Název: Name: | Flettner Fl 265 | |
Originální název: Original Name: | Flettner Fl 265 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací vrtulník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1940 Anton Flettner GmbH, Berlin / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 16.05.1939 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | prolínající se rotory | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1000 kg | |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 12,30 m | |
Délka trupu: Fuselage Length: | 4,47 m | |
Šířka trupu: Fuselage Width: | ? m | |
Celková výška: Overall Height: | ? m | |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 12,30 m | |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | - m | |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 237,65 m2 | |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | - m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bramo Sh 14 A o výkonu 110 kW/150 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 150 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Statický dostup: Static Ceiling: | ? m | |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 4100 m | |
Dolet: Range: | 300 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 200 kg nákladu | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | - | |
Vybavení: Equipment: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 2: Flugzeugtypen Erla-Heinkel. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5466-0. Nowarra, Heinz J. German Helicopters 1928-1945. Schiffer Publishing, West Chester 1990. ISBN 0-88740-289-5. Witkowski, Ryszard. Rotorcraft of the Third Reich. Stratus, Sandomierz 2007. ISBN 978-83-89450-43-2. Griehl, Manfred, Dressel, Joachim. Deutsche Hubschrauber for 1945. Waffen-Arsenal band 128. Podzun-Pallas Verlag, Friedberg 1993. ISBN 3-7909-0418-X. www.luftarchiv.de |
URL : https://www.valka.cz/Flettner-Fl-265-t11517#607665Verze : 0
Aubi
MOD
Jednomístný vrtulník s prolínajícími se rotory, původně určen jako průzkumný, postaveno jen několik kusů které byly zkoušeny i na lodi. Poznatky byly využity při konstrukci Flettneru Fl 282.
V přídi trupu uložený hvězdicový motor Siemens-Halske Sh 14A s výkonem 110 kW, který poháněl dva dvoulisté, prolínající se protiběžné rotory. Tato typicky Flettnerova konstrukce nosných rotorů řešila problém s reakčním momentem a vyskytovala se i na Fl 282. První let Fl 265 V1 se uskutečnil v květnu roku 1939. Stroj nesl civilní registraci. Tento vrtulník byl zničen havárií (poruchu zapříčinil reduktor). Vrtulník spadl z výšky 30 m a shořel.
Vývoj pokračoval s druhým prototypem V2 s vojenskou registrací TK+AN. Vojenskou registraci měly i všechny další stroje. Celkem bylo postavených šest prototypů. Typ nebyl objednán protože mezitím vznikl lepší Fl 282.
Fl 265 V2 byl použit ke zkouškám Krigesmarine v letech 1939-40, kdy vrtulník operoval ze speciální plošiny umístěné na palubě křižníku Köln. Zkoušky skončily úspěchem a potvrdily, že stroj je schopen plnit průzkumné úlohy. Další zkoušky provedli ženisté při cvičeních v Alpách. Byly přepravovány náklady do váhy 17 % vlastní hmotnosti, s přízemním efektem až 40 % vlastní hmotnosti.
V přídi trupu uložený hvězdicový motor Siemens-Halske Sh 14A s výkonem 110 kW, který poháněl dva dvoulisté, prolínající se protiběžné rotory. Tato typicky Flettnerova konstrukce nosných rotorů řešila problém s reakčním momentem a vyskytovala se i na Fl 282. První let Fl 265 V1 se uskutečnil v květnu roku 1939. Stroj nesl civilní registraci. Tento vrtulník byl zničen havárií (poruchu zapříčinil reduktor). Vrtulník spadl z výšky 30 m a shořel.
Vývoj pokračoval s druhým prototypem V2 s vojenskou registrací TK+AN. Vojenskou registraci měly i všechny další stroje. Celkem bylo postavených šest prototypů. Typ nebyl objednán protože mezitím vznikl lepší Fl 282.
Fl 265 V2 byl použit ke zkouškám Krigesmarine v letech 1939-40, kdy vrtulník operoval ze speciální plošiny umístěné na palubě křižníku Köln. Zkoušky skončily úspěchem a potvrdily, že stroj je schopen plnit průzkumné úlohy. Další zkoušky provedli ženisté při cvičeních v Alpách. Byly přepravovány náklady do váhy 17 % vlastní hmotnosti, s přízemním efektem až 40 % vlastní hmotnosti.
URL : https://www.valka.cz/Flettner-Fl-265-t11517#37067Verze : 2
https://www.airwar.ru/enc/oh/fl265.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Flettner Fl 265 |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | D-EFLV |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Fl 265 V1
URL : https://www.valka.cz/Flettner-Fl-265-t11517#607666Verze : 0
Aubi
MOD
https://www.airwar.ru/enc/oh/fl265.html
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Flettner Fl 265 |
Kamufláž | Prototypová |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | TK+AN |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Fl 265 V2
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Flettner Fl 265 |
Kamufláž | Prototypová |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | TK+AN |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Flettner-Fl-265-t11517#607667Verze : 0
Aubi
MOD
https://www.airwar.ru/enc/oh/fl265.html
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Flettner Fl 265 |
Kamufláž | Prototypová |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | GI+SB |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Fl 265 V5
URL : https://www.valka.cz/Flettner-Fl-265-t11517#607668Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.