Název: Name: | Fiat CR.32 Freccia | |
Originální název: Original Name: | Fiat CR.32 Freccia | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.04.1933-DD.02.1936 SA Aeronautica d’Italia, Torino / | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1934-DD.02.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 383 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 28.04.1933 MM.201 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1325 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1850 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1905 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,500 m | |
Délka: Length: | 7,450 m | |
Výška: Height: | 2,632 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,12 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 83,63 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat A30 RA, vodou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 441 kW (600 k). Vrtule dvoulistá kovová Fiat nastavitelná (polohovatelná) na zemi do dvou poloh o průměru 2 817 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 368 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 375 km/h v 3000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 322 km/h v 3050 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9,0 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8800 m | |
Dolet: Range: | 780 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,69 mm v přídi letounu. Pumový náklad: do 100 kg. | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Konstrukce letounu byla typická pro počátek třicátých let, trup byl sestaven z duralových trubek, příď byla pokryta duralovými panely a zadní část byly potažena plátnem. Letoun byl jedenapůlplošník, horní křídlo mělo rozpětí 9 500 mm a spodní 6 145 mm, křidélka byla na horní ploše. Vzpěry mezi nosnými plochami měly tvar písmene W. | |
Zdroje: Sources: | Gianni Cattaneo, Profile publications, The Fiat CR 32, Aircraft profile No. 22, 1967, No ISBN L+K 19-21/1990, Monografie Fiat CR-32 Freccia, M. Ovčáčík www.aerei-italiani.net http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr32.html www.alieuomini.it archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#383121Verze : 1
Vláďa
MOD
Řez trupem CR.32 Freccia.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#47340Verze : 0
Reklama
CR.32 zničené během Španělské občanské války.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#47341Verze : 0
Fiat CR.32
Zdroj: www.airwar.ru
Zdroj: www.airwar.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#345612Verze : 0
Fiat CR.32 velitele XXIII Gruppa „Asso di Bastoni" (křížové eso) magg. Andrea Zottiho z italského intervenčního letectva Aviazione Legionaria. Horní a boční plochy letounu byly kamuflovány pomocí žluté a zelené barvy. Kamuflážní barvy se nacházely rovněž na vzpěrách křídel, což naznačuje, že stroj zastírací nátěr nejspíše obdržel až ve Španělsku. Spodní plochy byly buď v hliníkové nebo v šedé barvě. Na trupu se nachází kódové číslo (3), přidělené typu ve Španělsku, a individuální číslo letounu v jednotce (4), dále pak znak XXIII Gruppa „Asso di Bastoni" a označení stroje velitele skupiny (vlaječka). Na kýlovce je umístěno výrobní číslo letounu (numeri di costruzione), které na podkladech není zcela čitelné (jedna z možností je právě 237). Křídla nesou shora i zespodu obvyklé označení strojů povstaleckého letectva.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32 Freccia |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 237 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 3-4 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#420764Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
Fiat CR.32 MM.3187 velitele 4o Stormo C.T. col. Grandinettiho, Gorizia, druhá polovina třicátých let. Letoun je opatřen kamullážním nátěrem, tvořeným na horních a bočních plochách poli zelené (Verde Mimetico), hnědočervené (Marrone Mimetico) a žluté (Giallo Mimetico). Spodní plochy kryla šedá (Grigio Mimetico) nebo hliníková (Alluminio). Na trupu je znak velitele storma, kombinovaný ze znaků podřízených skupin: IX a X Gruppi C.T. Na trupu před fasces je pak označení letounu velitele storma.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32 Freccia |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | MM.3187 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 4. Stormo CT |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#420765Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Fiat CR.32 kódového označení 3-122 sloužil u Escuadrilly 3-E-3 španělského povstaleckého letectva Aviación Hispana. Španělé používali jiné označení svých letounů než Italové. Číslo 3-122, aplikované na trupu, znamená, že jde o 122. stroj typu CR.32, zařazený do stavu španělského povstaleckého letectva. Tento letoun (tovární výrobní číslo 935). Španělé převzali v květnu 1938. Ztracen byl 22. září téhož roku během bojů na Ebru.
