Název: Name: | Bantam BRC-60 | |
Originální název: Original Name: | Bantam Reconnaissance Car model 60 | |
Výrobce: Producer: | American Bantam Car Co., Butler (Pennsylvania) | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1940-17.12.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 69 (plus prototyp) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | 23.09.1940 Bantam GPV (Pilot Model Mk. I) | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4x2 (4x4 - 8 ks/pcs) | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 880 kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | ? kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | ? kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | ? kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | ? kg | |
Celková délka: Overall Length: | 3240 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 1430 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 1780 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | ? mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 2032 mm | |
Rozchod: Track: | ? mm - | |
Brzdová soustava: Braking System: | ? | |
Elektrický systém: Electrical System: | 6 V | |
Pneumatiky: Tyres: | ? | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Continental Motor Co. BY4112 (4 valcový benzínový motor s objemom 1,835 l a výkonom 33,6 kW pri 3500 ot/min) | |
Převodovka: Gearbox: | Hlavní: Warner Gear T84, 3 rýchlosti + spiatočka Přídavná: Spicer Dana 18, 2 rýchlosti | |
Spojka: Clutch: | ? | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 45.46 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 88.5 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Hmotnost prototypu: 835 kg | |
Zdroje: Sources: | Doyle, David: Standard Catalog of US Military Vehicle 2nd Edition; Krause Publications 2011; ISBN 9781440227998 http://olive-drab.com/od_mvg_www_jeeps_bantam.php |
URL : https://www.valka.cz/Bantam-BRC-60-t181777#532412Verze : 0
buko1
MOD
V roku 1938 dokončila spoločnosť Bantam vývoj viacúčelového ľahkého terénneho automobilu pre vojenské účely, ale narazila na nezáujem armádnych zložiek. Až po vypuknutí vojenského kofliktu v Európe v roku 1939 usúdili zodpovední, že podobné vozidlo armáda potrebuje a v júli 1940 vydali požiadavky na nové terénne vozidlo. Vozidlo malo mať max. rýchlosť minimálne 88,5 km/hod a minimálnu menej ako 5 km/hod. Malo byť schopné bez prípravy prebrodiť vodnú prekážku hlbokú 0,45 m, max. hmotnosť 953 kg pri pohone 4x2 a 987 kg pri pohone 4x4 a užitočné zaťaženie malo dosahovať 363 kg. Pre činnosť v zasneženom teréne sa požadovala možnosť použiť snehové reťaze. Predný nájazdový uhol bol požadovaný na úrovni 45° a zadný 35°.
Okrem prísnych technických požiadaviek bol limitujúci aj časový harmonogram - návrhy od firiem sa museli doručiť do 11 dní od vyhlásenia súťaže a prototyp po schválení návrhu musel byť predstavený do 49 dní. Napriek tomu sa do súťaže prihlásili 3 firmy - Willys-Overland, Ford Motors a American Bantam.
Konštruktérsky tím American Bantam využil svoje skúsenosti a počas 47 dní dokončil prototyp a o dva dni, v stanovenom termíne 23.09.1940, prototyp - Bantam GPV (General Purpose Vehicle), resp. Pilot Model Mk. I predstavil armáde na základni Camp Holabird v Baltimore. Bantam bol jediný výrobca, ktorý dodal prototyp včas, ale nesplnil prísny váhový limit (pohotovostná hmotnosť prototypu bola 835 kg, teda celková hmotnosť s požadovaným nákladom vysoko prevyšovalo špecifikovaných 953 kg). Pri následných skúškach armáda naviac zistila rad ďalších nedostatkov a prototyp vrátila na dopracovanie. Na základe armádnych poznatkov bol prototyp upravený a opäť predstavený armáde. Vizuálne sa Bantam Mk. II (vyrábaný ako BRC-60) od prototypu líšil najmä hranatými blatníkmi.
Armáda u firmy Bantam objednala 70 ks overovacej série (do tohto počtu je ale rátaný aj prototyp Bantam GDV), ktoré boli vyrobené do decembra 1940.
Vývoj ale pokračoval a obe konkurenčné firmy tiež predstavili svoje vozidlá, čo vyústilo do ďalších úprav aj u Bantamu a začiatkom roka 1941 bola predstavená verzia Mk. III (Bantam BRC-40). V marci 1941 sa začala sériová výroba 1500 objednaných kusov, ktorá bola ukončená v júli 1941, ale nasledovali ďalšie objednávky a výroba potom pokračovala až do decembra 1941. V tomto období armáda prehodnotila svoje požiadavky a rozhodla, že z dôvodu unifikácie a obmedzovania nákladov bude naďalej odoberať vozidlá len jednoho výrobcu. V tejto súťaži najmä nižšími nákladmi vyhral Willys-Overland (typom Willys MB) a výroba u konkurencie bola nútene zastavená. Väčšina vyrobených džípov od Bantamu bola v rámci dodávok Lend-Lease poskytnutá Veľkej Británii a Sovietskemu zväzu.
