Název: Name: | Fiat BR.20 Cicogna | |
Originální název: Original Name: | Fiat BR.20 Cicogna | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.02.1940 SA Aeronautica d’Italia, Torino / | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1936-DD.02.1940 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 233 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.02.1936 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6500 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10100 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 10450 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 21,560 m | |
Délka: Length: | 16,173 m | |
Výška: Height: | 4,750 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 74,07 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 134,93 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Fiat A.80 RC.41 o výkonu 767,85 kW, 746 kW v h= 4 100 m při 2 100 ot/min. Vrtule trojlistá Fiat-Hamilton s konstantními otáčkami o průměru 3 531 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 6 320 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 430 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 350 km/h v 500 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4,75 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 17,93 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7200 m | |
Dolet: Range: | 865 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3000 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm ve hřbetní věži Breda DR, 500 nábojů pro každý 1x pohyblivý kulomet Breda-Safat ráže 7,7 mm v přední věži Breda-H, 500 nábojů 1x pohyblivý kulomet Breda-Safat ráže 7,7 mm ve výklopném střelišti pod trupem, 500 nábojů. Pumový náklad do 1 600 kg, obvykle 2x 800 kg nebo 2x 500 kg nebo 4x 250 kg pumy. | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 5,5 h při rychlosti 350 km/h ve výšce 5 000 m. | |
Zdroje: Sources: | Chris Bishop, The Encyclopedia of Weapons of World War II, Barnes & Noble, rok 1998, New York, ISBN 0-7607-1022-8 Profile Publications The Fiat B.R.20, Number 110, Two Shillings, Profile Publications Ltd., 1a North street, Leatherhead, Surrey, England, No ISBN. Václav Němeček, Vojenská letadla 3. díl, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 David Donald, The Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes & Nobles Books, rok 1997, ISBN-10: 0760705925 www.alieuomini.it http://avia.russian.ee/air/italy/fiat_br-20.php http://avions.legendaires.free.fr/br20.php http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_BR.20 http://www.airwar.ru/enc/bww2/br20.html www.eichhorn.ws http://www.base13.glasnet.ru/text/ap/br20.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-BR-20-Cicogna-t1316#377237Verze : 0
Vláďa
MOD
Šlo o standardní italský střední bombardér (jediný dvoumotorový) konce třicátých a počátku čtyřicátých let. Konstruktérem byl Celestino Rosatelli po němž je v názvu stroje písmeno R (Bomardero Rosatelli), stroj byl na svou dobu rychlý a celkem úspěšný, ve Španělsku jich bylo užito pohých 16 kusů (byly nové a do jisté míry utajované), asi 70 kusů bylo prodáno Japoncům, ale pro jejich piloty to nebyl vhodný stroj (stížnosti se týkaly především složitosti letounu). Dalším odběratelem byla Venezuela. Bylo vyrobeno celkem 234 BR.20 v původní verzi, 279 BR.20M mírně vylepšených a 15 BR.20bis s motory AS 82. Celkem tedy 528 kusů. Výzbroj byla 2x kulomet ráže 7,69 mm Breda SAFAT, a 1-2 kulomety ráže 12,7 mm, pro zbraň ráže 7,69 se neslo 500 nábojů pro 12,7 pak 350 nábojů.
Zálet prototypu byl 10.2 1936, prvních 20 kusů bylo dodáno 26.11.1937
Stroje byla kromě již zmíněného Španělska a Číny užity proti Británii, Maltě, Jugoslávii, na Balkáně, a v severní Africe.
Zálet prototypu byl 10.2 1936, prvních 20 kusů bylo dodáno 26.11.1937
Stroje byla kromě již zmíněného Španělska a Číny užity proti Británii, Maltě, Jugoslávii, na Balkáně, a v severní Africe.
URL : https://www.valka.cz/Fiat-BR-20-Cicogna-t1316#100490Verze : 0
Reklama
Nasazení v Číně:
Japonské armádní letectvo (Rikugun Koku Hombu) potřebovalo pro své válečné tažení v Číně mnoho kategorií letadel, v roce 1937 bylo nutno rychle vyřešit nedostatek těžkých bombardovacích letadel, vlastní vývoj se opozdil a tak japonská nákupní komise sjednala v Itálii kontrakt na dodávku Fiatů BR.20.
Armádní piloti je potom v Číně používali, ale vůbec si je neoblíbili a byli rádi, když byly tyto letouny vyřazeny a nahrazeny modernějšími letouny vlastní výroby Mitsubishi Ki-21.
V Číně operovaly v letech 1938-1941.
Spojenci jim na tomto bojišti dali jméno Ruth.
Japonské armádní letectvo (Rikugun Koku Hombu) potřebovalo pro své válečné tažení v Číně mnoho kategorií letadel, v roce 1937 bylo nutno rychle vyřešit nedostatek těžkých bombardovacích letadel, vlastní vývoj se opozdil a tak japonská nákupní komise sjednala v Itálii kontrakt na dodávku Fiatů BR.20.
Armádní piloti je potom v Číně používali, ale vůbec si je neoblíbili a byli rádi, když byly tyto letouny vyřazeny a nahrazeny modernějšími letouny vlastní výroby Mitsubishi Ki-21.
V Číně operovaly v letech 1938-1941.
Spojenci jim na tomto bojišti dali jméno Ruth.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fiat BR.20 Cicogna |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fiat BR.20 Cicogna |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-BR-20-Cicogna-t1316#100466Verze : 0
Vláďa
MOD
Fiat BR.20 (MM.21719) ze stavu 235a Squadriglia (60o Gruppo B.T.), Regia Aeronautica, 1939.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat BR.20 Cicogna |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | MM.21719 |
Taktické označení / imatrikulace | 235-2 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 60. Gruppo BT (234. a 235. Squadriglie) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1939 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-BR-20-Cicogna-t1316#420097Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Benitto Mussolini (vpravo) s vysokými dôstojníkmi pri BR.20, nedatovaný snímok.
http://blog.daum.net/pzkpfw3485/2243887
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fiat BR.20 Cicogna |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-BR-20-Cicogna-t1316#537432Verze : 2
Panzer
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.