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32 Freccia |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 935 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 3-122 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1939 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#420767Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Fiat CR.32 V.161 ze stavu vadászszázad 114 „Kör Ász" maďarského Královského letectva, Kecskemét, druhá polovina roku 1938. Na trupu se nacházelo kódové označení (V znamenalo Vadász, čili stíhací letoun) a znak letky. Výsostné znaky v této podobě byly zavedeny s oficiálním vznikem vojenského letectva v roce 1938.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32 Freccia |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | V161 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#420776Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Fiat CR.32 V.161 ze stavu vadászszázad 114 „Kör Ász" maďarského Královského letectva, Kecskemét, druhá polovina roku 1938. Na trupu se nacházelo kódové označení (V znamenalo Vadász, čili stíhací letoun) a znak letky. Výsostné znaky v této podobě byly zavedeny s oficiálním vznikem vojenského letectva v roce 1938.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32 Freccia |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | V161 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#420778Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
.
Fiat CR.32 italského intervenčního letectva, jenž náležel do stavu jednotky zvané Squadriglia Mussolini. Jednotka operovala z Mallorcy. Stroj byl na Mallorcu dopraven lodí ve druhé polovině roku 1936, kresba jej zachycuje v podobě ze začátku roku 1937. Jde o osobní stroj velitele jednotky, jímž byl Capitano G. D´Agostinis (3 sestřely sam. + 15 ve spol.). D´Agostinis během svého turnusu ve Španělsku používal krycí jméno Gatti, běžné příjmení v severní Itálii, současně to znamená "Kočky". Proto si D´Agostinis zvolil za svůj znak erb s kočkou a nápisem "Ocio che sgrafa!", což znamená "Pozor, škrábe!" Letoun nese na všech plochách nátěr hliníkovou barvou, na bocích trupu taktické označení v podobě černé číslice 4. Na trupu a křídlech se nachází jedna z ranných podob italských letounů intervenčních sil. Jedná se o střídající se pruhy bílé a černé barvy. Horní plocha křídla zůstala bez označení. Stylizované červené M na směrovce má připomínat Mussoliniho.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32 Freccia |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | D'Agostinis, Giuseppe |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 4 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR jaro 1937 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Fiat CR.32 italského intervenčního letectva, jenž náležel do stavu jednotky zvané Squadriglia Mussolini. Jednotka operovala z Mallorcy. Stroj byl na Mallorcu dopraven lodí ve druhé polovině roku 1936, kresba jej zachycuje v podobě ze začátku roku 1937. Jde o osobní stroj velitele jednotky, jímž byl Capitano G. D´Agostinis (3 sestřely sam. + 15 ve spol.). D´Agostinis během svého turnusu ve Španělsku používal krycí jméno Gatti, běžné příjmení v severní Itálii, současně to znamená "Kočky". Proto si D´Agostinis zvolil za svůj znak erb s kočkou a nápisem "Ocio che sgrafa!", což znamená "Pozor, škrábe!" Letoun nese na všech plochách nátěr hliníkovou barvou, na bocích trupu taktické označení v podobě černé číslice 4. Na trupu a křídlech se nachází jedna z ranných podob italských letounů intervenčních sil. Jedná se o střídající se pruhy bílé a černé barvy. Horní plocha křídla zůstala bez označení. Stylizované červené M na směrovce má připomínat Mussoliniho.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#458816Verze : 0
Rad
MOD
.
