Main Menu
User Menu

Henschel Hs 126 B-1

     
Název:
Name:
Henschel Hs 126 B-1
Originální název:
Original Name:
Henschel Hs 126 B-1
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.08.1939-DD.01.1941 Henschel Flugzeug-Werke AG, Berlin /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1939-DD.01.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
600+
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1936 Hs 126 V-1
DD.07.1939 Hs 126 B
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2040 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3090 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3275 kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,500 m
Délka:
Length:
10,850 m
Výška:
Height:
3,750 m
Plocha křídla:
Wing Area:
31,60 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
97,785 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bramo 323A-1 Fafnir,vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 634 kW.
Vrtule trojlistá stavitelná.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
350 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
300 km/h v 2800 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,53 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,2 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8250 m
Dolet:
Range:
715 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm nad motorem
1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm v zadní části kabiny
Pumový náklad: Do 150 kg (10x 10 kg a 1x 50 kg)

Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Verze Hs 126 B-1 byla vyráběna s motory Fafnir, které měly sice stejný výkon jako BMW 132, ale lepší výškové vlastnosti. Zmodernizována byla i výstroj např. rádio FuG 17 VHF.
V bitvě o Francii se projevila značná zastaralost této konstrukce a letouny tohoto typu byly postupně stahovány z první linie. Potom sloužily jako spojovací, cvičné a k vlekání kluzáků DFS 230.
Od podzimu 1942 byly nasazovány na východní frontě jako lehké noční bitevníky. Nasazeny byly u Nachtschlachtgruppen na Balkáně (NSGr 7 až do konce války) Estonsku (u 3./NSGr 11) a Lotyšsku (u 2./NSGr).
Zdroje:
Sources:
L+K 5/1974, Václav Němeček, Letadla 39-45, Henschel Hs 126
Robert Pęczkowski and Robert Panek, Henschel Hs 126, Sandomierz, Poland / Redbourn, UK, Mushroom Model Publications, 2008, ISBN 83-89450-40-1.
Zbigniew Luranc, Henschel Hs 126, Skrzydła w Miniaturze, Gdańsk, Poland, Wydawnictwo Avia-Press, 1995, ISBN 83-902964-0-3V.
www.aviastar.org
https://www.historyofwar.org/../.._hs_126.html
https://www.airwar.ru/enc/spyww2/hs126.html
archiv autora

Henschel Hs 126 B-1 -


Henschel Hs 126 B-1 -


URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-126-B-1-t13567#398827Verze : 0
MOD
Henschel Hs-126B
Henschel Hs 126 B-1 -


URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-126-B-1-t13567#49372Verze : 0
.
Henschel Hs 126 B-1 - Hs 126 s trupovým kódem M4+FS patřil letce 8.(H)/Aufkl.Gr 32 a účastnil se operace Barbarossa (útok na SSSR). Koncem léta 1941 operoval z letiště Šumarovo.

Hs 126 s trupovým kódem M4+FS patřil letce 8.(H)/Aufkl.Gr 32 a účastnil se operace Barbarossa (útok na SSSR). Koncem léta 1941 operoval z letiště Šumarovo.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-126-B-1-t13567#607864Verze : 0
MOD