Boeing B-52 Stratofortress
Přehled verzí
XB-52
Prototyp, celkem postaveny 2 exempláře (jeden přeznačen na YB-52). Tandemové uspořádání sedadel pilotů. Pohon zajišťovalo osm motorů Pratt & Whitney J57-P3. První let proběhl 2. října 1952.
YB-52
Druhý prototyp. Jeden XB-52 byl přeznačen na YB-52, protože se u něj předpokládala montáž vybavení odpovídajícímu sériově vyráběnému provedení. K tomu ovšem nedošlo, a tak rozdíly mezi XB-52 a YB-52 byly minimální. První let letoun uskutečnil 15. dubna 1952.
B-52A
Této verze bylo objednáno pouze třináct kusů, vyrobeny byly ale nakonec jen tří. Od prototypů se odlišovala předěláním přídě a jejím prodloužením o 53 cm. Na místo prototypů s tandemovým uspořádáním sedadel nyní piloti seděli vedle sebe. Zvětšená příď umožnila rozšířit avionické vybavení a počet členů osádky rozšířit o jednoho na celkových šest. V zadní části trupu byla instalována sřelecká věž se čtyřmi kulomety ráže 12,7 mm. Tři vyrobené B-52A americké letectvo pronajalo Boeingu, který na nich prováděl letové zkoušky. Zbylé objednávky byly konvertovány na RB-52B.
NB-52A
Třetí vyrobený B-52A (52-0003) byl v roce 1959 upraven na nosič experimentálního letounu X-15.
B-52B
První sériová verze používaná americkým letectvem. Oproti B-52A se odlišovala malými změnami na motorech a avionice s cílem odstranit menší problémy, které se vyskytly na verzi A. Prvním uživatelem B-52B se v červnu 1955 stalo 93. bombardovací křídlo (93rd Bombardment Wing) na Castle AFB v Kalifornii. Z celkem 50 vyrobených B-52B bylo 27 exemplářů schopno plnit průzkumné úkoly. Tyto stroje nesly označení RB-52B. Sedm B-52B bylo v rámci programu Project Sunflower upraveno na verzi B-52C.
NB-52B
Jeden bombardér B-52B (52-0008) upravený na nosič experimentálního letounu X-15.
RB-52B
27 vyrobených B-52B mělo možnost používat průzkumný kontejner nesoucí kamery K-36, K-38 a T-11. Osádka letounu byla rozšířena o dva operátory průzkumného kontejneru na celkových osm osob. K montáži kontejneru byly zapotřebí čtyři hodiny.
B-52C
Oproti verzi B má zvětšený dolet díky instalaci větších podkřídlových palivových nádrží. Dále byly vylepšeny navigační a bombardovací systémy. Vylepšen byl rovněž systém řízení palby ocasního střeliště, jehož typové označení bylo MD-9. Pohonné jednotky byly typu Pratt & Whitney J57-19W nebo -29W. Do výzbroje USAF zaváděn od června 1956. Celkem bylo vyrobeno 35 kusů této verze.
RB-52C
Obdoba RB-52B vycházející z varianty B-52C. Označení RB-52C bylo ovšem v praxi používáno jen zřídka.
B-52D
Verze do značné míry odpovídající provedení B-52C se stejnými motory Pratt & Whitney J57-19W nebo -29W a systémem řízení palby MD-9. Jediným rozdílem byla nemožnost nést průzkumný kontejner. 101 kusů této verze vyrobil závod v Seattlu, 69 pak sjelo z výrobní linky v továrně ve Wichitě. Do výzbroje amerického letectva byl B-52D zaveden v prosinci 1956. V průběhu služby byly letouny modifikovány tak, aby mohly působit v nízkých výškách. Upravena byla avionika a zesílen drak. Konverze "Big Belly" umožnila bombardéru nést značné množství konvenční munice. Letoun byl bojově nasazen během Vietnamské války.
