číslice za lomítkem, či druhou pomlčkou, označovaly sérii)
- označení Wehrmachtu: mittlerer Raupenschlepper T-IV (t) alte Ausführung
- rok výroby: 1935 až 1939
- vyrobeno: 1 prototyp a 114 kusů v sérii
- hmotnost: 4,64 Mg (tuny)
- délka: 4,07 m
- šířka: 1,59 m
- výška: 1,85 m
- měrný tlak: 41,2 kPa (0,42 kg/cm2)
- nepancéřovaný
- bez výzbroje
- osádka: 2 osoby
- motor: Praga, typ N, 4 válce, chlazen vodou
- obsah: 6082 cm3
- výkon: 41,9 kW (57 k) při 1200 obr./min.
- maximální rychlost: 21 km/h
- dojezd: 220 km
- přepravní výkony vlastní: pouze osádku a 1 Mg (tunu) na korbě
- přepravní výkony ve vleku: až 4,5 Mg (tuny)


Technické údaje jsou převzaty z knížky členů Difrologického klubu, pánů Vladimíra Franceva a Charlese Klimenta.


Podklady:
PA VHJ ČKD, fond: AS, karton 361, složka 1734, list 2: Praga IV alte Ausführung
Muzeum Auto Praga: neokótovaný výkres č. 46-0982 "Schéma mazání Praga IV" datován 19.02.1936
V. Francev, C. Kliment: Czechoslovak armored fighting vehicles 1918-1948, Schiffer Publ. 1997
V. Francev, C. Kliment: Československá obrněná vozidla 1918-1948, Praha 1999
ČSN 011300 Tabulky SI, Praha 1977
Jiří Tintěra: osobní poznámky z let 1970-1990


Soukromá výzva:
Sháním k prostudování výkresy továren ČKD a Praga, s hollerithovým pořadovým číslem: 33 a 46, která byla určena pro konstrukce traktorů: Praga NT, Praga IV, Praga T-4 a možná i MT.

Praga IV - traktor Praga IV

traktor Praga IV
URL : https://www.valka.cz/Praga-IV-t23041#87288Verze : 0
MOD
Praga IV v slovenskej armáde (1939-1945)
Po rozpade Československej republiky získala novovytvorená republika Slovenského štátu 38 ťahačov Praga IV. Slúžili v delostreleckých jednotkách.


Registračné čísla slovenskej armády:
13995-14006, 14015, 14016, 14026, 14044, 14046-14057, 14070-14079


25.7.1944 sa k PÚV v Turčianskom Svätom Martine dostala dvojica týchto ťahačov. Išlo o ev. čísla 14.048 a 14.056. Vozidlá prišli z autoparku v Prahe, kam boli odoslané v roku 1943 na opravu. Vzhľadom na to, že vozidlá boli neopraviteľné, PÚV požiadalo o ich zrušenie. Tak sa i stalo a súčiastky zo zrušených ťahačov mali poslúžiť ako náhradné diely.
Slovenská armáda neúspešne otestovala jeden ťahač Praga IV ako nosič 2 cm protilietadlového kanóna Oerlikon.


*zdroj:
Charles K. Kliment, Břetislav Nakládal - Slovenská Armáda 1939-1945, vyd. Naše Vojsko, rok vydania 2003, ISBN 80-206-0596-7
Praga IV -


URL : https://www.valka.cz/Praga-IV-t23041#127785Verze : 4
MOD