Název: Name: | Short S.35 Shetland Mk.I | Short S.35 Shetland Mk.I |
Originální název: Original Name: | Short S.35 Shetland Mk.I | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1947 Short Brothers & Harland Ltd., Rochester | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1947 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 14.12.1944 | |
Osádka: Crew: | 11 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 34410 kg | 75860 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 54431 kg | 120000 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 56699 kg | 125000 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 45.82 m | 150ft 4in |
Délka: Length: | 33.53 m | 110ft |
Výška: Height: | 12.24 m | 40ft 2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 244.89 m2 | 2636 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Bristol Centaurus XI o výkonu 1838 kW čtyřlistá vrtule | Bristol Centaurus XI, power 2500 hp four-blade propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 423.3 km/h v 1981 m | 263 mph in 6500 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 294.5 km/h v ? m | 183 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5182 m | 17000 ft |
Dolet: Range: | 7097.2 km | 4410 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | První prototyp DX166 procházel krátkými testy u RAF, které o něj nakonec neprojevilo zájem. Letoun byl pak používán jako transportní a dne 28.1.1946 shořel, po chybě mechanika. Druhý prototyp byl dokončen jako dopravní Shetland II a zalétán až 17.9.1947. Nikdo o něj ovšem neprojevil zájem a byl v roce 1951 sešrotován. | - |
Zdroje: Sources: | L+K 22/93 http://en.wikipedia.org/wiki/Short_Shetland http://www.airwar.ru/enc/sww2/s35.html www.britishaircraft.co.uk www.aviastar.org |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.msacomputer.com