B-52E
Varianta již od počátku stavěná pro provádění misí v nízkých výškách. Vybavena byla bombardovacím systémem AN/ASB-4 a navigačním systémem AN/ASQ-38, který se od svých předchůdců měl odlišovat větší přesností a spolehlivostí (opak však byl pravdou). Vyrobeno bylo 100 kusů. Používán čistě jako strategický bombardér s možností nést pouze jadernou výzbroj.
JB-52E
Dva B-52E modifikované pro zkoušení dvouproudových motorŮ General Electric TF-39 (pro program C-5 Galaxy), respektive JT9D (pro Boeing 747).
B-52F
Verze poháněná výkonnějšími motory Pratt & Whitney J57-43W, -43WA nebo -43WB. Postaveno bylo 89 exemplářů. V rámci modifikace "South Bay" bylo 28 letounů upraveno přidáním dvou podkřídlových závěsníků pro nesení konvenční munice (dohromady až 24 kusů 750 lb. pum). Později bylo na tento standard upraveno dalších 44 strojů. Letoun byl bojově nasazen během Vietnamské války.
B-52G
Letoun byl vybaven křídlem s integrálními nádržemi. Křídlo bylo zbaveno křidélek, jejich funkci zastaly spoilery. Výška ocasní plochy byla zmenšena o 2,4 metru. Konstrukce byla odlehčena o 15 000 liber (6 804 kg). Byl zvětšen radom na přídi. Pozice zadního střelce se přesunula z ocasu letounu do hlavního kokpitu stroje, což umožnilo snížit hmotnost (díky absenci přetlakové kabiny střelce v zádi bombardéru). B-52G byl do výzbroje zaveden v únoru 1959. Letoun byl bojově nasazen během Vietnamské války. Vyrobeno bylo 193 kusů této varianty, většina z nich byla zničena v rámci smlouvy o redukci strategických zbraní (Strategic Arms Reduction Treaty).
B-52H
Tato varianta vstoupila do služby amerického letectva v květnu 1961 a bylo jí vyrobeno celkem 102 kusů. Nejvýraznější změnu představovala zástavba nových dvouproudových motorů TF33-P-3. Drak stroje odpovídá prakticky verzi G. Obranná kulometná výzbroj na zádi byla nahrazena jedním kanonem M61A1 Vulcan. Od dob zavedení do výzbroje tato verze prodělala nespočetné množství modernizací, díky kterým ji americké letectvo používá i v roce 2009.
EB-52H
Navrhovaná varianta určená pro vedení radioelektronického boje, celkem mělo být na tento standard přestavěno 16 letounů. Nerealizováno.
________________________________
Článek Boeing B-52 Stratofortress a jeho verze
Přehled verzí
XB-52
Prototyp, celkem postaveny 2 exempláře (jeden přeznačen na YB-52). Tandemové uspořádání sedadel pilotů. Pohon zajišťovalo osm motorů Pratt & Whitney J57-P3. První let proběhl 2. října 1952.
YB-52
Druhý prototyp. Jeden XB-52 byl přeznačen na YB-52, protože se u něj předpokládala montáž vybavení odpovídajícímu sériově vyráběnému provedení. K tomu ovšem nedošlo, a tak rozdíly mezi XB-52 a YB-52 byly minimální. První let letoun uskutečnil 15. dubna 1952.
B-52A
Této verze bylo objednáno pouze třináct kusů, vyrobeny byly ale nakonec jen tří. Od prototypů se odlišovala předěláním přídě a jejím prodloužením o 53 cm. Na místo prototypů s tandemovým uspořádáním sedadel nyní piloti seděli vedle sebe. Zvětšená příď umožnila rozšířit avionické vybavení a počet členů osádky rozšířit o jednoho na celkových šest. V zadní části trupu byla instalována sřelecká věž se čtyřmi kulomety ráže 12,7 mm. Tři vyrobené B-52A americké letectvo pronajalo Boeingu, který na nich prováděl letové zkoušky. Zbylé objednávky byly konvertovány na RB-52B.
