Název: Name: | Russo-Balt C 1914 Grauen | |
Originální název: Original Name: | Руссо-Балт Ц 1914 Грауэна | |
Výrobce: Producer: | podvozek/chasis - Rusko-baltický vagonový závod, Riga / panceřování/armour - Ižorské závody - provoz 2, Kolpino / | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1914-DD.10.1914 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 8 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.09.1914 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4x2 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | ? kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | ? kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 2960 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 4500 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 1980 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2000 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 260 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 3305 mm | |
Rozchod: Track: | ? mm - | |
Brzdová soustava: Braking System: | mechanická, bubnové brzdy | |
Elektrický systém: Electrical System: | ? | |
Pneumatiky: Tyres: | ? | |
Pancéřování: Armour: | nýtované - čelo, bok - 5 mm - strop, záď - 3 - 3,5 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | benzínový čtyřválec o objemu 4 501 ccm, vodou chlazený, 29,4 kW (40 k) při 1500 ot/min | |
Převodovka: Gearbox: | mechanická 4+1 | |
Spojka: Clutch: | ? | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 96 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 40 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Výzbroj: Armament: | 3x 7,62 mm Maxim vz.1910, 9000 nábojů | |
Uživatelské státy: User States: | (různé strany obč. války v Rusku) | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | http://ru.wikipedia.org/ Kolomiec M.:Broněavtomobili Rossiji, http://auto.rin.ru/ Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000 http://tehno.claw.ru/ http://bibliotekar.ru/rus/106.htm |
URL : https://www.valka.cz/RUS-Russo-Balt-C-1914-Grauen-t88570#505443Verze : 0
cimbal
MOD
Obrněný automobil Russo-Balt C 1914
17.08.1914 bylo na schůzce ministra války gen.adj. Suchomlinova s plukovníkem gardy Dobržanským dohodnuto vytvoření 1.kulometné roty pancéřových automobilů pro průzkum, podporu jednotek, průlomy a uzavírání nepřátelských průlomů. Nehledně na název měla být vozidla jednotky vybavena jak kulomety (lehká), tak kanony (těžká). Jako podvozek pro první sérii lehkých automobilů byl vybrán dvounápravový (4x2) podvozek limuzíny Russo-Balt C 24/40 (motor 40 HP) z produkce Rižského závodu na výrobu vagonů. Na konstrukci nástavby se podílel ing.Grauen.
Do Ižorského závodu č.2 bylo z Rigy dodáno osm kusů podvozků s motory a převodovkami č.NN 530, 532-535, 538, 539 a 542. Na ně byla namontována nýtovaná nástavba s pancéřového plechu o tloušťce od 5 mm (čelo, boky) do 3 mm (strop, záď). Nástavba byla nýtovaná, na dobu svého vzniku s moderně řešenými sklony. Jako výzbroj sloužily dva pevně lafetované kulomety 7,62 Maxim 1910 v čelním a zadním pancíři a jeden přenosný pro střelbu s bočních střílen. Toto uspořádání i bez otočné věže zajišťovalo kruhový obstřel. Zásoba munice činila 9 000 nábojů. Osádka (4-5 mužů) nastupovala do vozidla bočními a zadnimi dvířky, k pozorování sloužily průhledy. Na střeše bojového prostoru byl rozměrný dvoudílný poklop. Disky kol byly chráněny pancéřovými kryty. Zážehový čtyřválec o objemu 4 501 ccm měl výkon 40 HP při 1500-1800 ot/min a při průměrné rychlosti 40 km/h (max.60 km/h) spotřebu 25 l na 100 km. Obsah nádrže byl 96 kg benzínu, celková hmotnost vozidla činila 2 960 kg.
Vozidla byla u zkoušek kladně hodnocena a již na sklonku roku 1914 se objevují v sestavě jednotek 2. armády.
