Název: Name: | Vought F4U-7 Corsair | |
Originální název: Original Name: | Vought F4U-7 Corsair | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.12.1942 Chance-Vought Division, United Aircraft Corp., Dallas, Texas | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.12.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 94 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 02.07.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3404 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6090 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12.5 m | |
Délka: Length: | 10.52 m | |
Výška: Height: | 4.52 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 29.17 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-2800-18W o vzletovém výkonu 1566 kW čtyřlistá kovová stavitelná vrtule Hamilton Standard | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1241 l 2x 568 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 724.2 km/h v 7986 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 365.3 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14.5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12040 m | |
Dolet: Range: | 1802.5 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 4x 20mm kanon Hispano M3, 220 nábojů každý 2x 454kg puma nebo 2x neřízená raketa Tiny Tim 10x neřízená raketa HVAR | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bowman, Martin W. Vought F4U Corsair. Marlborough, UK: The Crowood Press Ltd., 2002. ISBN 1-8612-6492-5. Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0. Jarski, Adam: F4U Corsair, AJ-Press 1998. ISBN 83-86208-56-2. Tillman, Barrett: Vought F4U Corsair, Warbird Tech Series Volume 4. Speciality Press North Branch 1996. ISBN 0933424-67-1. Sullivan, Jim. F4U Corsair in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1977. ISBN 0-89747-028-1. http://www.airwar.ru/enc/fww2/f4u.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-7-Corsair-t13033#372450Verze : 0
Aubi
MOD
Vought F4U-7 Corsair
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-7-Corsair-t13033#45762Verze : 0
voila` ostřejší snímky...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-7-Corsair-t13033#45787Verze : 0
Zobrazený letoun byl původně vyroben jako F4U-5NL (BuNo 124541) a v padesátých letech byl bojově nasazen v Korejské válce. V roce 1957 byl dodán argentinskému námořnictvu, kde sloužil u 2 Escuadrilla de Ataque. V roce 1991 byl Corsair koupen francouzskou Association Francaise d′ Avions Historiques a zrekonstruován na verzi F4U-7 s motorem R-2800 CB-16. Letoun nese zbarvení francouzské palubní letecké jednotky Flotille 14F. (©Radek Havelka)
![]()
![]()
![]()




URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-7-Corsair-t13033#319991Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Jen dotaz na téma Corsair: před mnoha lety jsem v polském Modelarzi četl článek o montáži motoru PW 4360 (případnou chybu promiňte, ale víte, o který motor jde) na drak Corsaira, a to, tuším, firmou Goodyear. Měl by někdo bližší údaje? Onen starý Modelarz už asi odvál čas (nebo ho najdu až v důchodu). Díky!
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-7-Corsair-t13033#320052Verze : 0
Máš na mysli toto http://en.wikipedia.org/wiki/F2G_Corsair?
Případně F2G-1/F2G-2 zde na fóru - edit Aubi.
Případně F2G-1/F2G-2 zde na fóru - edit Aubi.
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-7-Corsair-t13033#320059Verze : 0
MART.in
MOD
To jest on. Je zajímavé, že nebyl rychlejší než běžné stroje, přestože motor měl o polovinu větší výkon. Co mě zarazilo, jsou údaje o stoupavosti - Wiki uvádí 35m/s, zdejší článek o F2G 22,5 m/s, aby o řádek níže udával stoupavost 9000m/4min.
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-7-Corsair-t13033#320091Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.