Název: Name: | Fokker F.VIIa | |
Originální název: Original Name: | Fokker F.VIIa | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1925-DD.MM.192R NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterdam / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1925-DD.MM.192R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 40 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 12.03.1925 | |
Osádka: Crew: | 2 + 8 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1950 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3600 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 19.31 m | |
Délka: Length: | 14.35 m | |
Výška: Height: | 3.91 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 58.50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bristol Jupiter o výkonu 358 kW nebo Pratt & Whitney Wasp o výkonu 373 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 185 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 155 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2600 m | |
Dolet: Range: | 1160 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | - dva F.VIIa, L-BAAH a L-BAAI, koupila v roce 1928 společnost ČLS, oba byly v letech 1924 a 1935 převzaty MNO | |
Zdroje: Sources: | Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961. airliner.narod.ru www.dutch-aviation.nl |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-F-VIIa-t165197#498731Verze : 0
Aubi
MOD
http://www.airwar.ru/enc/cw1/fokf7.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker F.VIIa |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | NC7888 |
Jméno stroje | Texan |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jeden z mála F.VIIa, který se dostal do USA, v tomto případě k Standard Air Lines. Tento stroj používal motor Hornet.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-F-VIIa-t165197#498733Verze : 0
Aubi
MOD
www.militaryimages.net
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker F.VIIa |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | FE-2 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Finské letectvo dostalo v roce 1941 od dánského Červeného kříže darem jeden F.VIIa, využívaný jako sanitní a spojovací. Kvůli stáří nalétal asi jen 100 hodin a vyřazen byl v roce 1943.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-F-VIIa-t165197#498734Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.