Název: Name: | Messerschmitt Bf 109 E-4 | |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 109 E-4 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.RR.1940-DD.RR.194R Messerschmitt GmbH, Regensburg / DD.RR.1940-DD.RR.194R Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig / DD.RR.1940-DD.RR.1941 Wiener Neustädter Flugzeugwerke GmbH, Wiener Neustadt / | |
Období výroby: Production Period: | DD.RR.1940-DD.RR.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~ 561: Messerschmitt: 82 E-4 (W.Nr.: 2724-2806) + 64 E-4/B, E-4/N (W.Nr.: 3701-3764) Erla: 85 E-4 (W.Nr.: 1575-1659) + 14 E-4, 70 E-4/B (W.Nr.: 1980-2063) + 26 E-4/B (W.Nr.: 4091-4222) WNF: 158 E-4 (W.Nr.: 5260-5300, 5326-5400, 5559-5600) + 33 E-4/B (W.Nr.: 5791-5823) + 29 E-4/B / E-4/N (W.Nr.: 5891-5919) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2010 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2505 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,87 m | |
Délka: Length: | 8,64 m | |
Výška: Height: | 2,60 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,40 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 601 A-1 - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 809 kW (1100 PS) při 2400 ot/min (na úrovni mořské hladiny) E-4/N: Daimler-Benz DB 601 N - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 864 kW (1175 PS) při 2600 ot/min (na úrovni mořské hladiny) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 400 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 575 km/h v 3750 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 665 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 500 nábojů 2x 20mm kanón MG FF/Mv křídle, každý 60 nábojů Pumový náklad: + Bf 109 E-4/B a Bf 109 E-4/BN: 1x SC 250 4x SC 50 96x SD 2 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Höfling, R.: Messerschmitt Bf 109 E - Varianten, Flugzeug Profile 46 Ritger, L.: Messerschmitt Bf 109 - Part 1: Prototype to "E" Variants, SAM Publications, 2005 Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 1. část, Intermodel, 1998 http://www.messerschmitt-bf109.de/ |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Bf 109 E-4/B
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Bf 109 E-4/Trop
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Bf 109 E-4
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-4-t17238#63298Verze : 0
Kompletní 6-ti pohled na verzi Bf 109 E-4 Trop
Zdroj: Vojna v vozduche č.058 Bf 109
Zdroj: Vojna v vozduche č.058 Bf 109
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-4-t17238#384624Verze : 0
ICE
MOD
Reklama
.
Messerschmitt Bf 109 E-4 (výrobní číslo neznámé), který ve dnech 29.-30. 11. 1942 přeletěl z Torgavy na Slovensko. Byl pravděpodobně opatřen přeletovým kódem IS+WS. V Trenčianských Biskupiciach jej přebral mjr. J. Trnka. V létě 1943 na něm létali piloti II. garnitury 13. letky, v roce 1944 pak III. garnitura. Na přelomu let 1943/44 jej používali členové pohotovostní letky. Po obsazení piešťanského letiště v září 1944 jej zabavili Němci. Stroj nese kamufláž tvořennou nepravidelnými poli barev RLM 71 (tmavá zelená) a RLM 02 (světle zelenošedá) na horních plochách. Spodní a boční plochy kryje RLM 65 (světle modrá). Žluté doplňky slouží k rychlé identifikaci vlastními pozemními jednotkami.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 E-4 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Pohotovostní letka [1944-1944] |
Základna | Piešťany, Letiště Piešťany [RRRR-RRRR] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR zima 1944/45 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Messerschmitt Bf 109 E-4 (výrobní číslo neznámé), který ve dnech 29.-30. 11. 1942 přeletěl z Torgavy na Slovensko. Byl pravděpodobně opatřen přeletovým kódem IS+WS. V Trenčianských Biskupiciach jej přebral mjr. J. Trnka. V létě 1943 na něm létali piloti II. garnitury 13. letky, v roce 1944 pak III. garnitura. Na přelomu let 1943/44 jej používali členové pohotovostní letky. Po obsazení piešťanského letiště v září 1944 jej zabavili Němci. Stroj nese kamufláž tvořennou nepravidelnými poli barev RLM 71 (tmavá zelená) a RLM 02 (světle zelenošedá) na horních plochách. Spodní a boční plochy kryje RLM 65 (světle modrá). Žluté doplňky slouží k rychlé identifikaci vlastními pozemními jednotkami.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 E-4 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Pohotovostní letka [1944-1944] |
Základna | Piešťany, Letiště Piešťany [RRRR-RRRR] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 E-4 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Pohotovostní letka [1944-1944] |
Základna | Piešťany, Letiště Piešťany [RRRR-RRRR] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-4-t17238#453984Verze : 0
Rad
MOD
.
Messerschmitt Bf 109E-4 bulharského letectva. Letoun létal v roce 1942 u 1. eskadry 3. skupiny 6. stíhacího pluku. Stroji bývá připisováno sériového číslo 7057 a měl jej pilotovat S. Stojanov, nejúspěšnější bulharský stíhač 2. sv. války. Stroj s bohatými žlutými doplňky nese standardní německou kamufláž.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 E-4 |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Stojanov, Stojan Iljev |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 7057 |
Taktické označení / imatrikulace | 4 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1942 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Messerschmitt Bf 109E-4 bulharského letectva. Letoun létal v roce 1942 u 1. eskadry 3. skupiny 6. stíhacího pluku. Stroji bývá připisováno sériového číslo 7057 a měl jej pilotovat S. Stojanov, nejúspěšnější bulharský stíhač 2. sv. války. Stroj s bohatými žlutými doplňky nese standardní německou kamufláž.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-4-t17238#502879Verze : 0
Rad
MOD
Bf 109 E-4/N (W.Nr. 5819) z výzbroje stíhací eskadry JG 26, bitva o Británii, září 1940. Letoun pilotoval velitel eskadry Adolf Galland.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 E-4 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Galland, Adolf |
Výrobní číslo | 5819 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | <-+- |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací eskadra 26 [1939-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 24.09.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 E-4 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Galland, Adolf |
Výrobní číslo | 5819 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | <-+- |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací eskadra 26 [1939-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 24.09.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-4-t17238#487293Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
Bf 109 E-4, na němž létal Maj. Helmuth Wick v době, kdy velel I./JG 2. Na směrovce jsou namalovány symboly 42 sestřelů.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-4-t17238#374274Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Bf 109 E-4/Trop od eskadry JG 27 v péči mechaniků na letišti kdesi v severní Africe.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-4-t17238#374275Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.