Název: Name: | Sikorsky CH-53D Sea Stallion | |
Originální název: Original Name: | Sikorsky CH-53D Sea Stallion | |
Kategorie: Category: | transportní vrtulník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1969-DD.MM.1972 Sikorsky Aircraft Division, United Aircraft Corp., Stratford, Connecticut | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1969-DD.MM.1972 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 126 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 14.10.1964 (YCH-53A) 27.01.1969 (CH-53D) | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 10717 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 16644 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 19051 kg | |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 26.90 m | |
Délka trupu: Fuselage Length: | 20.47 m | |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 2.69 m | |
Celková výška: Overall Height: | 7.59 m | |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 22.02 m | |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 4.88 m | |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 380.88 m2 | |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 18.68 m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Genral Electric T61-GE-413 - výkon jednoho motoru: 2937 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | levý nosník: 1208 pravý nosník: 1208 l kabina: 5677 l celkem: 8093 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 312 km/h v 914 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 277.8 km/h v 0 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13.8 m/s | |
Statický dostup: Static Ceiling: | 1905 m | |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 6020 m | |
Dolet: Range: | 185.1 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1641 km | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 3629 kg (max. 5780 kg při přetížení) nebo 38 vojáků nebo 24 nosítek | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 2 x 12,7mm .05 BMG XM218 (letecká varianta M2) možnost 1 x 12,7 .50 BMG GAU-21/A (M3M) v na zadní rampě | |
Vybavení: Equipment: | VKV radiostanice AN/ARC-51A navigační systém TACAN AN/ARN-52 odpovídač IFF AN/APX-64 radiostanice AN/ARC-94 radiokompas AN/ARN-59 interkom AN/AIC-14 radiomaják AN/APN-154 radiovýškoměr AN/APN-171 směrový ukazatel ID-351 nebo 387/ARN ukazatel směru a vzdálenosti ID-663A/U nebo B/U nebo C/U | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Používán u USMC. | |
Zdroje: Sources: | http://www.history.navy.mil/planes/ch-53d.pdf en.wikipedia.org |
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53D-Sea-Stallion-t124129#422892Verze : 0
MART.in
MOD
Stroje Sikorsky CH-53D Sea Stallion (65 a 69) perutě HMH-362 "Ugly Angels", Letecká skupina námořní pěchoty 24 , 1. letecké křídlo námořní pěchoty (Marine Heavy Helicopter Squadron 362, Marine Aircraft Group 24, 1st Marine Aircraft Wing), Oahu, Havaj.
Web autora : http://www.news.navy.mil
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Sikorsky CH-53D Sea Stallion |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 65 a 69 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 17.07.2004 |
Autor | U.S. Navy Photo #040717-N-6932B-204 via wikipedia.org |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | http://www.news.navy.mil |
Web autora : http://www.news.navy.mil
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53D-Sea-Stallion-t124129#422901Verze : 1
MART.in
MOD
Reklama
Sikorsky CH-53D Sea Stallion (33) perutě HMH-463, Letecká skupina námořní pěchoty 16, 3. letecké křídlo námořní pěchoty (Marine Heavy Helicopter Squadron 463, Marine Aircraft Group 16 (Reinforced), 3rd Marine Aircraft Wing) v Al Asad, Irák.
V kokpitu sedí Maj. Edward Rodgers a Capt. Eric D. Gregory.
V kokpitu sedí Maj. Edward Rodgers a Capt. Eric D. Gregory.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Sikorsky CH-53D Sea Stallion |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 33 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 14.06.2006 |
Autor | Lance Cpl. James B. Hoke (via wikipedia.org) |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53D-Sea-Stallion-t124129#422896Verze : 1
MART.in
MOD
Kedy boli CH-53D vyzbrojené? V publikácii Squadron/Signal 1174 (H-53 Sea Stallion in action) sa uvádza, že CH-53D bola bez výzbroje. Údaje o výzbroji chýbajú aj v http://www.history.navy.mil/planes/ch-53d.pdf .
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53D-Sea-Stallion-t124129#505735Verze : 0
buko1
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.