Main Menu
User Menu

Junkers Ju 21

Junkers T 21

     
Název:
Name:
Junkers Ju 21
Originální název:
Original Name:
Junkers Ju 21
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1923-DD.MM.1923 Junkers Flugzeugwerke AG, Dessau /
DD.MM.1923-DD.MM.1926 Závod Junkers, Fili /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1923-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 T.21 Dessau
122 Ju 21 Fili
První vzlet:
Maiden Flight:
12.06.1923
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
830 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
990 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,771) m
Délka:
Length:
7,30 m
Výška:
Height:
3,53 m
Plocha křídla:
Wing Area:
15,002) m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW IVa o výkonu 176 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
217 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4.5 min do 1000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5600 m
Dolet:
Range:
750 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet
1x pohyblivý 7,62mm kulomet
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) T.21 13,34 m
2) T.21 21,75 m2
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4
https://www.airwar.ru/enc/other1/ju21.html
https://www.wida.cz.cc/hjunkers/ju_h21_a1.htm
https://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_21
https://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_T_21

Junkers Ju 21 - Junkers T.21

Junkers T.21
Junkers Ju 21 - Junkers Ju 21

Junkers Ju 21
Junkers Ju 21 -


Junkers Ju 21 - Ju 21 převedený k civilní dopravě

Ju 21 převedený k civilní dopravě
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-21-t102817#370247Verze : 0
MOD
Při zahájení spolupráce mezi sovětskou vládou a společností Junkers projevili Rusové kromě plovákového průzkumného letounu Ju 20 zájem také o kolový průzkumný stroj. Šéfkonstruktér Junkersu Ernst Zindel k tomuto účelu upravil předchozí projekt, hornoplošník T.19. Práce na projektu s počátečním označením J.21 začaly v únoru 1923 a první prototyp, sériové číslo 354, byl v Dessau dokončen v červnu, kdy byl také zalétán Wilhelmem Zimmermanem. J.21 sdílel se svým předchůdcem mnoho společného, včetně pokrokových prvků jako nádrží na bocích trupu, které bylo možné v případě nouze odhodit, a samozřejmě také Junkersův obvyklý potah vlnitým plechem. Problémy s konstrukcí křídla vedly k zmenšení jeho rozpětí o čtvrtinu a dalším postupným úpravám, přesto se Junkersu nepodařilo dosáhnout původně požadovaných výkonů. Po dokončení vývoje byly oba vyrobené stroje, č. 354 a 355, v souladu s označením svého předchůdce přejmenovány na "cvičný" T.21.


Navzdory horším výkonům byly podklady pro výrobu předány pobočce ve Fili, kde byla v srpnu 1923 zahájena sériová výroba 120 kusů pod označením Ju 21. K testům byly do Ruska dopraveny také oba T.21. Navzdory výměně motorů za BMW IVa místo BMW IIIa, použitých u prototypů, se výkony příliš nezlepšily. Stále byly Ju 21 neohrabané, špatně manévrovaly a trěly vysokou přistávací rychlostí. V některých ohledech, jako ve vytrvalosti, dokonce zaostávaly za starými DH.9A, které měly nahradit (2,5 hodiny oproti 4 u DH.9A). se pokusil několik strojů vylepšit pomocí zástavby svých motorů Junkers L2 a L5, ale výsledky byly stále horší než původně očekávané, takže nebyl důvod měnit zaběhlou sériovou výrobu. Ju 21 proto byly ve službě jen tak dlouho, dokud nebyla v dostatečném počtu k dispozici náhrada, Polikarpov R-1 - v podstatě kopie DH.9A. Ju 21 byly potom převedeny do civilních služeb jako poštovní a dopravní. Německá armáda původně Ju 21 také zvažovala, pro svou tajnou výcvikovou základnu v Lipecku, ale s ohledem na ruské zkušenosti raději zvolila konkurenční typy od Albatrosu (L-76a) a Heinkelu (HD.17). Sériová výroba chystaná v Dessau pod označením H.21 byla proto zrušena, byť některé prameny mluví o jednom vyrobeném stroji. Souběžně s T.21/Ju 21 vznikl také stíhací prototyp T.22/Ju 22, který ovšem měl ještě horší parametry a do sériové výroby se nedostal.



Zdroj:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4
https://www.airwar.ru/enc/other1/ju21.html
https://www.wida.cz.cc/hjunkers/ju_h21_a1.htm
https://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_21
https://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_T_21
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-21-t102817#370252Verze : 0
MOD
Junkers Ju 21 "Bílá 6″ "Ťumenskij kresťanin″ (Ťumenský rolník)


Junkers Ju 21 Side view by Basil Zolotov
Junkers Ju 21 - https://basilzolotov.com

https://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-21-t102817#370253Verze : 1
MOD