NB-52A
Třetí vyrobený B-52A (52-0003) byl v roce 1959 upraven na nosič experimentálního letounu X-15.
B-52B
První sériová verze používaná americkým letectvem. Oproti B-52A se odlišovala malými změnami na motorech a avionice s cílem odstranit menší problémy, které se vyskytly na verzi A. Prvním uživatelem B-52B se v červnu 1955 stalo 93. bombardovací křídlo (93rd Bombardment Wing) na Castle AFB v Kalifornii. Z celkem 50 vyrobených B-52B bylo 27 exemplářů schopno plnit průzkumné úkoly. Tyto stroje nesly označení RB-52B. Sedm B-52B bylo v rámci programu Project Sunflower upraveno na verzi B-52C.
NB-52B
Jeden bombardér B-52B (52-0008) upravený na nosič experimentálního letounu X-15.
RB-52B
27 vyrobených B-52B mělo možnost používat průzkumný kontejner nesoucí kamery K-36, K-38 a T-11. Osádka letounu byla rozšířena o dva operátory průzkumného kontejneru na celkových osm osob. K montáži kontejneru byly zapotřebí čtyři hodiny.
B-52C
Oproti verzi B má zvětšený dolet díky instalaci větších podkřídlových palivových nádrží. Dále byly vylepšeny navigační a bombardovací systémy. Vylepšen byl rovněž systém řízení palby ocasního střeliště, jehož typové označení bylo MD-9. Pohonné jednotky byly typu Pratt & Whitney J57-19W nebo -29W. Do výzbroje USAF zaváděn od června 1956. Celkem bylo vyrobeno 35 kusů této verze.
RB-52C
Obdoba RB-52B vycházející z varianty B-52C. Označení RB-52C bylo ovšem v praxi používáno jen zřídka.
B-52D
Verze do značné míry odpovídající provedení B-52C se stejnými motory Pratt & Whitney J57-19W nebo -29W a systémem řízení palby MD-9. Jediným rozdílem byla nemožnost nést průzkumný kontejner. 101 kusů této verze vyrobil závod v Seattlu, 69 pak sjelo z výrobní linky v továrně ve Wichitě. Do výzbroje amerického letectva byl B-52D zaveden v prosinci 1956. V průběhu služby byly letouny modifikovány tak, aby mohly působit v nízkých výškách. Upravena byla avionika a zesílen drak. Konverze "Big Belly" umožnila bombardéru nést značné množství konvenční munice. Letoun byl bojově nasazen během Vietnamské války.
B-52E
Varianta již od počátku stavěná pro provádění misí v nízkých výškách. Vybavena byla bombardovacím systémem AN/ASB-4 a navigačním systémem AN/ASQ-38, který se od svých předchůdců měl odlišovat větší přesností a spolehlivostí (opak však byl pravdou). Vyrobeno bylo 100 kusů. Používán čistě jako strategický bombardér s možností nést pouze jadernou výzbroj.
JB-52E
Dva B-52E modifikované pro zkoušení dvouproudových motorŮ General Electric TF-39 (pro program C-5 Galaxy), respektive JT9D (pro Boeing 747).
B-52F
Verze poháněná výkonnějšími motory Pratt & Whitney J57-43W, -43WA nebo -43WB. Postaveno bylo 89 exemplářů. V rámci modifikace "South Bay" bylo 28 letounů upraveno přidáním dvou podkřídlových závěsníků pro nesení konvenční munice (dohromady až 24 kusů 750 lb. pum). Později bylo na tento standard upraveno dalších 44 strojů. Letoun byl bojově nasazen během Vietnamské války.
