Potez 671 C.2

     
Název:
Name:
Potez 671 C.2 Potez 671 C.2
Originální název:
Original Name:
Potez 671 C.2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.07.1939 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Sud-Est, Méaulte /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.07.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (vznikl přestavbou prototypu Potez 670)
40 (zahájena sériová výroba - pouze rozpracované)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1939
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3186 kg 7024 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4726 kg 10419 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,100 m 49ft 6,5in
Délka:
Length:
10,800 m 35ft 5in
Výška:
Height:
3,270 m 10ft 8,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
32,50 m2 349.83 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
145,415 kg/m2 29.78 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 14AB 12/13 vzduchem chlazený přeplňovaný dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 588,4 kW (800 k).
Vrtule trojlisté s nastavitelným úhlem náběhu.
Hispano-Suiza 14AB 12/13 fourteen-cylinder supercharged air-cooled two-row radial engine rated 790 hp,
driving a three-blade variable-pitch propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
500 km/h v 6000 m 310.7 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
445 km/h v ? m 276.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,6 m/s 2874 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
1,6 min do 3000 m 1,6 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10500 m 34449 ft
Dolet:
Range:
2000 km 1242.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón HS-404 ráže 20 mm s 90 náboji na hlaveň
2x pevný kulomet MAC ráže 7,5 mm a
1x pohyblivý zdvojený kulomet MAC ráže 7,5 mm nebo 1x pohyblivý kanón HS-404 ráže 20 mm ve střelecké věži


(zbraně nebyly vestavěny, ale závěsy již byly ve výrobě)
Two fixed forward-firing 0.79 inch HS-404 cannons, 90 rpg,
two fixed forward-firing 0.295 inch MAC machine-guns and
one twin flexible rearward-firing 0.295 inch MAC in dorsal position or
one flexible rearward-firing 0.79 inch HS-404 cannon in a dorsal turtet.


(This weapons have not been installed, but supports were already in production)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- The Potez 670 it was a two-seat long-range escort fighter and bomber destroyer. Initially powered by two 700hp Gnome- Rhone 14M radials, it was re-engined after initial flight trials with two 800hp Hispano-Suiza 14AB 12/13 radials, with which it resumed flight tests in July 1939 as the Potez 671. Several production variants were proposed, but flight trials were incomplete. The aircraft was destroyed during the German invasion in May 1940. At the time, work had begun on an initial batch of 40 Potez 671 C2 fighters.
Zdroje:
Sources:
L+K č. 5/1992, Václav Němeček, Letadla 39-45, POTEZ 670/671.
www.aviafrance.com
1000aircraftphotos.com
http://www.aviastar.org/air/france/potez-670.php
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p671.html
http://www.aerea-wwii.com/#!potez-670671/c1iol
http://ww2photo.se/air/fr/potez/pot671.htm
URL : https://www.valka.cz/Potez-671-C-2-t41904#164729 Verze : 0
Historie:
• Letouny verzí Potez 63 se osvědčily ve všech jim přisouzených úlohách, ale bylo jasné, že je nutno zvýšit jejich výkony montáží výkonnějších motorů a vylepšení si zaslouží také výzbroj a pasivní ochrana.
• Firma Potez navrhla nejprve stíhací letoun 670. Byl to doprovodný dálkový třímístný stíhací letoun, ale ještě před dokončením byl změněn na dvoumístný 671 C.2. Změnou oproti řadě 63 bylo zdokonalení tvarů, křídlo bylo nyní eliptické, nebyla to tedy změna, která by usnadnila výrobu letounu, ale změna, která měla zlepšit výkony a letové vlastnosti letadla. Změny se dotkly také ocasních ploch a zjednodušena byla konstrukce podvozku.
• Montáž nových motorů Hispano-Suiza 14 AB 12/13, odlišila letoun od původní verze 670, ta měla být poháněna motory Gnome-Rhone 14M s mírně nižším výkonem.
• Prototyp vzlétl poprvé v červenci 1939, zkoušky nebyly do kapitulace dokončeny a prototyp byl zničen německými pumami. Existovala řada projektů na stíhací verzi C.2, na noční stíhací CN, bombardovací B a na průzkumnou A. Žádný další letoun, kromě prototypu, již nebyl dokončen.
• Zbraně nebyly namontovány, ale byly už vyrobeny závěsy pro ně. Zajímavé je plánované použití kanónu HS-404 pro obranu zadní polosféry.
URL : https://www.valka.cz/Potez-671-C-2-t41904#164846 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek a fotografie prototypu Potez 671 C.2
Potez 671 C.2 -


Potez 671 C.2 -


Potez 671 C.2 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-671-C-2-t41904#164847 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více