Fiat CR.32, který 12. října 1937 ukořistili republikáni, když po vzdušném boji s republikánskými stíhačkami nouzově přistál na vládním území v Aragonii italský pilot sottotenente (poručík) Roberto Boschetto ze 31. Squadriglie (VI. Gruppo C.T.). V republikánském Arma de Aviación dostal stroj nové zbarvení, odvozené od schématu, které nosily stíhačky sovětského původu. Horní a boční plochy kryla tmavě zelená barva, spodní plochy pak světle modrá. Výsostné označení také odpovídalo standardu - na směrovce trikolóra, rudé pruhy na trupu a koncích křídel.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32 Freccia |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | CX-001 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 12.10.1937 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Fiat CR.32, který 12. října 1937 ukořistili republikáni, když po vzdušném boji s republikánskými stíhačkami nouzově přistál na vládním území v Aragonii italský pilot sottotenente (poručík) Roberto Boschetto ze 31. Squadriglie (VI. Gruppo C.T.). V republikánském Arma de Aviación dostal stroj nové zbarvení, odvozené od schématu, které nosily stíhačky sovětského původu. Horní a boční plochy kryla tmavě zelená barva, spodní plochy pak světle modrá. Výsostné označení také odpovídalo standardu - na směrovce trikolóra, rudé pruhy na trupu a koncích křídel.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#458861Verze : 0
Rad
MOD
.
Dvoumístná cvičná verze Fiatu CR.32, která vznikla ve Španělsku a nesla označení ES-5. Stroj byl přestavěn z původně jednomístného stroje. Letoun byl celý nastříkán hliníkovou barvou a nesl poválečnou podobu výsostných znaků Ejército del Aire.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32 Freccia |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 3-124 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Dvoumístná cvičná verze Fiatu CR.32, která vznikla ve Španělsku a nesla označení ES-5. Stroj byl přestavěn z původně jednomístného stroje. Letoun byl celý nastříkán hliníkovou barvou a nesl poválečnou podobu výsostných znaků Ejército del Aire.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#458862Verze : 0
Rad
MOD
.
Fiat CR.32 italského intervenčního letectva, jenž náležel do stavu jednotky zvané Squadriglia Mussolini. Jednotka operovala z Mallorcy. Stroj byl na Mallorcu dopraven lodí v noci z 27. na 28. 8. 1936, šlo o jeden z prvních tří strojů jednotky. Letoun nese na všech plochách nátěr hliníkovou barvou, na bocích trupu taktické označení v podobě černé číslice 1. Na trupu a křídlech se nachází jedna z ranných podob italských letounů intervenčních sil. Jedná se o černé pruhy (častěji byl prostor mezi nimi vyplněn bílou barvou. Netopýr je osobním označením pilota.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32 Freccia |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 1 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 28.08.1936 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Fiat CR.32 italského intervenčního letectva, jenž náležel do stavu jednotky zvané Squadriglia Mussolini. Jednotka operovala z Mallorcy. Stroj byl na Mallorcu dopraven lodí v noci z 27. na 28. 8. 1936, šlo o jeden z prvních tří strojů jednotky. Letoun nese na všech plochách nátěr hliníkovou barvou, na bocích trupu taktické označení v podobě černé číslice 1. Na trupu a křídlech se nachází jedna z ranných podob italských letounů intervenčních sil. Jedná se o černé pruhy (častěji byl prostor mezi nimi vyplněn bílou barvou. Netopýr je osobním označením pilota.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#469282Verze : 0
Rad
MOD
.
Fiat CR.32, 101. Squadriglia C.T. patřící do sestavy X. Gruppo Autonomo Caccia "Baleari". Letoun koncem roku 1937 působil při protivzdušné obraně Baleárských ostrovů. Letoun nese pískový nátěr doplněný pásy tmavě zelené a červenohnědé barvy. Spodní plochy světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32 Freccia |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 3 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1937 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Fiat CR.32, 101. Squadriglia C.T. patřící do sestavy X. Gruppo Autonomo Caccia "Baleari". Letoun koncem roku 1937 působil při protivzdušné obraně Baleárských ostrovů. Letoun nese pískový nátěr doplněný pásy tmavě zelené a červenohnědé barvy. Spodní plochy světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#469286Verze : 0
Rad
MOD
.
