Junkers Ju 88

přehled verzí
Junkers Ju 88


řada A

Ju 88 A-0
- předsériová verze

Ju 88 A-1
- včetně verze A-1/trop a A-1(F)

Ju 88 A-2
- malosériová verze s pomocnými startovacími raketovými motory

Ju 88 A-3
- cvičná verze varianty A-1

Ju 88 A-4
- včetně verze A-4/trop a A-4/torp

Ju 88 A-5
- přechodová verze mezi A-1 a A-4
- včetně verze A-5(F)

Ju 88 A-6
- varianta A-5 se zařízením proti balónovým barážím

Ju 88 A-7
- cvičná verze varianty A-5

Ju 88 A-8
- varianta A-4 se zařízením proti balónovým barážím

Ju 88 A-9
- tovární verze A-1/trop

Ju 88 A-10
- tovární verze A-4/trop

Ju 88 A-11
- tovární verze A-5/trop

Ju 88 A-12
- cvičná verze varianty A-4

Ju 88 A-13
- bitevní varianta A-4

Ju 88 A-14
- vylepšená bitevní varianta A-4

Ju 88 A-15
- verze nevyráběná v sérii s velkou protáhlou pumovnicí

Ju 88 A-17
- verze A-4/torp bez podtrupové gondoly


řada B

Ju 88 B-0
- projekt s integrální verzí kabiny, vyrobeno jen 10 kusů

Ju 88 B-1
- sériová verze B-0, nevyráběna

Ju 88 B-2
- průzkumná verze, nevyráběna

Ju 88 B-3
- bitevní verze, nevyráběna


řada C

Ju 88 C-0
- konverze Ju 88 A-1 na bitevní letoun

Ju 88 C-1
- plánovaná produkční verze C-0 (s motory BMW 801 MA)

Ju 88 C-2
- modifikovaná A-1 (s motory Jumo 211 B-1)

Ju 88 C-3
- modifikovaná C-2 (s motory BMW 801 MA), nevyráběna

Ju 88 C-4
- modifikovaná bitevní A-4 s neproskleným nosem a zvýšenou výzbrojí (motory Jumo 211 F-1)
- včetně Ju 88 C-4/R (pozdní model C-4 s motory Jumo 211 J-1 nebo J-2)

Ju 88 C-5
- vylepšená C-4 s motory BMW 801 D-2, pouze 10 kusů

Ju 88 C-6
- verze C-6a: denní stíhací letoun - modifikovaná C-4 s motory Jumo 211 J-1, zlepšeným pancéřováním a výzbrojí
- verze C-6b: noční stíhací letoun - s radarem FuG 212 Lichtenstein C-1
- verze C-6c: noční stíhací letoun - s radarem FuG 220 Lichtenstein SN-2 (+ některé pozdější s radarem FuG 227 Flensburg a FuG 230 Naxos) a Schränge Musik

Ju 88 C-7
- verze C-7a: denní bombardovací a těžký stíhací letoun vycházející z verze C-6
- verze C-7b: varianta C-7a s pumovými závěsníky
- verze C-7c: varianta s motory BMW a kanóny MG 151


řada D

Ju 88 D-0
- průzkumná verze založená na A-5, malosériová výroba

Ju 88 D-1
- průzkumná verze založená na A-4 (s motory Jumo 211 J-1), zpoždění výroby (zahájeno až po D-2)
- včetně varianty D-1/trop

Ju 88 D-2
- verze D-1 s motory Jumo 211 G-1/H-1
- včetně varianty D-2/trop

Ju 88 D-3
- varianta D-1/trop

Ju 88 D-4
- varianta D-2/trop

Ju 88 D-5
- upravená a vylepšená verze D-1/trop, resp. D-3


řada E

Ju 88 E-0
- upravený letoun z verze B-0


řada G

Ju 88 G-0
předprodukční noční stíhací verze,FuG 220 Lichtenstein SN-2 radar, 4 kanony MG 151/20

