SAAB 32 Lansen - prehľad verzií
SAAB 32 (4) - Prvé štyri prototypy Lansen.
A 32A (284) {3} - Útočné verzie s motorom Rolls - Royce Avon RM5 A2.
J 32B (120) - Prepadový stíhač s motorom Rolls - Royce Avon RM6 B.
S 32C (44) - Neozbrojená prieskumná verzia na základe A 32A.
J 32D - 6 prerobených lietadiel J 32B na vlečenie terčov.
J 32E - 15 prerobených J 32B na elektronický boj.
J 32AD - denní stíhací varianta, projekt.
J 32U - stíhací varianta s motorem RA 19R, projekt.
{} - Zátvorky označujú počet prerobených verzií
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-32-Lansen-t9336#58509Verze : 2
Identifikace verzí letounu Saab J-32 Lansen
SAAB J-32 Lansen se vyráběl ve třech základních verzích, dvě další vznikly přestavbou starších strojů.
Lansen A-32A
Radar PS-431/A (jen některé letouny)
Sklápěcí ústní 20mm kanonů Oerlikon
Deflektory pro odrážení prázdných nábojnic
Přední část přídavné nádrže krytá neoprenem
Zaměřovač Reflexsikte 5
Fotokulomet KKa 4
Motor RM-5A
Lansen J-32B
Radar PS-42/A
Oválné výstřelné otvory 30mm kanonů Aden M/55
Nádrž bez ochranného neoprenového povlaku
Zaměřovač Reflexsikte 6A
Rozměrnější vstupy vzduchu k motoru
Motor RM-6A s přídavným spalováním
Lansen S-32C
Radar PS-432/A
Zaměřovač odstraněn
Zaslepená ústí kanonů
Odstraněná výzbroj
Rozšířené kryty kamer
Odstraněný fotokulomet
Motor RM-5A
Varovný přijímač
Lansen J-32E
Antény prostředků REB (jeden před kabinou, dva mezi kabinou a SOP a jeden za SOP)
SAAB J-32 Lansen se vyráběl ve třech základních verzích, dvě další vznikly přestavbou starších strojů.
Lansen A-32A
Radar PS-431/A (jen některé letouny)
Sklápěcí ústní 20mm kanonů Oerlikon
Deflektory pro odrážení prázdných nábojnic
Přední část přídavné nádrže krytá neoprenem
Zaměřovač Reflexsikte 5
Fotokulomet KKa 4
Motor RM-5A
Lansen J-32B
Radar PS-42/A
Oválné výstřelné otvory 30mm kanonů Aden M/55
Nádrž bez ochranného neoprenového povlaku
Zaměřovač Reflexsikte 6A
Rozměrnější vstupy vzduchu k motoru
Motor RM-6A s přídavným spalováním
Lansen S-32C
Radar PS-432/A
Zaměřovač odstraněn
Zaslepená ústí kanonů
Odstraněná výzbroj
Rozšířené kryty kamer
Odstraněný fotokulomet
Motor RM-5A
Varovný přijímač
Lansen J-32E
Antény prostředků REB (jeden před kabinou, dva mezi kabinou a SOP a jeden za SOP)
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-32-Lansen-t9336#113184Verze : 0
foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-32-Lansen-t9336#28450Verze : 0
ICE
MOD
Přidám dvě fotky J 32E z muzea v Le Bourget,
zdroj : vlastní archiv (foceno v roce 2006)
zdroj : vlastní archiv (foceno v roce 2006)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-32-Lansen-t9336#200343Verze : 1
Svedinos museum, vlastni foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | SAAB J 32 Lansen |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | SAAB J 32 Lansen |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-32-Lansen-t9336#539971Verze : 0
karaco
MOD
V každém Lansenu je uloženo 384 km kabelů
U pilotů jsou Lanseny oblíbeny protože reagují bezpečně i při chybách řízení
V době služby Lansenů měly švédské vzdušné síly více než 28000 mužů a 11 pluků s 50 letkami
V letech 1952 - 1961 bylo v továrně Saab vyrobeno 452 kusů Saab 32 Lansen třech verzí
U pilotů jsou Lanseny oblíbeny protože reagují bezpečně i při chybách řízení
V době služby Lansenů měly švédské vzdušné síly více než 28000 mužů a 11 pluků s 50 letkami
V letech 1952 - 1961 bylo v továrně Saab vyrobeno 452 kusů Saab 32 Lansen třech verzí
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-32-Lansen-t9336#31366Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.