B-52G
Letoun byl vybaven křídlem s integrálními nádržemi. Křídlo bylo zbaveno křidélek, jejich funkci zastaly spoilery. Výška ocasní plochy byla zmenšena o 2,4 metru. Konstrukce byla odlehčena o 15 000 liber (6 804 kg). Byl zvětšen radom na přídi. Pozice zadního střelce se přesunula z ocasu letounu do hlavního kokpitu stroje, což umožnilo snížit hmotnost (díky absenci přetlakové kabiny střelce v zádi bombardéru). B-52G byl do výzbroje zaveden v únoru 1959. Letoun byl bojově nasazen během Vietnamské války. Vyrobeno bylo 193 kusů této varianty, většina z nich byla zničena v rámci smlouvy o redukci strategických zbraní (Strategic Arms Reduction Treaty).
B-52H
Tato varianta vstoupila do služby amerického letectva v květnu 1961 a bylo jí vyrobeno celkem 102 kusů. Nejvýraznější změnu představovala zástavba nových dvouproudových motorů TF33-P-3. Drak stroje odpovídá prakticky verzi G. Obranná kulometná výzbroj na zádi byla nahrazena jedním kanonem M61A1 Vulcan. Od dob zavedení do výzbroje tato verze prodělala nespočetné množství modernizací, díky kterým ji americké letectvo používá i v roce 2009.
EB-52H
Navrhovaná varianta určená pro vedení radioelektronického boje, celkem mělo být na tento standard přestavěno 16 letounů. Nerealizováno.
________________________________
Článek Boeing B-52 Stratofortress a jeho verze
URL : https://www.valka.cz/Boeing-B-52-Stratofortress-t17208#63183Verze : 0
Stroje označené zkratkou BO byly vyrobeny v továrně Boeingu v Seattlu (stát Washington),
stroje značené BW potom v továrně Boeingu ve Wichitě (stát Kansas).
Boeing B-52A Stratofortress
1952
52-0001/0005 Boeing B-52A-1-BO Stratofortress
c/n 16491/16493
Boeing B-52B Stratofortress
1952
52-0004/0006 Boeing RB-52B-5-BO Stratofortress
c/n 16494/16496
52-0007/0013 Boeing RB-52B-10-BO Stratofortress
c/n 16497/16503
52-8710/8715 Boeing RB-52B-15-BO Stratofortress
c/n 16838/16843
52-8716 Boeing RB-52B-20-BO Stratofortress
c/n 16844
1953
53-0366/0372 Boeing RB-52B-25-BO Stratofortress
c/n 16845/16851
53-0373/0376 Boeing B-52B-25-BO Stratofortress
c/n 16852/16855
53-0377/0379 Boeing RB-52B-30-BO Stratofortress
c/n 16856/16858
53-0380/0387 Boeing B-52B-30-BO Stratofortress
c/n 16859/16866
53-0388/0398 Boeing B-52B-35-BO Stratofortress
c/n 16867/16877
Boeing B-52C Stratofortress
1953
53-0399/0408 Boeing B-52C-40-BO Stratofortress
c/n 16878/16887
1954
54-2664/2675 Boeing B-52C-45-BO Stratofortress
c/n 17159/17170
54-2676/2688 Boeing B-52C-50-BO Stratofortress
c/n 17171/17183
Boeing B-52D Stratofortress
1955
55-0049/0051 Boeing B-52D-1-BW Stratofortress
c/n 464001/464003
55-0052/0054 Boeing B-52D-5-BW Stratofortress
c/n 464004/046006
55-0055/0060 Boeing B-52D-10-BW Stratofortress
c/n 464007/464012
55-0061/0064 Boeing B-52D-15-BW Stratofortress
c/n 464013/464016
55-0065/0067 Boeing B-52D-20-BW Stratofortress
c/n 464017/464019
55-0068/0088 Boeing B-52D-55-BO Stratofortress
c/n 17184/17204
55-0089/0104 Boeing B-52D-60-BO Stratofortress
c/n 17205/17220
55-0105/0117 Boeing B-52D-65-BO Stratofortress
c/n 17221/17233
55-0673/0675 Boeing B-52D-20-BW Stratofortress
c/n 464020/464022
55-0676/0680 Boeing B-52D-25-BW Stratofortress