Zdroj
http://ru.wikipedia.org/
Kolomiec M.:Broněavtomobili Rossiji, http://auto.rin.ru/
Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
http://tehno.claw.ru/
Russo-Balt typ C 1914
čtyřpohledový nákres
17.08.1914 bylo na schůzce ministra války gen.adj. Suchomlinova s plukovníkem gardy Dobržanským dohodnuto vytvoření 1.kulometné roty pancéřových automobilů pro průzkum, podporu jednotek, průlomy a uzavírání nepřátelských průlomů. Nehledně na název měla být vozidla jednotky vybavena jak kulomety (lehká), tak kanony (těžká). Jako podvozek pro první sérii lehkých automobilů byl vybrán dvounápravový (4x2) podvozek limuzíny Russo-Balt C 24/40 (motor 40 HP) z produkce Rižského závodu na výrobu vagonů. Na konstrukci nástavby se podílel ing.Grauen.
Do Ižorského závodu č.2 bylo z Rigy dodáno osm kusů podvozků s motory a převodovkami č.NN 530, 532-535, 538, 539 a 542. Na ně byla namontována nýtovaná nástavba s pancéřového plechu o tloušťce od 5 mm (čelo, boky) do 3 mm (strop, záď). Nástavba byla nýtovaná, na dobu svého vzniku s moderně řešenými sklony. Jako výzbroj sloužily dva pevně lafetované kulomety 7,62 Maxim 1910 v čelním a zadním pancíři a jeden přenosný pro střelbu s bočních střílen. Toto uspořádání i bez otočné věže zajišťovalo kruhový obstřel. Zásoba munice činila 9 000 nábojů. Osádka (4-5 mužů) nastupovala do vozidla bočními a zadnimi dvířky, k pozorování sloužily průhledy. Na střeše bojového prostoru byl rozměrný dvoudílný poklop. Disky kol byly chráněny pancéřovými kryty. Zážehový čtyřválec o objemu 4 501 ccm měl výkon 40 HP při 1500-1800 ot/min a při průměrné rychlosti 40 km/h (max.60 km/h) spotřebu 25 l na 100 km. Obsah nádrže byl 96 kg benzínu, celková hmotnost vozidla činila 2 960 kg.
Vozidla byla u zkoušek kladně hodnocena a již na sklonku roku 1914 se objevují v sestavě jednotek 2. armády.
Zdroj
http://ru.wikipedia.org/
Kolomiec M.:Broněavtomobili Rossiji, http://auto.rin.ru/
Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
http://tehno.claw.ru/
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Russo-Balt typ C 1914
čtyřpohledový nákres
URL : https://www.valka.cz/RUS-Russo-Balt-C-1914-Grauen-t88570#329159Verze : 1
cimbal
MOD
Russo-Balt C 1914
Zdroj
Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
http://ru.wikipedia.org/
Limuzína Russo-Balt C 24/40
OA Russo-Balt
severozápadní fronta, únor 1915
OA Russo-Balt
přehlídka 1. automobilní kulometné roty, Petrohrad, 19.10. 1914
Zdroj
Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
http://ru.wikipedia.org/
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Limuzína Russo-Balt C 24/40
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
OA Russo-Balt
severozápadní fronta, únor 1915
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
OA Russo-Balt
přehlídka 1. automobilní kulometné roty, Petrohrad, 19.10. 1914
URL : https://www.valka.cz/RUS-Russo-Balt-C-1914-Grauen-t88570#329160Verze : 0
cimbal
MOD
Russo-Balt C 1914
Zdroj
Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
OA Russo-Balt C 1914
maskovaný větvemi, oblast Krasnyš, podzim 1915
OA Russo-Balt C 1914
odtah poškozeného vozidla, jaro 1915
Zdroj
Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
OA Russo-Balt C 1914
maskovaný větvemi, oblast Krasnyš, podzim 1915
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
OA Russo-Balt C 1914
odtah poškozeného vozidla, jaro 1915
URL : https://www.valka.cz/RUS-Russo-Balt-C-1914-Grauen-t88570#329162Verze : 0
cimbal
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.