Ju 88G-1
produkční verze G-0, motory BMW 801D

Ju 88 G-2
verze G-1 s přepracovaným vybavením, produkce stornována

Ju 88 G-3
jen projekt

Ju 88 G-4
vylepšená verze G-1, menší změny ve vybavení

Ju 88 G-5
verze G-1, pouze projekt

Ju 88 G-6a
verze G-4, motory BMW 801G (1700 k), "Schräge Musik" standartně 2 kanony MG 151

Ju 88 G-6b
jako verze G-6a, dodatečný FuG 350 Naxos, zvýšená kapacita paliva

Ju 88 G-6c
motory Jumo 213A (1750 k), snížená kapacita paliva

Ju 88 G-7a

Ju 88 G-7b
jako G-7a s radarem FuG 228 Lichtenstein SN-3 nebo FuG 218 Neptun VR (jako Ju 88G-7n)

Ju 88 G-7c
jako G-7a s radarem FuG 240 Berlin N-1a

Ju 88 G-8
jako G-7 ale s trupem H-2

Ju 88 G-10
podobný G-8, ale používaný pro program Mistel

Ju 88 G-12

Ju 88 H-1

Ju 88 H-2

Ju 88 N
neoficiální označení pro jeden Ju-88C-4 vybavený raketometem Nebelwerfer

Ju 88 P V1
protitankový prototyp,Modifikovaný A-4 s jedním 75 mm kanonem KwK 39, motory Jumo 211J (1340 k)

Ju 88 P-1
produkční model Ju 88P V1, kanon KwK 39 nahrazen 75 mm kanonem PaK 40

Ju 88 P-2
jako P-1 se dvěma 37 mm kanony BK 3.7 (Flak 38 ), konverze z A-4

Ju 88 P-3
jako P-2 s vylepšeným pancéřováním, motory Jumo 211H, konverze z A-4

Ju 88 P-4
motory Jumo 211J-2, útočná výzbroj redukována na jeden 50 mm kanon BK 5

Ju 88 R-1
C-6b s motory BMW 801MA nebo 801C (1600 k) a radarem FuG 212 Lichenstein C-1. Tři MG 17 a jeden 20 mm MG 151/20 vpřídi plus dva MG FF v břišní gondole

Ju 88 R-2
Verze R-1 s motory BMW 801D (1700 k) a přídavným radarem FuG 202 Lichtenstein BC a FuG 217 Neptun R. Některé byly také vybaveny pasivním radarem FuG 350 Naxos Z

Ju 88 S-1

Mistel 2
létající puma složená z Fw 190A-6 (nebo Fw 190F-8 ) a Ju 88G-1

Mistel S2
cvičná verze Mistel 2.

Mistel 3C
létající puma složená z Fw 190 A-8 a Ju 88 G-10. projekt


upravil: FiBe (25-FEB-2014)
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-88-t13897#51873 Verze : 1
Raritná snímka Junkersu Ju 88 H-1, na ktorej vpravo kráča (s mapou v ruke) Staffelkapitän 3.(F)/123 Hauptmann Höfer. Za ním kráča vyšší dôstojník (Oberst i.G. Friedrich Kiess?), ktorému predvádzal predmetný stroj.

Flugzeug 2/1987, str. 31

Junkers Ju 88 -


URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-88-t13897#622344 Verze : 4
Ju 88 A-14 od KG 51 s kanónom MG FF kal. 20 mm v upravenej podtrupovej vani s výrazným tlmičom výšľahu plameňa.

Osádka sa pred objektívom fotoaparátu hrdí 300-stým absolvovaným operačným letom.

Griehl, M.: Rohrwaffen in flugzeugen der Luftwaffe bis 1945 - Waffenstände, Waffen-Arsenal, Band 188, 2001, ISBN: 3-7909-0733-2

Junkers Ju 88 -


URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-88-t13897#642653 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více