Sikorsky CH-53D Sea Stallion

     
Název:
Name:
Sikorsky CH-53D Sea Stallion
Originální název:
Original Name:
Sikorsky CH-53D Sea Stallion
Kategorie:
Category:
transportní vrtulník
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1969-DD.MM.1972 Sikorsky Aircraft Division, United Aircraft Corp., Stratford, Connecticut
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1969-DD.MM.1972
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
126
První vzlet:
Maiden Flight:
14.10.1964 (YCH-53A)
27.01.1969 (CH-53D)
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
10717 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
16644 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
19051 kg
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
26.90 m
Délka trupu:
Fuselage Length:
20.47 m
Šířka trupu:
Fuselage Width:
2.69 m
Celková výška:
Overall Height:
7.59 m
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
22.02 m
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
4.88 m
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
380.88 m2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
18.68 m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Genral Electric T61-GE-413
- výkon jednoho motoru: 2937 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
levý nosník: 1208
pravý nosník: 1208 l
kabina: 5677 l
celkem: 8093 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
312 km/h v 914 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
277.8 km/h v 0 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13.8 m/s
Statický dostup:
Static Ceiling:
1905 m
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
6020 m
Dolet:
Range:
185.1 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1641 km
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
3629 kg (max. 5780 kg při přetížení)
nebo
38 vojáků
nebo
24 nosítek
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
2 x 12,7mm .05 BMG XM218 (letecká varianta M2)
možnost 1 x 12,7 .50 BMG GAU-21/A (M3M) v na zadní rampě
Vybavení:
Equipment:
VKV radiostanice AN/ARC-51A
navigační systém TACAN AN/ARN-52
odpovídač IFF AN/APX-64
radiostanice AN/ARC-94
radiokompas AN/ARN-59
interkom AN/AIC-14
radiomaják AN/APN-154
radiovýškoměr AN/APN-171
směrový ukazatel ID-351 nebo 387/ARN
ukazatel směru a vzdálenosti ID-663A/U nebo B/U nebo C/U
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Používán u USMC.
Zdroje:
Sources:
https://www.history.navy.mil/planes/ch-53d.pdf
en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53D-Sea-Stallion-t124129#422892Verze : 0
MOD
Stroje Sikorsky CH-53D Sea Stallion (65 a 69) perutě HMH-362 "Ugly Angels", Letecká skupina námořní pěchoty 24 , 1. letecké křídlo námořní pěchoty (Marine Heavy Helicopter Squadron 362, Marine Aircraft Group 24, 1st Marine Aircraft Wing), Oahu, Havaj.


URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53D-Sea-Stallion-t124129#422901Verze : 1
MOD
Sikorsky CH-53D Sea Stallion (33) perutě HMH-463, Letecká skupina námořní pěchoty 16, 3. letecké křídlo námořní pěchoty (Marine Heavy Helicopter Squadron 463, Marine Aircraft Group 16 (Reinforced), 3rd Marine Aircraft Wing) v Al Asad, Irák.
V kokpitu sedí Maj. Edward Rodgers a Capt. Eric D. Gregory.


URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53D-Sea-Stallion-t124129#422896Verze : 1
MOD
Diskuse
Kedy boli CH-53D vyzbrojené? V publikácii Squadron/Signal 1174 (H-53 Sea Stallion in action) sa uvádza, že CH-53D bola bez výzbroje. Údaje o výzbroji chýbajú aj v https://www.history.navy.mil/planes/ch-53d.pdf .
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53D-Sea-Stallion-t124129#505735Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!