Main Menu
User Menu
Reklama

Fiat BR.20 Cicogna

     
Název:
Name:
Fiat BR.20 Cicogna
Originální název:
Original Name:
Fiat BR.20 Cicogna
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.02.1940 SA Aeronautica d’Italia, Torino /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1936-DD.02.1940 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
233
První vzlet:
Maiden Flight:
10.02.1936
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6500 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10100 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
10450 kg
Rozpětí:
Wingspan:
21,560 m
Délka:
Length:
16,173 m
Výška:
Height:
4,750 m
Plocha křídla:
Wing Area:
74,07 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
134,93 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Fiat A.80 RC.41 o výkonu 767,85 kW, 746 kW v h= 4 100 m při 2 100 ot/min.
Vrtule trojlistá Fiat-Hamilton s konstantními otáčkami o průměru 3 531 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
6 320 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
430 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
350 km/h v 500 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,75 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
17,93 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7200 m
Dolet:
Range:
865 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
3000 km
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm ve hřbetní věži Breda DR, 500 nábojů pro každý
1x pohyblivý kulomet Breda-Safat ráže 7,7 mm v přední věži Breda-H, 500 nábojů
1x pohyblivý kulomet Breda-Safat ráže 7,7 mm ve výklopném střelišti pod trupem, 500 nábojů.
Pumový náklad do 1 600 kg, obvykle 2x 800 kg nebo 2x 500 kg nebo 4x 250 kg pumy.
Uživatelské státy:
User States:





Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 5,5 h při rychlosti 350 km/h ve výšce 5 000 m.
Zdroje:
Sources:
Chris Bishop, The Encyclopedia of Weapons of World War II, Barnes & Noble, rok 1998, New York, ISBN 0-7607-1022-8
Profile Publications The Fiat B.R.20, Number 110, Two Shillings, Profile Publications Ltd., 1a North street, Leatherhead, Surrey, England, No ISBN.
Václav Němeček, Vojenská letadla 3. díl, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
David Donald, The Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes & Nobles Books, rok 1997, ISBN-10: 0760705925
www.alieuomini.it
http://avia.russian.ee/air/italy/fiat_br-20.php
http://avions.legendaires.free.fr/br20.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_BR.20
http://www.airwar.ru/enc/bww2/br20.html
www.eichhorn.ws
http://www.base13.glasnet.ru/text/ap/br20.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-BR-20-Cicogna-t1316#377237Verze : 0
MOD
Šlo o standardní italský střední bombardér (jediný dvoumotorový) konce třicátých a počátku čtyřicátých let. Konstruktérem byl Celestino Rosatelli po němž je v názvu stroje písmeno R (Bomardero Rosatelli), stroj byl na svou dobu rychlý a celkem úspěšný, ve Španělsku jich bylo užito pohých 16 kusů (byly nové a do jisté míry utajované), asi 70 kusů bylo prodáno Japoncům, ale pro jejich piloty to nebyl vhodný stroj (stížnosti se týkaly především složitosti letounu). Dalším odběratelem byla Venezuela. Bylo vyrobeno celkem 234 BR.20 v původní verzi, 279 BR.20M mírně vylepšených a 15 BR.20bis s motory AS 82. Celkem tedy 528 kusů. Výzbroj byla 2x kulomet ráže 7,69 mm Breda SAFAT, a 1-2 kulomety ráže 12,7 mm, pro zbraň ráže 7,69 se neslo 500 nábojů pro 12,7 pak 350 nábojů.
Zálet prototypu byl 10.2 1936, prvních 20 kusů bylo dodáno 26.11.1937
Stroje byla kromě již zmíněného Španělska a Číny užity proti Británii, Maltě, Jugoslávii, na Balkáně, a v severní Africe.
URL : https://www.valka.cz/Fiat-BR-20-Cicogna-t1316#100490Verze : 0
Nasazení v Číně:


Japonské armádní letectvo (Rikugun Koku Hombu) potřebovalo pro své válečné tažení v Číně mnoho kategorií letadel, v roce 1937 bylo nutno rychle vyřešit nedostatek těžkých bombardovacích letadel, vlastní vývoj se opozdil a tak japonská nákupní komise sjednala v Itálii kontrakt na dodávku Fiatů BR.20.


Armádní piloti je potom v Číně používali, ale vůbec si je neoblíbili a byli rádi, když byly tyto letouny vyřazeny a nahrazeny modernějšími letouny vlastní výroby Mitsubishi Ki-21.
V Číně operovaly v letech 1938-1941.
Spojenci jim na tomto bojišti dali jméno Ruth.
Fiat BR.20 Cicogna -


Fiat BR.20 Cicogna -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-BR-20-Cicogna-t1316#100466Verze : 0
MOD
Fiat BR.20 (MM.21719) ze stavu 235a Squadriglia (60o Gruppo B.T.), Regia Aeronautica, 1939.
Fiat BR.20 Cicogna -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fiat-BR-20-Cicogna-t1316#420097Verze : 0
MOD
Benitto Mussolini (vpravo) s vysokými dôstojníkmi pri BR.20, nedatovaný snímok.


http://blog.daum.net/pzkpfw3485/2243887

Fiat BR.20 Cicogna -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-BR-20-Cicogna-t1316#537432Verze : 2
MOD