Main Menu
User Menu

209. peruť RAF [1918-1919]

No. 209 Squadron RAF

     
Název:
Name:
209. peruť RAF
Originální název:
Original Name:
No. 209 Squadron RAF
Datum vzniku:
Raised/Formed:
01.04.1918
Předchůdce:
Predecessor:
9. peruť RNAS
Datum zániku:
Disbanded:
24.06.1919
Nástupce:
Successor:
-
Nadřízené velitelství:
Higher Command:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Dislokace:
Deployed:
01.04.1918-07.04.1918 Clairmarais, Clairmarais Aerodrome /
07.04.1918-20.07.1918 Bertangles, Bertangles Aerodrome /
20.07.1918-06.08.1918 Quelmes, Quelmes Aerodrome /
06.08.1918-14.08.1918 Bertangles, Bertangles Aerodrome /
14.08.1918-24.10.1918 Izel-les-Hameau, Izel-le-Hameaux Aerodrome /
24.10.1918-22.11.1918 Bruille-lez-Marchiennes, Bruille Aerodrome /
22.11.1918-11.12.1918 Saultain, Saultain Aerodrome /
11.12.1918-14.02.1919 Tournai, Froidmont Aerodrome
14.02.1919-24.06.1919 Digby, Scopwick Aerodrome /

Velitel:
Commander:
01.04.1918-06.05.1918 Butler, C. H. (Major)
06.05.1918-12.09.1918 Andrews, John Oliver (Major)
12.09.1918-18.11.1918 Gerrard, T. F. N. (Major)
18.11.1918-24.06.1919 Redpath, R. F. (Major)
Výzbroj:
Armament:
DD.04.1918-DD.02.1919 Sopwith Camel
Poznámka:
Note:
historie jednotky
Zdroje:
Sources:
Halley, James J. The Squadrons of the Royal Air Force & Commonwealth 1918–1988. Tonbridge, Kent, UK: Air Britain (Historians) Ltd., 1988. ISBN 0-85130-164-9.
Jefford, Wing Commander C.G., MBE, BA, RAF(Retd.). RAF Squadrons, a Comprehensive record of the Movement and Equipment of all RAF Squadrons and their Antecedents since 1912. Shrewsbury, Shropshire, UK: Airlife Publishing, 1988 (second edition 2001). ISBN 1-85310-053-6.
Rawlings, John D.R. Coastal, Support and Special Squadrons of the RAF and their Aircraft. London: Jane's Publishing Company Ltd., 1982. ISBN 0-7106-0187-5.
https://en.wikipedia.org/wiki/No._209_Squadron_RAF
https://www.rafweb.org/Squadrons/Sqn206-210.htm
https://www.raf.mod.uk/history/209squadron.cfm
URL : https://www.valka.cz/209-perut-RAF-1918-1919-t193317#556830Verze : 7
MOD


Sopwith Camel D3329, na němž v dubnu 1918 vzlétal u 209. perutě RAF z letiště Bertangles Lt. F. Mellersh (eso s 5 sestřely). Mellersh se měl 21. 4. 1918 na tomto stroji účastnit boje, v němž byl sestřelen Manfred von Richthofen (podle některých údajů však letěl na Camelu sériového čísla B6257). Letoun byl vyroben továrnou Clayton and Shuttleworth, avšak v rozporu s jejími zvyklosti v kamuflování jí vyrobených letounů neměl natřeny plechové ani překližkové panely na přídi kamuflážní barvou. Kamuflážní barva PC 10 (nebo možná PC 12) kryje spodní a boční plochy (možná také spodní plochu trupu) a je možné, že na okrajích spodních ploch byla přetažena tak, aby tvořila tenký lem. Spodní plochy byly jinak ponechány v barvě lakovaného plátna. Svislé bílé pruhy na trupu jsou oficiálním označením jednotky, neoficiálním potom červená kýlovka, potahy kol a kryt motoru, jenž má kolem vstupu vzduchu ponechán tenký lem v barvě kovu. Červená barva byla patrně rumělka, tedy tentýž odstín jako na výsostných označeních. Červenočerná šachovnice na VOP byla osobním označením pilota.


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/429565
URL : https://www.valka.cz/209-perut-RAF-1918-1919-t193317#429567Verze : 0
MOD


Sopwith Camel B7270, na němž v dubnu 1918 vzlétal u 209. perutě RAF z letiště Bertangles Capt. A. Brown (eso s 10 sestřely). Brown 21. 4. 1918 na tomto stroji získal potvrzený sestřel Manfreda von Richthofena. Letoun byl vyroben továrnou Clayton and Shuttleworth, překližkové panely na přídi byly přetřeny kamuflážní barvou. Kamuflážní barva PC 10 (nebo možná PC 12) kryje spodní a boční plochy (možná také spodní plochu trupu) a je možné, že na okrajích spodních ploch byla přetažena tak, aby tvořila tenký lem. Spodní plochy byly jinak ponechány v barvě lakovaného plátna. Svislé bílé pruhy na trupu jsou oficiálním označením jednotky, neoficiálním potom červená kýlovka, potahy kol, plechové panely na přídi a kryt motoru. Červená barva byla patrně rumělka, tedy tentýž odstín jako na výsostných označeních. Červenobílé "véčko" na horní nosné ploše, bílý stabilizátor a červená výškovka potom byly osobním označením pilota. Stroj na trupu neměl kokardy a patrně nenesl sériové číslo.


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/429568
URL : https://www.valka.cz/209-perut-RAF-1918-1919-t193317#429570Verze : 0
MOD





Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/429568
URL : https://www.valka.cz/209-perut-RAF-1918-1919-t193317#429572Verze : 0
MOD