Watanabe K8W1 12-Ši

Watanabe K8W1 12-Shi / 12试式水上初歩练习机
     
Název:
Name:
Watanabe K8W1 12-Ši Watanabe K8W1 12-Shi
Originální název:
Original Name:
12试式水上初歩练习机
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.10.1938 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1937-DD.10.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1938
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
750 kg 1653 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1015 kg 2238 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m 32ft 9,69in
Délka:
Length:
8,700 m 28ft 6,51in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
25,00 m2 269.1 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
40,60 kg/m2 8.32 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gasuden Džimpu 2, vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o vzletovém výkonu 118 kW (160 k) a 96 kW (130 k) v optimální výšce.
Vrtule dřevěná, dvoulistá nestavitelná o průměru 2 400 mm
Gasuden Jimpu 2, seven-cylinder air-cooled radial engine rated at 158 hp for take-off and 128 hp at optimal level,
driving a two-bladed wooden propeller of the diameter 7ft 10,5in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
147.7 km/h v 0 m 91,8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
104.3 km/h v 600 m 64.8 mph in 1969 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
20,0 min do 3000 m 20,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3500 m 11483 ft
Dolet:
Range:
420 km 261 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
12试式水上初歩练习机 - Experimentální námořní primární cvičný letoun 12-Ši.


Letová vytrvalost 4,0 h
12试式水上初歩练习机 - Navy Experimental 12-Shi Primary Trainer Seaplane


Endurance: 4 hours


Competition to win a contract for the 12-Shi Primary Seaplane Trainer began in April 1937 when the Navy asked for such an aircraft from Nippi, Watanabe and Kawanishi. The new design was to replace the Type 90 Primary Seaplane Trainer and be powered by a 130hp Jimpu engine.
All three aeroplanes from the competing companies were almost identical because there was little latitude in designing such a straightforward twin-float trainer. They were basically a redesigned Type 90 Primary Seaplane Trainer which was already in service.
Kawanishi won the competition and its entry was adopted as the Type 0 Primary Seaplane Trainer, K8K1.
The Kawanishi K8K1, Type 0 Primary Seaplane Trainer ended after only fifteen were built
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Watanabe-K8W1-12-Si-t64928#231422 Verze : 0
Watanabe K8W1 12-Shi


Stručná historie:
Letoun vznikl na základě technických specifikací 12-Shi, které vydalo Kaigun Koku Hombu (velení námořní letectvo) v dubnu 1937, námořnictvo v té době hledalo náhradu za zastarávající cvičný letoun pro základní výcvik Yokosuku K4Y1.
Soutěže, která probíhala do konce roku 1940 se zúčastnily krom K. K. Watanabe Tekošo ještě společnosti Kawanishi Kokuki K. K. s typem K8K1 (vítěz soutěže) a poprvé se takové soutěže zúčastnila firma Nihon Kokuki K. K. s typem K8Ni1 nebo také používaným označením K8P1.
Všechny tři typy se navzájem dosti podobaly, bylo to dáno technickými podmínkami uvedenými ve specifikacích, konstruktéři tak navrhli jen mírně upravený Námořní cvičný letoun typ 90 (K4Y1).
Tavárna Kawanishi tak sice soutěž vyhrála se svými prototypy K8K1 12-Ši, ale nakonec sériových K8K1 11 vyrobIla pouze 15, námořnictvo upřednostnilo starší letoun Yokosuka K5Y2, který se již vyráběl téměř masově.



Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Watanabe-K8W1-12-Si-t64928#231421 Verze : 0
Přidám dvě málo kvalitní fotografie



Použité zdroje pro celý příspěvek:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
Watanabe K8W1 12-Ši -


Watanabe K8W1 12-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Watanabe-K8W1-12-Si-t64928#231426 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více