Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
RWD-8 pws
Originální název:
Original Name:
RWD-8 pws
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1938 Podlaska Wytwórnia Samolotów SA, Biała Podlaska /
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Prva srpska fabrika aeroplana Živojin Rogožarski AD, Beograd /
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Őhu- ja Gaasikaitse Liidu töökoda, Tallinn /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
PWS:
~420 RWD-8 pws
50 RWD-8 pws

Rogožarski:
3

ŐGL:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1934
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
500 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
750 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,00 m
Délka:
Length:
8,00 m
Výška:
Height:
2,30 m
Plocha křídla:
Wing Area:
19,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
38,3 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
PZInż. Junior - řadový čtyřválec o síle 81 kW/110 k
dvoulistá dřevěná vrtule Szomański
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
75 l
RWD-8a: 95 l pomocná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
170 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
140 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,0 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4200 m
Dolet:
Range:
435 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
10001) km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:





?

Poznámka:
Note:
1) Platí pro verzi RWD-8a

V roce 1934 postaveno 31 kusů pro vojenské letectvo
V roce 1935 98 kusů pro vojenské letectvo a 29 kusů pro Ministerstvo komunikací
V roce 1936 13 kusů pro vojenské letectvo a 110 kusů pro Ministerstvo komunikací
V roce 1937 78 kusů pro vojenské letectvo a 37 kusů pro Ministerstvo komunikací
V roce 1938 50 kusů pro vojenské letectvo a 21 kusů pro Ministerstvo komunikací
Vojenská evidenční čísla 34.1-34.467
Známá evidenční čísla verze RWD-8apws:
34.256, 34.258-260, 34.269, 34.355-377, 34.385, 34.388-391, 34.400, 34.453
Zdroje:
Sources:
Glass, Andrzej. Samolot szkolno-łącznikowy RWD-8, TBiU 72. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1981. ISBN 83-11-06640-X.
Dulęba, L.; Glass, A. Samoloty RWD. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1983. ISBN 83-206-0315-3.
Morgała, Andrzej: Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939, Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003
URL : https://www.valka.cz/RWD-8-pws-t145052#466986Verze : 0
MOD
https://www.airwar.ru/enc/other2/rwd8.html

RWD-8 pws - Nejsnáze viditelným rozdílem mezi RWD 8 pws a dwl byl podvozek. Kryt motoru, zde zakrytý, byl v barvě kovu.

Nejsnáze viditelným rozdílem mezi RWD 8 pws a dwl byl podvozek. Kryt motoru, zde zakrytý, byl v barvě kovu.
URL : https://www.valka.cz/RWD-8-pws-t145052#541914Verze : 0
MOD
www.aviarmor.net

RWD-8 pws - Druhým poznávacím znakem byla možnost odstranit přepážku mezi oběma prostory.

Druhým poznávacím znakem byla možnost odstranit přepážku mezi oběma prostory.
URL : https://www.valka.cz/RWD-8-pws-t145052#541915Verze : 0
MOD
www.vazduhoplovnetradicijesrbije.rs

RWD-8 pws - Jugoslávské stroje se lišily motorem NZ 120. Vojenské letectvo je odmítlo, proto všechny tři létaly u aeroklubů, v případě YU-PDM v Novém Sadě. V roce 1941 oba přeživší stroje formálně převzala armáda, ale o jejich nasazení není nic známo.

Jugoslávské stroje se lišily motorem NZ 120. Vojenské letectvo je odmítlo, proto všechny tři létaly u aeroklubů, v případě YU-PDM v Novém Sadě. V roce 1941 oba přeživší stroje formálně převzala armáda, ale o jejich nasazení není nic známo.
URL : https://www.valka.cz/RWD-8-pws-t145052#541913Verze : 2
MOD
forum.warthunder.com

RWD-8 pws - Část polských strojů, včetně strojů internovaných a používaných v Lotyšsku, byla převzata Němci (v případě některých lotyšských strojů předtím i Rusy) a nasazeny převážně u estonských dobrovolníků.

Část polských strojů, včetně strojů internovaných a používaných v Lotyšsku, byla převzata Němci (v případě některých lotyšských strojů předtím i Rusy) a nasazeny převážně u estonských dobrovolníků.
URL : https://www.valka.cz/RWD-8-pws-t145052#541916Verze : 0
MOD
https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft26632.htm

RWD-8 pws - Na této mizerné fotografii vidíme v podstatě veškerou produkci dílen estonské Letecké a plynové obranné ligy: RWD 8 ES-RWD, ŐGL-2 (někdy také PON-2) ES-EPP a ŐGL-1 (PON-1) ES-LDM a ES-PON. Na konci řady stojí Fieseler F-5R a dva Raab Schwalbe II.

Na této mizerné fotografii vidíme v podstatě veškerou produkci dílen estonské Letecké a plynové obranné ligy: RWD 8 ES-RWD, ŐGL-2 (někdy také PON-2) ES-EPP a ŐGL-1 (PON-1) ES-LDM a ES-PON. Na konci řady stojí Fieseler F-5R a dva Raab Schwalbe II.
URL : https://www.valka.cz/RWD-8-pws-t145052#541917Verze : 2
MOD