Název: Name: | Watanabe průzkumný letoun siamského námořnictva | Watanabe Siam Navy Reconnaissance Seaplane |
Originální název: Original Name: | 渡辺WS.103S | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.02.1938-DD.11.1938 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1935-DD.04.1937 konstrukční práce DD.02.1938-DD.11.1938 výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp 6 sériových | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1938 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | jiné | other |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1148 kg | 2531 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1420 kg | 3131 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,590 m | 31ft 5,56in |
Délka: Length: | 8,100 m | 26ft 6,89in |
Výška: Height: | 3,450 m | 11ft 3,83in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20.97 m2 | 225,726 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 67,716 kg/m2 | 13.87 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hitači GK-2 Tempu 12 (Ha-22-12), vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 250 kW (340 k) a 221 kW (300 k) v h= 0 m. Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu. | Hitachi GK2 Tempu 12 nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 335 hp for take-off, and 396 hp at sea level, driving a fixed-pitch two-bladed metal propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 231.5 km/h v 2000 m | 143,85 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 151.3 km/h v 1000 m | 94 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,53 min do 3000 m | 10,53 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4900 m | 16076 ft |
Dolet: Range: | 466.7 km | 290 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 740.3 km | 460 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet ráže 7,7 mm a 1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm pro střelce. Pumový náklad: 2x 30 kg puma. | One fixed forward-firing 0.303 inch machine-gun and one flexible rearward-firing 0.303 inch machine-gun in dorsal positions. Bomb load: two 66 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letoun bylo možno katapultovat, přistání proběhlo v blízkosti lodi. | In 1935, the Royal Siamese Navy (now the Royal Thai Navy) placed an order with Japan for two gunboats, two corvettes and two submarines. Watanabe Iron Works was awarded the contract for the reconnaissance seaplanes to be carried aboard the corvettes. After delivery, they were taken aboard the two Siamese corvettes, Tacheng and Mekong, each displacing 1,400 tons, with the remaining aircraft kept in reserve. Sufficient strength was designed into these aircraft so they could be catapultlaunched. They had similar performance to the Type 96 Small Seaplane, and therefore were regarded as successful. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2 www.j-aircraft.com www.j-aircraft.com 178.83.198.61 |