Z celkom 69 vyrobených vozidiel BRC-60 sa do dnešných dní zachoval jeden exemplár, v.č. 7 (1007).
Na základe zverejnených údajov o konštrukcii tohoto vozidla v odbornej tlači sa v rokoch 1940-1941 v ZSSR začal vývoj terénneho automobilu GAZ-64.
Doyle, David: Standard Catalog of US Military Vehicle 2nd Edition; Krause Publications 2011; ISBN 9781440227998
Okrem prísnych technických požiadaviek bol limitujúci aj časový harmonogram - návrhy od firiem sa museli doručiť do 11 dní od vyhlásenia súťaže a prototyp po schválení návrhu musel byť predstavený do 49 dní. Napriek tomu sa do súťaže prihlásili 3 firmy - Willys-Overland, Ford Motors a American Bantam.
Konštruktérsky tím American Bantam využil svoje skúsenosti a počas 47 dní dokončil prototyp a o dva dni, v stanovenom termíne 23.09.1940, prototyp - Bantam GPV (General Purpose Vehicle), resp. Pilot Model Mk. I predstavil armáde na základni Camp Holabird v Baltimore. Bantam bol jediný výrobca, ktorý dodal prototyp včas, ale nesplnil prísny váhový limit (pohotovostná hmotnosť prototypu bola 835 kg, teda celková hmotnosť s požadovaným nákladom vysoko prevyšovalo špecifikovaných 953 kg). Pri následných skúškach armáda naviac zistila rad ďalších nedostatkov a prototyp vrátila na dopracovanie. Na základe armádnych poznatkov bol prototyp upravený a opäť predstavený armáde. Vizuálne sa Bantam Mk. II (vyrábaný ako BRC-60) od prototypu líšil najmä hranatými blatníkmi.
Armáda u firmy Bantam objednala 70 ks overovacej série (do tohto počtu je ale rátaný aj prototyp Bantam GDV), ktoré boli vyrobené do decembra 1940.
Vývoj ale pokračoval a obe konkurenčné firmy tiež predstavili svoje vozidlá, čo vyústilo do ďalších úprav aj u Bantamu a začiatkom roka 1941 bola predstavená verzia Mk. III (Bantam BRC-40). V marci 1941 sa začala sériová výroba 1500 objednaných kusov, ktorá bola ukončená v júli 1941, ale nasledovali ďalšie objednávky a výroba potom pokračovala až do decembra 1941. V tomto období armáda prehodnotila svoje požiadavky a rozhodla, že z dôvodu unifikácie a obmedzovania nákladov bude naďalej odoberať vozidlá len jednoho výrobcu. V tejto súťaži najmä nižšími nákladmi vyhral Willys-Overland (typom Willys MB) a výroba u konkurencie bola nútene zastavená. Väčšina vyrobených džípov od Bantamu bola v rámci dodávok Lend-Lease poskytnutá Veľkej Británii a Sovietskemu zväzu.
Z celkom 69 vyrobených vozidiel BRC-60 sa do dnešných dní zachoval jeden exemplár, v.č. 7 (1007).
Na základe zverejnených údajov o konštrukcii tohoto vozidla v odbornej tlači sa v rokoch 1940-1941 v ZSSR začal vývoj terénneho automobilu GAZ-64.
Doyle, David: Standard Catalog of US Military Vehicle 2nd Edition; Krause Publications 2011; ISBN 9781440227998
https://cs.wikipedia.org/wiki/Bantam_BRC-40
https://olive-drab.com/od_mvg_www_jeeps_bantam.php
www.jeepcollection.com
ww2db.com
URL : https://www.valka.cz/Bantam-BRC-60-t181777#532447Verze : 6
buko1
MOD
Prvý prototyp a sériové prevedenie BRC-60 (pravdepodobne jediný zachovaný exemplár).
Bantam GDV (prototyp)
Bantam BRC-60, expozícia Senator John Heinz History Center, 1212 Smallman Street, Pittsburgh, Pennsylvania, USA.
Zdroj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Bantam_BRC
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Typ stroje | Bantam BRC-60 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Bantam GDV (prototyp)
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Typ stroje | Bantam BRC-60 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Výrobní číslo | 1007 |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | Gramps |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.2010 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Bantam BRC-60, expozícia Senator John Heinz History Center, 1212 Smallman Street, Pittsburgh, Pennsylvania, USA.
URL : https://www.valka.cz/Bantam-BRC-60-t181777#532416Verze : 2
buko1
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.