Fiat CR.32, 31. Squadriglia C.T. patřící do sestavy VI. Gruppo "La Gamba di Ferro" (Železná noha) italského intervenčního letectva, letiště Puig Moreno, srpen 1938, pilot Maggiore Mario Rossi. Stroj nese pískový nátěr doplněný skvrnami tmavě zelené a červenohnědé barvy. Spodní plochy světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fiat CR.32 Freccia |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 3-7 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.08.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Fiat CR.32, 31. Squadriglia C.T. patřící do sestavy VI. Gruppo "La Gamba di Ferro" (Železná noha) italského intervenčního letectva, letiště Puig Moreno, srpen 1938, pilot Maggiore Mario Rossi. Stroj nese pískový nátěr doplněný skvrnami tmavě zelené a červenohnědé barvy. Spodní plochy světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#469288Verze : 0
Rad
MOD
.
Na jaře 1937 dostala Squadriglia Mussolini dalších 5 strojů typu Fiat CR.32. V té době se změnilo značení letadel - směrovka nyní nesla svatoondřejský kříž, který však byl nižší než bylo na strojích tohoto typu obvyklé. Kříž byl aplikován přímo na hliníkový nátěr směrovky, neměl tedy bílý podklad. Také taktická čísla nyní měla přibližně dvojnásobnou výšku (cca 50 cm) než předtím a změnil se i jejich tvar. Pilotem tohoto stroje byl sergente Tiberio Amico.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32 Freccia |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 2 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1937 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Na jaře 1937 dostala Squadriglia Mussolini dalších 5 strojů typu Fiat CR.32. V té době se změnilo značení letadel - směrovka nyní nesla svatoondřejský kříž, který však byl nižší než bylo na strojích tohoto typu obvyklé. Kříž byl aplikován přímo na hliníkový nátěr směrovky, neměl tedy bílý podklad. Také taktická čísla nyní měla přibližně dvojnásobnou výšku (cca 50 cm) než předtím a změnil se i jejich tvar. Pilotem tohoto stroje byl sergente Tiberio Amico.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#593233Verze : 0
Rad
MOD
.
V květnu 1937 se Squadriglia Mussolini přejmenovala na 101ª Squadriglia. Pravděpodobně v tomto období nacionalistické označení dostalo svou konečnou podobu. Černý kruh o průměru 60 cm nahradil pásy na trupu. Na spodní straně horního křídla se objevil další 100cm černý kruh a na horní ploše horního křídla byly namalovány velké černé svatoondřejské kříže. Spodní plocha spodního křídla nesla na obou polovinách tři úzké černé pásy. Obrázek je nejspíš rekonstruován podle fotografie, na níž není příliš dobře vidět symbol na boku letounu. Ve skutečnosti však zobrazený stroj představuje konečnou podobu "černé 4", na níž létal velitel squadriglie Capitano G. D´Agostinis (viz obrázek výše). Štít erbu proto měl modrý podklad, ne červený a také ostatní detaily odpovídají výše zobrazené kresbě.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32 Freccia |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | D'Agostinis, Giuseppe |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 4 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1937 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
V květnu 1937 se Squadriglia Mussolini přejmenovala na 101ª Squadriglia. Pravděpodobně v tomto období nacionalistické označení dostalo svou konečnou podobu. Černý kruh o průměru 60 cm nahradil pásy na trupu. Na spodní straně horního křídla se objevil další 100cm černý kruh a na horní ploše horního křídla byly namalovány velké černé svatoondřejské kříže. Spodní plocha spodního křídla nesla na obou polovinách tři úzké černé pásy. Obrázek je nejspíš rekonstruován podle fotografie, na níž není příliš dobře vidět symbol na boku letounu. Ve skutečnosti však zobrazený stroj představuje konečnou podobu "černé 4", na níž létal velitel squadriglie Capitano G. D´Agostinis (viz obrázek výše). Štít erbu proto měl modrý podklad, ne červený a také ostatní detaily odpovídají výše zobrazené kresbě.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#593250Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.