c/n 464023/464027
1956
56-0580/0590 Boeing B-52D-70-BO Stratofortress
c/n 17263/17273
56-0591/0610 Boeing B-52D-75-BO Stratofortress
c/n 17274/17293
56-0611/0630 Boeing B-52D-80-BO Stratofortress
c/n 17294/17313
56-0657/0668 Boeing B-52D-30-BW Stratofortress
c/n 464028/464039
56-0669/0680 Boeing B-52D-35-BW Stratofortress
c/n 464040/464051
56-0681/0698 Boeing B-52D-40-BW Stratofortress
c/n 464052/464069
Boeing B-52E Stratofortress
1956
56-0631/0649 Boeing B-52E-85-BO Stratofortress
c/n 17314/17332
56-0650/0656 Boeing B-52E-90-BO Stratofortress
c/n 17333/17339
56-0699/0712 Boeing B-52E-45-BW Stratofortress
c/n 464070/464083
1957
57-0014/0022 Boeing B-52E-90-BO Stratofortress
c/n 17408/17416
57-0023/0029 Boeing B-52E-95-BO Stratofortress
c/n 17417/17423
57-0095/0109 Boeing B-52E-50-BW Stratofortress
c/n 464084/464098
57-0110/0130 Boeing B-52E-55-BW Stratofortress
c/n 464099/464119
57-0131/0138 Boeing B-52E-60-BW Stratofortress
c/n 464120/464127
Boeing B-52F Stratofortress
1957
57-0030/0037 Boeing B-52F-100-BO Stratofortress
c/n 17424/17431
57-0038/0052 Boeing B-52F-105-BO Stratofortress
c/n 17432/17446
57-0053/0073 Boeing B-52F-110-BO Stratofortress
c/n 17447/17467
57-0074/0094 Boeing B-52F Stratofortress
vše zrušeno
57-0139/0154 Boeing B-52F-65-BW Stratofortress
c/n 464128/464143
57-0155/0183 Boeing B-52F-70-BW Stratofortress
c/n 464144/464172
Boeing B-52G Stratofortress
1957
57-6468/6475 Boeing B-52G-75-BW Stratofortress
c/n 464173/464180
57-6476/6485 Boeing B-52G-80-BW Stratofortress
c/n 464181/464190
57-6486/6499 Boeing B-52G-85-BW Stratofortress
c/n 464191/464204
57-6500/6520 Boeing B-52G-90-BW Stratofortress
c/n 464205/464225
1958
58-158/187 Boeing B-52G-95-BW Stratofortress
c/n 464226/464255
58-188/211 Boeing B-52G-100-BW Stratofortress
c/n 4642256/464279
58-212/232 Boeing B-52G-105-BW Stratofortress
c/n 464280/464300
58-233/246 Boeing B-52G-110-BW Stratofortress
c/n 464301/464314
58-247/258 Boeing B-52G-115-BW Stratofortress
c/n 464315/464326
1959
59-2564/2575 Boeing B-52G-120-BW Stratofortress
c/n 464327/464338
59-2576/2587 Boeing B-52G-125-BW Stratofortress
c/n 464339/464350
59-2588/2602 Boeing B-52G-130-BW Stratofortress
c/n 464351/464365
1960
60-0063/0070 kontrakt na Boeing B-52G zrušen
Boeing B-52H Stratofortress
1960
60-0001/0013 Boeing B-52H-135-BW Stratofortress
c/n 464366/464378
60-0014/0021 Boeing B-52H-140-BW Stratofortress
c/n 464379/464386
60-0022/0033 Boeing B-52H-145-BW Stratofortress
c/n 464387/464398
60-0034/0045 Boeing B-52H-150-BW Stratofortress
c/n 464399/464410
60-0046/0057 Boeing B-52H-155-BW Stratofortress
c/n 464411/464422
60-0058/0062 Boeing B-52H-160-BW Stratofortress
c/n 464423/464427
1961
61-0001/0013 Boeing B-52H-165-BW Stratofortress
c/n 464428/464440
61-0014/0026 Boeing B-52H-170-BW Stratofortress
c/n 464441/464453
61-0027/0040 Boeing B-52H-175-BW Stratofortress
c/n 464454/464467
Zdroje
http://home.att.net/~jbaugher2/b52.html
Osprey - B-52 Stratofortress Units in Operation Desert Storm
Osprey - B-52 Stratofortress Units in Combat 1955–73
stroje značené BW potom v továrně Boeingu ve Wichitě (stát Kansas).
