Watanabe WS.103S

Watanabe WS.103S / 渡辺WS.103S
     
Název:
Name:
Watanabe průzkumný letoun siamského námořnictva Watanabe Siam Navy Reconnaissance Seaplane
Originální název:
Original Name:
渡辺WS.103S
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.02.1938-DD.11.1938 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1935-DD.04.1937 konstrukční práce
DD.02.1938-DD.11.1938 výroba
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
6 sériových
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1938
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
jiné other
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1148 kg 2531 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1420 kg 3131 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,590 m 31ft 5,56in
Délka:
Length:
8,100 m 26ft 6,89in
Výška:
Height:
3,450 m 11ft 3,83in
Plocha křídla:
Wing Area:
20.97 m2 225,726 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
67,716 kg/m2 13.87 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hitači GK-2 Tempu 12 (Ha-22-12), vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 250 kW (340 k) a 221 kW (300 k) v h= 0 m.
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu.
Hitachi GK2 Tempu 12 nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 335 hp for take-off, and 396 hp at sea level,
driving a fixed-pitch two-bladed metal
propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
231.5 km/h v 2000 m 143,85 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
151.3 km/h v 1000 m 94 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,53 min do 3000 m 10,53 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4900 m 16076 ft
Dolet:
Range:
466.7 km 290 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
740.3 km 460 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet ráže 7,7 mm a
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm pro střelce.
Pumový náklad: 2x 30 kg puma.
One fixed forward-firing 0.303 inch machine-gun and
one flexible rearward-firing 0.303 inch machine-gun in dorsal positions.
Bomb load: two 66 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun bylo možno katapultovat, přistání proběhlo v blízkosti lodi. In 1935, the Royal Siamese Navy (now the Royal Thai Navy) placed an order with Japan for two gunboats, two corvettes and two submarines. Watanabe Iron Works was awarded the contract for the reconnaissance seaplanes to be carried aboard the corvettes.
After delivery, they were taken aboard the two Siamese corvettes, Tacheng and Mekong, each displacing 1,400 tons, with the remaining aircraft kept in reserve. Sufficient strength was designed into these aircraft so they could be catapultlaunched. They had similar performance to the Type 96 Small Seaplane, and therefore were regarded as successful.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2
www.j-aircraft.com
www.j-aircraft.com
178.83.198.61
URL : https://www.valka.cz/Watanabe-WS-103S-t123639#421044 Verze : 0
Stručná historie:


V roce 1935 si objednalo siamské námořnictvo (Siamské království bylo tehdy silně pro-japonské) dva dělové čluny, dvě korvety a dvě ponorky. Na korvetách měly operovat plovákové průzkumné letouny, zakázku na jejich výrobu získala společnost Kabushiki Kaisha Watanabe Tekkosho.
Projektových prací se ujal šéfkonstruktér Ryohačiro Higuči, práce započaly v prosinci 1935, základem byl malý experimentální letoun pro ponorky, který byl postaven na základě specifikací 9-Ši. Úpravy letounu probíhaly od června 1936 do dubna 1937. První prototyp byl dokončen v únoru 1938, bezprostředně byly zahájeny testy, které dopadly dobře a tak bylo v tomto roce postaveno dalších šest letadel, které byly předány siamskému námořnictvu.
Obě siamské korvety nazvané Tacheng a Mekong, nesly po jednom letounu, ostatní letouny zůstaly v rezervě. Kovová konstrukce letounu (povrch byl potažen plátnem) vykazovala dostatečnou pevnost a v případě potřeby mohly být katapultovány. Letouny pro Siam údajně disponovaly podobnými letovými vlastnostmi jaké měly Malé námořní letouny Watanabe typ 96 (E9W1) a tak byly považovány za úspěšné.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2
archiv autora

Watanabe WS.103S -


Watanabe WS.103S -


Watanabe WS.103S -


URL : https://www.valka.cz/Watanabe-WS-103S-t123639#421045 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více