Název: Name: | Potez-CAMS 141 Antarès | Potez-CAMS 141 Antarès |
Originální název: Original Name: | Potez-CAMS 141 Antarès | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.06.1940 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Nord, Sartrouville | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.06.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (nejméně 4 další rozestavěné) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.01.1938 | |
Osádka: Crew: | 9 - 12 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 15031 kg | 33138 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 24500 kg | 54013 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 26055 kg | 57441 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 41,010 m | 134ft 6,5in |
Délka: Length: | 24,310 m | 79ft 9in |
Výška: Height: | 7,850 m | 25ft 9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 171,10 m2 | 1841.71 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 152,279 kg/m2 | 31.19 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Hispano-Suisa 12Y-26/27 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 699 kW (950 k) a 662 kW (900 k) při 2 400 ot/min v h= 850 m. Vrtule trojlisté kovové s nastavitelným úhlem náběhu. | Hispano-Suiza 12Y-26/27 twelve-cylinder, liquid-cooled Vee engine, rated 937 hp for take-off and 888 hp at 2,400 rpm at 2,789 ft, driving a three-blade variable-pitch metal propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 8 520 l | 1,815 UK gallons (2,179 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 320 km/h v 1000 m | 198.8 mph in 3281 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 260 km/h v ? m | 161.6 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5600 m | 18373 ft |
Dolet: Range: | 6000 km | 3728.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x zdvojený kulomet Darne ráže 7,5 mm ve hřbetní střelecké věži na křídle, 2x zdvojený kulomet Darne ráže 7,5 mm v bočních střelištích za pilotní kabinou (v každém bylo jedno kulometné dvojče) a 2x zdvojený kulomet Darne ráže 7,5 mm v bočních střelištích (oknech) za křídlem). Pumový náklad: 1 500 kg pum. | Two flexible 0.295 inch Darne machine-guns in dorsal turret, two flexible 0.295 inch Darne machine-guns in lateral "cheek" barbettes and two flexible 0.295 inch Darne machine-guns in waist positions. Bomb load: Up to 3,300 lb of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost 30 hodin. V roce 1933 získala firma Potez majoritní podíl tehdy upadající firmy Chantiers Aéro-Maritimes de la Seine (CAMS) se sídlem v Sartrouville, tak vznikla továrna Potez-CAMS, která vyráběla námořní letadla. Popis a historie typu v samostatném příspěvku | Endurance 30 hours. The Potez-CAMS 141 was a French long range reconnaissance flying boat. Only a single prototype was completed before the German invasion of France stopped production. The flying boat was named Antarès and being evacuated to Port Lyautey in Morocco. It was operated by the Vichy French Navy, serving with Escadrille 4E at Dakar, continuing in service until the Allied Invasion of North Africa, when after brief fighting, the French armed forces in North Africa joined with the Free French. The Antarès continued in service, carrying out patrols over the Central and South Atlantic. On 2 June 1943, Antarès sank the German U-Boat U-105 near Dakar. Antarès was retired and scrapped at the end of 1943 by which time it had logged 1,800 flying hours. |
Zdroje: Sources: | William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Five, Flying Boats, UK, London, Macdonald, ISBN 0-356-01449-5. http://www.hydroretro.net/etudegh/potez.pdf www.aviafrance.com http://www.airwar.ru/enc/flyboat/pcams141.html http://www.aviastar.org/air/france/potez-141.php 1000aircraftphotos.com |