Boeing B-52A Stratofortress
1952
52-0001/0005 Boeing B-52A-1-BO Stratofortress
c/n 16491/16493
Boeing B-52B Stratofortress
1952
52-0004/0006 Boeing RB-52B-5-BO Stratofortress
c/n 16494/16496
52-0007/0013 Boeing RB-52B-10-BO Stratofortress
c/n 16497/16503
52-8710/8715 Boeing RB-52B-15-BO Stratofortress
c/n 16838/16843
52-8716 Boeing RB-52B-20-BO Stratofortress
c/n 16844
1953
53-0366/0372 Boeing RB-52B-25-BO Stratofortress
c/n 16845/16851
53-0373/0376 Boeing B-52B-25-BO Stratofortress
c/n 16852/16855
53-0377/0379 Boeing RB-52B-30-BO Stratofortress
c/n 16856/16858
53-0380/0387 Boeing B-52B-30-BO Stratofortress
c/n 16859/16866
53-0388/0398 Boeing B-52B-35-BO Stratofortress
c/n 16867/16877
Boeing B-52C Stratofortress
1953
53-0399/0408 Boeing B-52C-40-BO Stratofortress
c/n 16878/16887
1954
54-2664/2675 Boeing B-52C-45-BO Stratofortress
c/n 17159/17170
54-2676/2688 Boeing B-52C-50-BO Stratofortress
c/n 17171/17183
Boeing B-52D Stratofortress
1955
55-0049/0051 Boeing B-52D-1-BW Stratofortress
c/n 464001/464003
55-0052/0054 Boeing B-52D-5-BW Stratofortress
c/n 464004/046006
55-0055/0060 Boeing B-52D-10-BW Stratofortress
c/n 464007/464012
55-0061/0064 Boeing B-52D-15-BW Stratofortress
c/n 464013/464016
55-0065/0067 Boeing B-52D-20-BW Stratofortress
c/n 464017/464019
55-0068/0088 Boeing B-52D-55-BO Stratofortress
c/n 17184/17204
55-0089/0104 Boeing B-52D-60-BO Stratofortress
c/n 17205/17220
55-0105/0117 Boeing B-52D-65-BO Stratofortress
c/n 17221/17233
55-0673/0675 Boeing B-52D-20-BW Stratofortress
c/n 464020/464022
55-0676/0680 Boeing B-52D-25-BW Stratofortress
c/n 464023/464027
1956
56-0580/0590 Boeing B-52D-70-BO Stratofortress
c/n 17263/17273
56-0591/0610 Boeing B-52D-75-BO Stratofortress
c/n 17274/17293
56-0611/0630 Boeing B-52D-80-BO Stratofortress
c/n 17294/17313
56-0657/0668 Boeing B-52D-30-BW Stratofortress
c/n 464028/464039
56-0669/0680 Boeing B-52D-35-BW Stratofortress
c/n 464040/464051
56-0681/0698 Boeing B-52D-40-BW Stratofortress
c/n 464052/464069
Boeing B-52E Stratofortress
1956
56-0631/0649 Boeing B-52E-85-BO Stratofortress
c/n 17314/17332
56-0650/0656 Boeing B-52E-90-BO Stratofortress
c/n 17333/17339
56-0699/0712 Boeing B-52E-45-BW Stratofortress
c/n 464070/464083
1957
57-0014/0022 Boeing B-52E-90-BO Stratofortress
c/n 17408/17416
57-0023/0029 Boeing B-52E-95-BO Stratofortress
c/n 17417/17423
57-0095/0109 Boeing B-52E-50-BW Stratofortress
