Citroën P 28 (prototyp v súťaži na nové zásobovacie vozidlo/ťahač z roku 1931)
Chenillette de ravitaillement d´infanterie Citroën
Název: Name: | Citroën P 28 | |
Originální název: Original Name: | Chenillette de ravitaillement d´infanterie Citroën P 28 | |
Výrobce: Producer: | Citroën, Paríž / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 (?) prototypy | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | 24.07.1931 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | ? kg | |
Celková délka: Overall Length: | ? mm | |
Celková šířka: Overall Width: | ? mm | |
Celková výška: Overall Height: | ? mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | ? mm | |
Pancéřování: Armour: | ? | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | ? | |
Výkon: Power: | ? kW při ? ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | ? km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | ? | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Ivo Pejčoch - Obrněná technika 7, Francie 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2007, ISBN 978-80-86158-47-1 (prevzaté články Svatopluka Spurného, HaPM č.12/2000, č.1-2/2001) Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine, Jean-Gabriel Jeudy - L´Automobile Sous L´Uniforme 1939-1940, Massin Editeur, rok vydania 1992, ISBN: 2-7072-0197-9 en.wikipedia.org |
URL : https://www.valka.cz/Citroen-P-28-prototyp-v-sutazi-na-nove-zasobovacie-vozidlo-tahac-z-roku-1931-t196222#564699Verze : 1
brano
MOD
V roku 1930 vznikla potreba vývoja malého obrneného terénneho vozidla určeného pre zásobovanie peších jednotiek francúzskej armády. Požiadavky boli zhrnuté do "programu N", ktorého špecifikácie boli prednesené 7.10.1930. Do súťaže na nové vozidlo sa prihlásili firmy Renault, Citroën a Brandt.
Firma Citroën vypracovala dvojicu návrhov, dostupné informácie sú však len o jednej. Druhá pravdepodobne neopustila štádium úvah, či výkresov. Návrh, ktorý bol dotiahnutý do prototypovej podoby využíval polopásový podvozok Citroën-Kégresse. Na platforme bola namontovaná pancierová nadstavba z nitovaných a skrutkovaných pancierových plátov montovaných pod ostrými uhlami, aby vozidlo lepšie odolávala strelám. Prototyp bol k vojenským skúškam vo Vincennes 24.7.1931, testy trvali do 29.7.1931. Výsledky testov boli uspokojivé,, problematické bolo prehrievanie motora a nemožnosť automatického odpojenia ťahaného prívesu. Firma mala problematické závady odstrániť. Už 31.7.1931 dodala k ďalším testom trojicu vozidiel a dva prívesy. Pri testoch sa opätovne vyskytovali poruchy chladenia motora a pre neustále poruchy nebol typ prijatý.
V súťaži neskôr vyhral konkurenčný Renault UE.
*zdroj:
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 7, Francie 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2007, ISBN 978-80-86158-47-1 (prevzaté články Svatopluka Spurného, HaPM č.12/2000, č.1-2/2001)
Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine, Jean-Gabriel Jeudy - L´Automobile Sous L´Uniforme 1939-1940, Massin Editeur, rok vydania 1992, ISBN: 2-7072-0197-9
en.wikipedia.org
Firma Citroën vypracovala dvojicu návrhov, dostupné informácie sú však len o jednej. Druhá pravdepodobne neopustila štádium úvah, či výkresov. Návrh, ktorý bol dotiahnutý do prototypovej podoby využíval polopásový podvozok Citroën-Kégresse. Na platforme bola namontovaná pancierová nadstavba z nitovaných a skrutkovaných pancierových plátov montovaných pod ostrými uhlami, aby vozidlo lepšie odolávala strelám. Prototyp bol k vojenským skúškam vo Vincennes 24.7.1931, testy trvali do 29.7.1931. Výsledky testov boli uspokojivé,, problematické bolo prehrievanie motora a nemožnosť automatického odpojenia ťahaného prívesu. Firma mala problematické závady odstrániť. Už 31.7.1931 dodala k ďalším testom trojicu vozidiel a dva prívesy. Pri testoch sa opätovne vyskytovali poruchy chladenia motora a pre neustále poruchy nebol typ prijatý.
V súťaži neskôr vyhral konkurenčný Renault UE.
*zdroj:
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 7, Francie 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2007, ISBN 978-80-86158-47-1 (prevzaté články Svatopluka Spurného, HaPM č.12/2000, č.1-2/2001)
Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine, Jean-Gabriel Jeudy - L´Automobile Sous L´Uniforme 1939-1940, Massin Editeur, rok vydania 1992, ISBN: 2-7072-0197-9
en.wikipedia.org
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Citroen-P-28-prototyp-v-sutazi-na-nove-zasobovacie-vozidlo-tahac-z-roku-1931-t196222#564701Verze : 4
brano
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.