Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Ara
Originální název:
Original Name:
Ara
Výrobce:
Producer:
Proforce, Ode Remo, Ogun
TATRA TRUCKS, Kopřivnice [podvozek / chassis]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2017-DD.MM.2018
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12:
- 3 prototypy / prototypes
- 9 (Nigérie, objednáno / Nigeria, on order)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2017
Osádka:
Crew:
3 + 8 (?)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
19000 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
3000 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
19000 kg
Celková délka:
Overall Length:
~6800 mm
Celková šířka:
Overall Width:
~2500 mm
Celková výška:
Overall Height:
~2500 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
~250 mm
Rozvor:
Wheelbase:
~3500 mm
Rozchod:
Track:
2072 mm - obě nápravy
Brzdová soustava:
Braking System:
- bubnové brzdy s pneumatickým posilovačem, klínového typu s jednotkou automatického nastavení, ABS
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / ? Ah
alternátor: 28 V / ? A
Pneumatiky:
Tyres:
16.00 R20
Pancéřování:
Armour:
balistická a protiminová ochrana dle:
- minimálně STANAG 4569 Annex A Level 2 ?
- minimálně STANAG 4569 Annex B Level 2 ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Cummins ISLe 375
- vznětový, řadový, vodou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
- počet válců: 6
- objem válců: 8,9 l
- maximální točivý moment: 1550 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 276 kW při 2100 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
Allison 3200 ?
- automatická, elektronicky řízená
- počet stupňů: 6+1
Spojka:
Clutch:
-
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
320 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
96 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
~1000 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
40 ° / 60 °
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Výzbroj:
Armament:
manuálně ovládaná věžička:
- 12,7mm kulomet
- nebo 7,62mm kulomet
- nebo granátomet

nebo

bezosádková zbraňová stanice

+ střeliště v korbě
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Proforce
URL : https://www.valka.cz/CZE-NGA-Ara-t204561#581530Verze : 0
MOD
Ara

Vozidlo odolné proti minám a palebným přepadům typu Ara je prvním strojem svého druhu vyvinutým a vyrobeným v Nigérii. Jeho základem je český podvozek Tatra 815-7.

Jeho existence byla poprvé odhalena na veletrhu AAD 2016, který se konal 18. až 24. září 2016 v Jihoafrické republice. Vozidlo bylo vyvinuto nigerijskou společností Proforce ve spolupráci se státním zbrojním podnikem DICON (Defence Industries Corporation of Nigeria) pro potřeby nigerijské armády. První ze tří prototypů měl být dodán v prosinci 2016, ve skutečnosti jejich konečná montáž začala zřejmě až v březnu 2017, přičemž jeden z nich byl veřejně představen v srpnu téhož roku. Vozidlo obdrželo bojové jméno Ara, což v jorubštině znamená hrom.

Nigerijské ministerstvo obrany zatím objednalo ověřovací sérii 9 vozidel určených především pro potřeby armádních zkoušek. Plánovalo se, že poté by vozy mohly být bojově nasazeny na severovýchodě Nigérie proti islamistické povstalecké skupině Boko Haram.

V roce 2018 převzala nigerijská armáda 10 vozidel. K jejich slavnostnímu zařazení do výzbroje došlo na slavnostech nigerijské armády v červenci 2018 za přítomnosti nigerijského prezidenta Muhammadu Buhari. Mezitím společnost Proforce pokračovala v dalším vývoji vozidla, jehož výsledkem se stal typ Ara 2, jehož první exempláře se začaly vyrábět na konci roku 2018. Tento vůz však již podvozek Tatra nevyužívá. V prosinci 2018 objednala nigerijská armáda dalších 30 vozidel, neznámý zahraniční zákazník mezitím nakoupil dalších 20 vozů.
URL : https://www.valka.cz/CZE-NGA-Ara-t204561#581532Verze : 4
MOD
První dokončený prototyp Ara, srpen 2017.


Fotografie:
via ₦airaland Forum - https://www.nairaland.com

CZE/NGA - Ara -


URL : https://www.valka.cz/CZE-NGA-Ara-t204561#581535Verze : 3
MOD
Zřejmě první tři prototypy (resp. jejich podvozky) ve výrobním závodě společnosti Proforce ve městě Ode Remo (stát Ogun), březen 2017.


Fotografie:
via ₦airaland Forum - https://www.nairaland.com

CZE/NGA - Ara -


CZE/NGA - Ara -


CZE/NGA - Ara -


URL : https://www.valka.cz/CZE-NGA-Ara-t204561#581533Verze : 0
MOD