c/n 464084/464098
57-0110/0130 Boeing B-52E-55-BW Stratofortress
c/n 464099/464119
57-0131/0138 Boeing B-52E-60-BW Stratofortress
c/n 464120/464127
Boeing B-52F Stratofortress
1957
57-0030/0037 Boeing B-52F-100-BO Stratofortress
c/n 17424/17431
57-0038/0052 Boeing B-52F-105-BO Stratofortress
c/n 17432/17446
57-0053/0073 Boeing B-52F-110-BO Stratofortress
c/n 17447/17467
57-0074/0094 Boeing B-52F Stratofortress
vše zrušeno
57-0139/0154 Boeing B-52F-65-BW Stratofortress
c/n 464128/464143
57-0155/0183 Boeing B-52F-70-BW Stratofortress
c/n 464144/464172
Boeing B-52G Stratofortress
1957
57-6468/6475 Boeing B-52G-75-BW Stratofortress
c/n 464173/464180
57-6476/6485 Boeing B-52G-80-BW Stratofortress
c/n 464181/464190
57-6486/6499 Boeing B-52G-85-BW Stratofortress
c/n 464191/464204
57-6500/6520 Boeing B-52G-90-BW Stratofortress
c/n 464205/464225
1958
58-158/187 Boeing B-52G-95-BW Stratofortress
c/n 464226/464255
58-188/211 Boeing B-52G-100-BW Stratofortress
c/n 4642256/464279
58-212/232 Boeing B-52G-105-BW Stratofortress
c/n 464280/464300
58-233/246 Boeing B-52G-110-BW Stratofortress
c/n 464301/464314
58-247/258 Boeing B-52G-115-BW Stratofortress
c/n 464315/464326
1959
59-2564/2575 Boeing B-52G-120-BW Stratofortress
c/n 464327/464338
59-2576/2587 Boeing B-52G-125-BW Stratofortress
c/n 464339/464350
59-2588/2602 Boeing B-52G-130-BW Stratofortress
c/n 464351/464365
1960
60-0063/0070 kontrakt na Boeing B-52G zrušen
Boeing B-52H Stratofortress
1960
60-0001/0013 Boeing B-52H-135-BW Stratofortress
c/n 464366/464378
60-0014/0021 Boeing B-52H-140-BW Stratofortress
c/n 464379/464386
60-0022/0033 Boeing B-52H-145-BW Stratofortress
c/n 464387/464398
60-0034/0045 Boeing B-52H-150-BW Stratofortress
c/n 464399/464410
60-0046/0057 Boeing B-52H-155-BW Stratofortress
c/n 464411/464422
60-0058/0062 Boeing B-52H-160-BW Stratofortress
c/n 464423/464427
1961
61-0001/0013 Boeing B-52H-165-BW Stratofortress
c/n 464428/464440
61-0014/0026 Boeing B-52H-170-BW Stratofortress
c/n 464441/464453
61-0027/0040 Boeing B-52H-175-BW Stratofortress
c/n 464454/464467
Zdroje
http://home.att.net/~jbaugher2/b52.html
Osprey - B-52 Stratofortress Units in Operation Desert Storm
Osprey - B-52 Stratofortress Units in Combat 1955–73
URL : https://www.valka.cz/Boeing-B-52-Stratofortress-t17208#98341Verze : 0
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.