Main Menu
User Menu

SOV - SU-14-1

СУ-14-1

     
Název:
Name:
SU-14-1
Originální název:
Original Name:
СУ-14-1
Kategorie:
Category:
samohybné dělo
Výrobce:
Producer:
Leningradský závod pokusného strojírenství č. 185 S. M. Kirova, Leningrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-20.03.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1936
Osádka:
Crew:
6
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
60400 kg
Celková délka:
Overall Length:
9450 mm
Celková šířka:
Overall Width:
3240 mm
Celková výška:
Overall Height:
3050 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
480 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
M-17F
- vidlicový, vodou chlazený, zážehový dvanáctiválec o objemu 46 900 cm3
Výkon:
Power:
522 kW při 1700 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
5+1, mechanická
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
20 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
100 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
35 °
Boční náklon:
Side Slope:
30 °
Překročivost:
Trench Crossing:
3,2 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,9 m
Brodivost:
Fording Depth:
1,5 m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
Br2, 152mm
Vedlejší:
Secondary:
2x DT
- ráže: 7,62 mm
- munice: 2286 nábojů
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
SVIRIN, M.: Samochodky Stalina, Eksmo, Moskva 2008
//armor.kiev.ua/
URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-14-1-t10571#543274Verze : 2
MOD
Malo by ísť o druhý prototyp, označovaný ako SU-14-1, dokončený začiatkom r.1936. U tohto vozidla boli zohľadnené pripomienky ktoré vyvstali počas prevádzky prvého prototypu. Mal rekonštruovanú prevodovku, zmenený podvozkový systém (namiesto šiestich nosných kladiek iba päť, upravené závesy kolies, upravené bočné krycie plechy, hnacie a napínacie koleso už neboli chránené). Počas skúšok v mesiacoch apríl - máj 1936 prototyp najazdil cca 800km. Plán pôvodne počítal s postavením pätice strojov, celý program bol však zastavený po tom ako bol r.1937 v rámci Stalinových čistiek zatknutý a neskôr popravený ako „nepriateľ ľudu“ šéfkonštruktér P. I. Sjačentov. Oba prototypy (SU-14 a SU-14-1) boli uložené v armádnom sklade č.37 v Moskve až do zimy r.1939, keď si na ne spomenuli a prišiel nápad využiť ich pri prekonaní Mannerheimovej línie vo Fínsku. Stroje boli dopravené do závodu S. M. Kirova (č.185) v Leningrade a v Ižorskom závode vybavené pancierovaním, ktoré malo chrániť bojový priestor. Tým samozrejme vzrástla hmotnosť vozidiel a znížila sa ich maximálna rýchlosť. Prestavba oboch vozidiel bola ukončená 20.3.1940, takže do bojov v Zimnej vojne už nezasiahli. Stroje boli po streleckých skúškach pokusne priradené k tankovej skupine kapitána P. F. Lebedeva v rámci Kyjevského vojenského okruhu v júli 1940. v Septembri sa vrátili na polygón v Kubinke. V r.1941 ostreľovali na veľkú vzdialenosť blížiace sa nemecké jednotky. Na rozdiel od SU-14 (ktoré v 60.rokoch zošrotovali) mal SU-14-1 viac šťastia a v Kubinke stojí doteraz ako exponát múzea obrnenej techniky.
TTD:
Hmotnosť: 64t (48t pred opancierovaním)
Motor: M-17F, 700ks, max. rýchlosť 20 - 22km/h (30km/h pred opancierovaním)
Výzbroj: 152mm kanón Br 2, 3x 7,62mm guľomet (DP, DT?)
Pancier: čelná stena 50mm, ostatné 30mm
Osádka: 6 mužov


Zdroj: I. Pejčoch/ S. Spurný: Obrněná technika 4 - SSSR 1919 - 1945 (II. Část), Ares 2002, ISBN 80-86158-18-7


URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-14-1-t10571#106063Verze : 0
Foto z muzea v Kubince


URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-14-1-t10571#32241Verze : 0
MOD
Ešte jeden záber z Kubinky. Rozmery tohoto drobčeka dobre vyniknú v porovnaní s ľudskou postavou. Very Happy


URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-14-1-t10571#106065Verze : 0