Potez 63-11 A.3

     
Název:
Name:
Potez 63.11 A.3 Potez 63.11 A.3
Originální název:
Original Name:
Potez 63.11 A.3
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1940 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Nord, Méaulte /
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Nord, Les Mureaux /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
723
První vzlet:
Maiden Flight:
31.12.1938
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3154 kg 6953 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4433 kg 9773 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
16 m 52ft 5,91in
Délka:
Length:
11,07 m 36ft 3,82in
Výška:
Height:
3,67 m 12ft 0,49in
Plocha křídla:
Wing Area:
32,7 m2 351.98 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
135,566 kg/m2 27.77 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gnome-Rhône GR 14 M4/5 (515 kW/700 k), třílistá vrtule Ratier 1527/8 nebo GR 2190/1 Gnome-Rhône GR 14 M4/5 (690 hp), three-bladed propeller Ratier 1527/8 or GR 2190/1
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
950 l (1939)
1120 l (1940)
209 Imp gal / 251 US gal (1939)
246 Imp gal / 296 US gal (1940)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
425 km/h v ? m 264 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
300 km/h v ? m 186 mph in 0 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8,4 m/s 1654 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8500 m 27887 ft
Dolet:
Range:
1500 (950 l nádrž) km 932.1 (950 l fuel tank) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1700 (1120 l nádrž) km 1056.3 (1120 l fuel tank) mi
Výzbroj:
Armament:
3x kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm, jeden pevný střílející dopředu, jeden pevný střílející za letoun a jeden pohyblivý v kabině pozorovatele
letouny vyrobené v roce 1940:
8x 10 kg pumy v trupu, 4x 50 kg pumy pod křídly, některé stroje byly vybaveny další trojcí mulometu MAC 1934 pod trupem nebo čtyřmi pod křídly
3x MAC 1934 machine-gun cal. 7,5 mm (2 fixed, 1 flexible
planes manufactured in 1940:
8x 10 kg bombs in fuselage, 4x 50 kg bombs under wings, some planes had 3 more fixed MAC 1934 machine-guns under fuselage or 4 under wings
Uživatelské státy:
User States:














Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Fernandez, J.: Potez 63 Family, MMP, Sandomierz 2008
http://en.wikipedia.org/wiki/Potez_630
http://www.histaviation.com/Potez_63_series.html
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/p63-11.html
URL : https://www.valka.cz/Potez-63-11-A-3-t1075#4647 Verze : 3
Potez 63-11 ve službách Luftwaffe


Po porážce Francie ukořistili Němci velké množství leteckého materiálu. Potezů 63-11 A3 jim padlo do rukou kolem 80., většina ve výrobním závodě v Méaulte. Zde v roce 1942 Němci přikázali výrobu obnovit a objednali 120 nových strojů, zda byl nějaký dokončen však není jisté, pravděpodobně bylo několik letadel smontováno s dílů uložených ve skladech. Po okupaci zbytku Francie v listopadu 1942 bylo ukořistěno dalších 134 letounů. Část z nich ale byla odprodána do Rumunska, Itálie a Maďarska.


Luftwaffe své Potezy 63-11 používala zejména k výcviku, případně jako štábní a spojovací letouny.


Prameny:
Fernandez, J.: Potez 63 Family, MMP, Sandomierz 2008
http://www.histaviation.com/Potez_63_series.html

Potez 63-11 A.3 -



Web autora : http://www.histaviation.com/Potez_63_series.html

Potez 63-11 A.3 -



Web autora : http://www.histaviation.com/Potez_63_series.html

URL : https://www.valka.cz/Potez-63-11-A-3-t1075#388278 Verze : 0
Potez 63-11 v Itálii


Informací o službě francouzských letadel v Itálii není mnoho a platí to též o Potez 63-11. První kusy padly Italům do rukou po francouzské kapitulaci v červnu 1940, další zřejmě dodali Němci a poslední kusy ukořistili Italové po okupaci zbytku Francie v listopadu 1942. Do služby se tak dostalo zřejmě 46 strojů.
Italové nejprve letouny používali k výcviku, protože na začátku války trpěli nedostatkem moderních strojů všech kategorií. Ovšem po porážce sil Osy v Africe a velkých ztrátách, byly některé stroje používány i u bojových jednotek a používány k hlídkování u francouzského pobřeží. V roce 1943 bylo nejméně 15 kusů přelétnuto přímo do Itálie, ale bojově zřejmě nasazeny nebyly.
Působení typu v řadách Regia Aeronautica je tak pouze epizodou.


Prameny:
Dunning, C.: Courage Alone, Hikoki Pub., Manchester 2009
italie1935-45.forumactif.net

Potez 63-11 A.3 -



Web autora : http://italie1935-45.forumactif.net/t456-potez-63-11-de-prise-ecrase-en-1943-a-vauvenargues-13

Potez 63-11 A.3 -



Web autora : http://italie1935-45.forumactif.net/t1051-materiels-allies-aux-couleurs-italiennes

URL : https://www.valka.cz/Potez-63-11-A-3-t1075#388276 Verze : 0
Průzkumný letoun Potez 63-11 (No 814) ze stavu GR I/33, květen 1940.
Potez 63-11 A.3 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Potez-63-11-A-3-t1075#420142 Verze : 0
Potez 63.11 ve službách Vichistické Francie
Potez 63-11 A.3 - GR II/14

GR II/14

Web autora : http://www.forum-auto.com/les-clubs/discussions-salon/sujet221-4865.htm

Potez 63-11 A.3 -



Web autora : http://passiondesavions.blogspot.com/2008_04_01_archive.html

URL : https://www.valka.cz/Potez-63-11-A-3-t1075#24608 Verze : 0
Potez 63-11 A3 ukoristený Nemcami na neznámom francúzskom letisku, nedatovaný snímok. Vojak ležiaci na krídle pri motore drží v rukách francúzsky letecký guľomet MAC 1934 kal. 7,5 mm.


http://waralbum.ru/117557/
histomil.com

Potez 63-11 A.3 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-63-11-A-3-t1075#539099 Verze : 2
Potez 63.11 №641 patriaci veliteľovi GAO 515, jún 1940.


Aviacia Francii vo vtoroj mirovoj vojne, Virtualnyj pilot č. 8/9, str. 41 (Авиация Франции во второй мировой войне, Виртуальный пилот № 8/9)

Potez 63-11 A.3 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-63-11-A-3-t1075#636418 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více