Main Menu
User Menu
Reklama

Watanabe WS.103S

Watanabe WS.103S / 渡辺WS.103S

     
Název:
Name:
Watanabe průzkumný letoun siamského námořnictva
Originální název:
Original Name:
渡辺WS.103S
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.02.1938-DD.11.1938 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1935-DD.04.1937 konstrukční práce
DD.02.1938-DD.11.1938 výroba
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
6 sériových
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1938
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
jiné
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1148 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1420 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,590 m
Délka:
Length:
8,100 m
Výška:
Height:
3,450 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20.97 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
67,716 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hitači GK-2 Tempu 12 (Ha-22-12), vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 250 kW (340 k) a 221 kW (300 k) v h= 0 m.
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
231.5 km/h v 2000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
151.3 km/h v 1000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,53 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4900 m
Dolet:
Range:
466.7 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
740.3 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet ráže 7,7 mm a
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm pro střelce.
Pumový náklad: 2x 30 kg puma.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun bylo možno katapultovat, přistání proběhlo v blízkosti lodi.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2
www.j-aircraft.com
www.j-aircraft.com
178.83.198.61
URL : https://www.valka.cz/Watanabe-WS-103S-t123639#421044Verze : 0
MOD
Stručná historie:


V roce 1935 si objednalo siamské námořnictvo (Siamské království bylo tehdy silně pro-japonské) dva dělové čluny, dvě korvety a dvě ponorky. Na korvetách měly operovat plovákové průzkumné letouny, zakázku na jejich výrobu získala společnost Kabushiki Kaisha Watanabe Tekkosho.
Projektových prací se ujal šéfkonstruktér Ryohačiro Higuči, práce započaly v prosinci 1935, základem byl malý experimentální letoun pro ponorky, který byl postaven na základě specifikací 9-Ši. Úpravy letounu probíhaly od června 1936 do dubna 1937. První prototyp byl dokončen v únoru 1938, bezprostředně byly zahájeny testy, které dopadly dobře a tak bylo v tomto roce postaveno dalších šest letadel, které byly předány siamskému námořnictvu.
Obě siamské korvety nazvané Tacheng a Mekong, nesly po jednom letounu, ostatní letouny zůstaly v rezervě. Kovová konstrukce letounu (povrch byl potažen plátnem) vykazovala dostatečnou pevnost a v případě potřeby mohly být katapultovány. Letouny pro Siam údajně disponovaly podobnými letovými vlastnostmi jaké měly Malé námořní letouny Watanabe typ 96 (E9W1) a tak byly považovány za úspěšné.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2
archiv autora

Watanabe WS.103S -


Watanabe WS.103S -


Watanabe WS.103S -


URL : https://www.valka.cz/Watanabe-WS-103S-t123639#421045Verze : 1
MOD