Název: Name: | Henschel Hs 126 B-1 | |
Originální název: Original Name: | Henschel Hs 126 B-1 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.08.1939-DD.01.1941 Henschel Flugzeug-Werke AG, Berlin / | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1939-DD.01.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 600+ | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1936 Hs 126 V-1 DD.07.1939 Hs 126 B | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2040 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3090 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3275 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14,500 m | |
Délka: Length: | 10,850 m | |
Výška: Height: | 3,750 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 31,60 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 97,785 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bramo 323A-1 Fafnir,vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 634 kW. Vrtule trojlistá stavitelná. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 350 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 300 km/h v 2800 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9,53 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,2 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8250 m | |
Dolet: Range: | 715 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm nad motorem 1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm v zadní části kabiny Pumový náklad: Do 150 kg (10x 10 kg a 1x 50 kg) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Verze Hs 126 B-1 byla vyráběna s motory Fafnir, které měly sice stejný výkon jako BMW 132, ale lepší výškové vlastnosti. Zmodernizována byla i výstroj např. rádio FuG 17 VHF. V bitvě o Francii se projevila značná zastaralost této konstrukce a letouny tohoto typu byly postupně stahovány z první linie. Potom sloužily jako spojovací, cvičné a k vlekání kluzáků DFS 230. Od podzimu 1942 byly nasazovány na východní frontě jako lehké noční bitevníky. Nasazeny byly u Nachtschlachtgruppen na Balkáně (NSGr 7 až do konce války) Estonsku (u 3./NSGr 11) a Lotyšsku (u 2./NSGr). | |
Zdroje: Sources: | L+K 5/1974, Václav Němeček, Letadla 39-45, Henschel Hs 126 Robert Pęczkowski and Robert Panek, Henschel Hs 126, Sandomierz, Poland / Redbourn, UK, Mushroom Model Publications, 2008, ISBN 83-89450-40-1. Zbigniew Luranc, Henschel Hs 126, Skrzydła w Miniaturze, Gdańsk, Poland, Wydawnictwo Avia-Press, 1995, ISBN 83-902964-0-3V. www.aviastar.org http://www.historyofwar.org/../.._hs_126.html http://www.airwar.ru/enc/spyww2/hs126.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Henschel Hs 126 B-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Henschel Hs 126 B-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-126-B-1-t13567#398827Verze : 0
Vláďa
MOD
Henschel Hs-126B
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-126-B-1-t13567#49372Verze : 0
Reklama
.
Hs 126 s trupovým kódem M4+FS patřil letce 8.(H)/Aufkl.Gr 32 a účastnil se operace Barbarossa (útok na SSSR). Koncem léta 1941 operoval z letiště Šumarovo.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Henschel |
Typ letounu | Henschel Hs 126 B-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | M4 FS |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 8. letka (armádní) Průzkumné skupiny 32 [1941-1942] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.10.1941 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Hs 126 s trupovým kódem M4+FS patřil letce 8.(H)/Aufkl.Gr 32 a účastnil se operace Barbarossa (útok na SSSR). Koncem léta 1941 operoval z letiště Šumarovo.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-126-B-1-t13567#607864Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.