Název: Name: | Watanabe průzkumný letoun siamského námořnictva | |
Originální název: Original Name: | 渡辺WS.103S | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.02.1938-DD.11.1938 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka / | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1935-DD.04.1937 konstrukční práce DD.02.1938-DD.11.1938 výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp 6 sériových | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1938 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | jiné | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1148 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1420 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,590 m | |
Délka: Length: | 8,100 m | |
Výška: Height: | 3,450 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 20.97 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 67,716 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hitači GK-2 Tempu 12 (Ha-22-12), vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 250 kW (340 k) a 221 kW (300 k) v h= 0 m. Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 231.5 km/h v 2000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 151.3 km/h v 1000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,53 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4900 m | |
Dolet: Range: | 466.7 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 740.3 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet ráže 7,7 mm a 1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm pro střelce. Pumový náklad: 2x 30 kg puma. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Letoun bylo možno katapultovat, přistání proběhlo v blízkosti lodi. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2 www.j-aircraft.com www.j-aircraft.com 178.83.198.61 |
URL : https://www.valka.cz/Watanabe-WS-103S-t123639#421044Verze : 0
Vláďa
MOD
Stručná historie:
V roce 1935 si objednalo siamské námořnictvo (Siamské království bylo tehdy silně pro-japonské) dva dělové čluny, dvě korvety a dvě ponorky. Na korvetách měly operovat plovákové průzkumné letouny, zakázku na jejich výrobu získala společnost Kabushiki Kaisha Watanabe Tekkosho.
Projektových prací se ujal šéfkonstruktér Ryohačiro Higuči, práce započaly v prosinci 1935, základem byl malý experimentální letoun pro ponorky, který byl postaven na základě specifikací 9-Ši. Úpravy letounu probíhaly od června 1936 do dubna 1937. První prototyp byl dokončen v únoru 1938, bezprostředně byly zahájeny testy, které dopadly dobře a tak bylo v tomto roce postaveno dalších šest letadel, které byly předány siamskému námořnictvu.
Obě siamské korvety nazvané Tacheng a Mekong, nesly po jednom letounu, ostatní letouny zůstaly v rezervě. Kovová konstrukce letounu (povrch byl potažen plátnem) vykazovala dostatečnou pevnost a v případě potřeby mohly být katapultovány. Letouny pro Siam údajně disponovaly podobnými letovými vlastnostmi jaké měly Malé námořní letouny Watanabe typ 96 (E9W1) a tak byly považovány za úspěšné.
Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2
archiv autora
V roce 1935 si objednalo siamské námořnictvo (Siamské království bylo tehdy silně pro-japonské) dva dělové čluny, dvě korvety a dvě ponorky. Na korvetách měly operovat plovákové průzkumné letouny, zakázku na jejich výrobu získala společnost Kabushiki Kaisha Watanabe Tekkosho.
Projektových prací se ujal šéfkonstruktér Ryohačiro Higuči, práce započaly v prosinci 1935, základem byl malý experimentální letoun pro ponorky, který byl postaven na základě specifikací 9-Ši. Úpravy letounu probíhaly od června 1936 do dubna 1937. První prototyp byl dokončen v únoru 1938, bezprostředně byly zahájeny testy, které dopadly dobře a tak bylo v tomto roce postaveno dalších šest letadel, které byly předány siamskému námořnictvu.
Obě siamské korvety nazvané Tacheng a Mekong, nesly po jednom letounu, ostatní letouny zůstaly v rezervě. Kovová konstrukce letounu (povrch byl potažen plátnem) vykazovala dostatečnou pevnost a v případě potřeby mohly být katapultovány. Letouny pro Siam údajně disponovaly podobnými letovými vlastnostmi jaké měly Malé námořní letouny Watanabe typ 96 (E9W1) a tak byly považovány za úspěšné.
Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2
archiv autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Watanabe WS.103S |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Watanabe WS.103S |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Watanabe-WS-103S-t123639#421045Verze : 1
Vláďa
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.