Název: Name: | Renard Épervier | |
Originální název: Original Name: | Renard Épervier | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1928-DD.MM.1928 J. Stampe et M. Vertongen, Antwerpen DD.MM.1929-DD.MM.1929 Société Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques, Bruxelles | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1928-DD.MM.1929 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 Stampe & Vertongen 1 SABCA | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 794 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1300 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,20 m | |
Délka: Length: | 7,00 m | |
Výška: Height: | 2,76 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome-Rhône Jupiter VI o výkonu 353 kW/480 k dvoulistá vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 273 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,5 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9300 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet FN-Browning ráže 7,62 mm 1x 300kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2. www.fnar.be |
URL : https://www.valka.cz/Renard-Epervier-t182527#533793Verze : 0
Aubi
MOD
Épervier (krahujec) byl prvním projektem Alfreda Renarda v jeho nové firmě, založené po odchodu od Stampe & Vertongen, a také jeho prvním stíhacím typem. Vznikl pro soutěž belgického vojenského letectva z roku 1927. Původně Renard počítal s řadovým motorem Hispano-Suiza 12J, musel ale být přepracován pro hvězdicový Jupiter. Koncepce byla velice moderní, šlo o celokovový, duralový hornoplošník se samonosným pevným podvozkem. palivová nádrž mohla být za letu odhozena, mezi podvozkovými nohami bylo možno nést pumu nebo torpédo.
Protože Renard do té doby stavěl pouze motory, konstrukci prototypu přenechal svému původnímu zaměstnavateli. V říjnu 1928 byl zničen během letových zkoušek, když se dostal do vývrtky. Pilot Charles Wouters vyskočil na padáku, letoun se sice sám z vývrtky dostal, ale spadl potom u Vilwoorde. Druhý stroj postavila firma SABCA a 28. listopadu 1929 dostal imatrikulaci OO-AKN. Zalétán byl jeanem Jeunejeanem a v roce 1930 byl, pilotován kapitánem Vanderlindenem, předveden na srovnávacích zkouškách proti Dewoitině D.27 a Morane-Saulnier MS.222, Bristol Bulldog a Avia BH.33 již byly vyřazeny. Vyhrál ovšem původně nepřihlášený Fairey Firefly IIM. Épervier byl během zkoušek označen jako C-1, v dubnu 1932 byl vyřazen z civilního rejstříku a nakonec pravděpodobně dosloužil v leteck éškole v Welvegem v roce 1936. Renard sice zkusil vytvořit variantu Épervier 3 s motorem Rolls-Royce F a smíšenou konstrukcí, nebyla ale postavena.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
Protože Renard do té doby stavěl pouze motory, konstrukci prototypu přenechal svému původnímu zaměstnavateli. V říjnu 1928 byl zničen během letových zkoušek, když se dostal do vývrtky. Pilot Charles Wouters vyskočil na padáku, letoun se sice sám z vývrtky dostal, ale spadl potom u Vilwoorde. Druhý stroj postavila firma SABCA a 28. listopadu 1929 dostal imatrikulaci OO-AKN. Zalétán byl jeanem Jeunejeanem a v roce 1930 byl, pilotován kapitánem Vanderlindenem, předveden na srovnávacích zkouškách proti Dewoitině D.27 a Morane-Saulnier MS.222, Bristol Bulldog a Avia BH.33 již byly vyřazeny. Vyhrál ovšem původně nepřihlášený Fairey Firefly IIM. Épervier byl během zkoušek označen jako C-1, v dubnu 1932 byl vyřazen z civilního rejstříku a nakonec pravděpodobně dosloužil v leteck éškole v Welvegem v roce 1936. Renard sice zkusil vytvořit variantu Épervier 3 s motorem Rolls-Royce F a smíšenou konstrukcí, nebyla ale postavena.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
www.fnar.be
URL : https://www.valka.cz/Renard-Epervier-t182527#533796Verze : 2
Aubi
MOD
http://www.airwar.ru/enc/fww1/epervier.html
www.aviastar.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Renard Épervier |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Druhý prototyp postavený firmou SABCA, s kapotovaným podvozkem a "kapkami" za válci motoru.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Renard Épervier |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Renard-Epervier-t182527#533794Verze : 1
Aubi
MOD
http://www.airwar.ru/enc/fww1/epervier.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Renard Épervier |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
První prototyp.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Renard Épervier |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Renard-Epervier-t182527#533795Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.