Samohybná houfnice Mk. F3
Pochází z 50 let 20 století, je do houfnice ráže 155mm s otevřenou konstrukcí, je umístěná na podvozku tanku AMX 13, houfnice je umístěná bezprostředně na místě tankové věže. V té době se nějak výrazně nezabývalo ochranou posádky, proto jen pozice řidiče má pancéřovou ochranu – je umístěno v podvozku. Zbytek posádky a munice je převážně převážen na nákladním automobilu nebo OT, které je doprovázejí. Celkem bylo vyrobeno 600ks . Argentínská armáda umístila houfnici F3 na kolovém podvozku pod označením CITEFA Model 77 byla použita ve válce o Falklandské ostrovy.
Houfnice má hlaveň dlouhou 33 ráží, zakoncěnou dvoukomorovou ústňovou brzdou, v zadní části podvozku jsou umístěné ručně spouštěné opěry pro zvýšení stability při střelbě. Při střelbě municí Mk 56 je dostřel 20 050 m, při použití standartní munice NATO M 107 jen 14 700m. Malá odolnost hlavně nedovoluje střelbu většími výmetnicovými náboji.
Modernizace děla má označení 155 AM 39 s hlavní o délce 39 ráží, a umožňuje střelbu nejmodernější municí od 24 000m do 31 000m.
Výzbroj: houfnice ráže 155mm o délce 33 ráží, výrobce GIAT
Pochází z 50 let 20 století, je do houfnice ráže 155mm s otevřenou konstrukcí, je umístěná na podvozku tanku AMX 13, houfnice je umístěná bezprostředně na místě tankové věže. V té době se nějak výrazně nezabývalo ochranou posádky, proto jen pozice řidiče má pancéřovou ochranu – je umístěno v podvozku. Zbytek posádky a munice je převážně převážen na nákladním automobilu nebo OT, které je doprovázejí. Celkem bylo vyrobeno 600ks . Argentínská armáda umístila houfnici F3 na kolovém podvozku pod označením CITEFA Model 77 byla použita ve válce o Falklandské ostrovy.
Houfnice má hlaveň dlouhou 33 ráží, zakoncěnou dvoukomorovou ústňovou brzdou, v zadní části podvozku jsou umístěné ručně spouštěné opěry pro zvýšení stability při střelbě. Při střelbě municí Mk 56 je dostřel 20 050 m, při použití standartní munice NATO M 107 jen 14 700m. Malá odolnost hlavně nedovoluje střelbu většími výmetnicovými náboji.
Modernizace děla má označení 155 AM 39 s hlavní o délce 39 ráží, a umožňuje střelbu nejmodernější municí od 24 000m do 31 000m.
Výzbroj: houfnice ráže 155mm o délce 33 ráží, výrobce GIAT
URL : https://www.valka.cz/Mk-F3-samohybna-houfnice-t13231#47018Verze : 0
...
(JED Site)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(JED Site)
URL : https://www.valka.cz/Mk-F3-samohybna-houfnice-t13231#51803Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Taky jsem něco našel ...
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mk-F3-samohybna-houfnice-t13231#51807Verze : 0
Popis děla:
Nechráněné dělo je umístěno v zadní části korby, v pochodové poloze je hlaveň děla odchýlena o 8°doprava. Pohybové ústrojí je tvořeno pěti pojezdovými koly, kda poslední kolo slouží zároveň jako napínací, hnací je v předu + 3 nosné kladky.
TTD:
Posádka:2 velitel + řidič ostatních 6 členů přepravováno samostatně
Výzbroj: Houfnice r. 155mm, Náměr: doleva i doprava 22,5°
Odměr: 20°doleva 300° doprava
Náměr: 0° až + 50
Munice: není přepravována
Délka s hlavní dopředu: 6,22m (bez rydel)
Šířka:2,7m
Výška v přepravní poloze: 2,085m
Světlá výška:0,48m
Bojová hmotnost:17 400kg
Měrný výkon: 14 Hp/t
Tlak na půdu: 0,84 kb/m3
Motor: 8V vodou chlazený motor SOFAM 8Gxb o výkonu 250Hp
Max. rychlost: 60km/h
Dojezd:300km
Palivo:450l
Brodivost:1m
Stěna:0,6m
Příkop:1,5m
Max. úhel stoupání: 40%
Max. úhel bočního náklonu:20%
Pancéřování:ocel o tl. 20mm
Ochrana proti ZHN: ne
Nechráněné dělo je umístěno v zadní části korby, v pochodové poloze je hlaveň děla odchýlena o 8°doprava. Pohybové ústrojí je tvořeno pěti pojezdovými koly, kda poslední kolo slouží zároveň jako napínací, hnací je v předu + 3 nosné kladky.
TTD:
Posádka:2 velitel + řidič ostatních 6 členů přepravováno samostatně
Výzbroj: Houfnice r. 155mm, Náměr: doleva i doprava 22,5°
Odměr: 20°doleva 300° doprava
Náměr: 0° až + 50
Munice: není přepravována
Délka s hlavní dopředu: 6,22m (bez rydel)
Šířka:2,7m
Výška v přepravní poloze: 2,085m
Světlá výška:0,48m
Bojová hmotnost:17 400kg
Měrný výkon: 14 Hp/t
Tlak na půdu: 0,84 kb/m3
Motor: 8V vodou chlazený motor SOFAM 8Gxb o výkonu 250Hp
Max. rychlost: 60km/h
Dojezd:300km
Palivo:450l
Brodivost:1m
Stěna:0,6m
Příkop:1,5m
Max. úhel stoupání: 40%
Max. úhel bočního náklonu:20%
Pancéřování:ocel o tl. 20mm
Ochrana proti ZHN: ne
URL : https://www.valka.cz/Mk-F3-samohybna-houfnice-t13231#60812Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.